Gå til innhold

Helse sør-øst lyser ut stilling som sjef for IT-sikkerhet etter skandale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det er ryddig i it-miljøet der.. Har opplevd mareritt miljøer.

edit: ikke selve folkene, men mer hvordan system er satt opp & lignende.

Haha. Det er ryddig - så ryddig, organisert og inndelt i snevre faggrupper at det er nesten umulig å få gjort noe som helst på en effektiv måte. Samtidig pågår det 150 forskjellige prosjekter som griper inn i hverandre som trenger tjenester fra drift - som fremdeles er satt opp så 'ryddig' at det er nesten umulig å få ting gjort. :-D

"Sjef for IT-sikkerhet" er en god utfordring her, for det finnes ikke noe annet sted i Norge så mye sensitive data (pasientdata) fordelt på så mange systemer som gjerne griper inn i hverandre, samtidig som det kontinuerlig strammes på budsjettene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bli spennande å sjå om denne informasjonssikkerhetssjefen får reell innflytelse til å unngå ny skandale, eller om vedkommande skal skal tilsettast som toppleder med millionlønn og stor fallskjerm, kun til det formålet å være skyldebukk neste gong skandalen er eit faktum.

Å ha ein rolig kontorjobb der det einaste som forventes av deg er at du ein dag må gå ut i media og for å legge deg flat, før du går av og fortsetter å heve etterlønn på skattebetalerane si rekning i mange år etterpå.

Lenke til kommentar

«bidra til å videreutvikle sikkerhetskulturen i foretaksgruppen»

Hehe i lys av føljetongen Helse sør øst så burde det kanskje heller stått; UTVIKLE sikkerhetskulturen i foretaksgruppen?

For sikkerhetskultur har jo vært totalt fraværende. Til tross for mengder med innspill fra dyktige utviklere og andre med IT kompetanse.

Man ja jeg skal ikke le mer nå, selv om jeg må si jeg er en liten smule skadefro, så skal jeg forsøke å heve meg over akkurat det. Bra det endelig skjønner omfanget av kaoset de skapte og håper at de nå løfter sikkerhet til et nivå som gjør at det ikke kommer nye skandaler i fremtiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...