markusa Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Hei. Jeg har hatt en ASUS UX360CA-DQ026T 13.3" TOUCH LAPTOP som jeg har vært veldig fornøyd med. Eneste problemmet jeg har hatt er at den er veldig treg til enkel videobehandling. Viktige kriterier for meg er design, Lett, god batteritid og skjerm. Jeg skal redigere noen go pro filmer(3gb per film). Ser at Huawei MateBook X Pro har fått bra i testen og elkjøp/power kjører kampanjer med nettbrett inkludert. Er dette en god deal? Holder det for meg å kjøpe denne versjonwn:https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/huawei-matebook-x-pro-139-i5-256-gb-baerbar-pc/p-906163/?q=MateBook eller bør jeg gå for toppmodellen? Jeg kan legge til at jeg har Huawei p20 pro og er superfornøyd med Huawei så er fristet til å kjøpe pc inkl. nettbrett, men synes prisen er litt dyr. Takk for hjelp Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Ettersom du går opp til en modell med aktiv kjøling og flere kjerner vil du få markant bedre ytelse ja. Hadde ikke valgt en ultrabook om bruksområdet var primært videobehandling, men Matebook X Pro er noe av det beste du kan få til den bruken. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Hvilken versjon av Asusen har du? den med i3 eller i5? vesentlig forskjell. tipper det går greit å redigere enkle videoer med i5 versjonen av matebooken (den med MX 150 GPU). bare husk at du får tilsvarende laptopper av f.eks asus til ca 5000kr mindre enn matebooken. (i7, 16GB RAM til 13500kr. samme cpu og gpu som matebook x pro til 19k) Lenke til kommentar
markusa Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 Hvilken versjon av Asusen har du? den med i3 eller i5? vesentlig forskjell. tipper det går greit å redigere enkle videoer med i5 versjonen av matebooken (den med MX 150 GPU). bare husk at du får tilsvarende laptopper av f.eks asus til ca 5000kr mindre enn matebooken. (i7, 16GB RAM til 13500kr. samme cpu og gpu som matebook x pro til 19k) Intel Core m3 6Y30 Prossesor. Denne versjonen: https://prisguiden.no/produkt/asus-zenbook-flip-ux360ca-dq026t-268489#detaljer. Spiller ingen spill eller lignende, trenger den kun til helt enkel redigering av Go pro filmer. Går jo forsåvidt med Asusen jeg har, men tar fryktelig med tid. Versjonen I5 med Mx150 GPU frister veldig dersom den funker til det. Er dealen med nettbrettet: http://www.lydogbilde.no/test/mobil-nettbrett/huawei-mediapad-m5-vs-ipad-9-7-2018/huawei-mediapad-m5 inkludert en god deal? Ser at asusen er billigere, men den er tykkere, dårligere skjerm/batteri og kommer uten thunderbol 3-porten. Når man får med nettbrettet blir kanskje ikke prisen på Huaweien så gal? 1 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Var akkurat det jeg også konkluderte med (bestilte i5 med MX150) Samt at jeg misliker 16:9 skjerm på laptop. 3:2 skjerm er jo helt konge - uten at jeg har prøvd det (21:9 skjerm på desktop) har redigert video på min nå avdøde macbook pro fra 2011. ikke ideelt, men det gikk. Så matebooken (med nVidia) vil nok funke helt kurant til videoredigering. Lenke til kommentar
markusa Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 Supert. Blir vel fort den på meg å. Ser power operer med leveringstid 8. september. Litt kjipt å vente så lenge. Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Jeg er også i tenkeboksen når det gjelder ny laptop, og må si denne frister, så jeg tillater meg å slenge meg på tråden her... Det tyngste jeg holder på med er vel foto- og grafikkarbeid på hobbynivå (Affinity Photo og Designer), riktignok sammen med en del andre prosesser, som lokal server for webutvikling, og diverse annet... Alle testene har kjørt toppmodellen (selvsagt), så det er litt vanskelig å si hvor godt "midtmodellen" holder. Er det noen som har noen formening om i5-utgaven med MX150 vil kjøre nevnte opplegg smooth? 4000,- er mange penger.. Lenke til kommentar
markusa Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 Var akkurat det jeg også konkluderte med (bestilte i5 med MX150) Samt at jeg misliker 16:9 skjerm på laptop. 3:2 skjerm er jo helt konge - uten at jeg har prøvd det (21:9 skjerm på desktop) har redigert video på min nå avdøde macbook pro fra 2011. ikke ideelt, men det gikk. Så matebooken (med nVidia) vil nok funke helt kurant til videoredigering. Fått noen ca. leveringsdato på denne? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Fått noen ca. leveringsdato på denne?fikk epost fra elkjøp idag. ny leveringsdato: 9. august Lenke til kommentar
markusa Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 fikk epost fra elkjøp idag. ny leveringsdato: 9. august Det er fortsatt MYE bedre enn power som har 8 september (hovedlager) på sin side Det avgjorde saken for min del. Jeg går for elkjøp og i5 med MX150 her nå Lenke til kommentar
markusa Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 Nå har power byttet til 21 juli (hovedlager). Ringte de igår og da sa de at det var stemte at leveringsdatoen var i september..MUPPETS Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 hah bummer Tror den vil endre seg for elkjøp også. Noe sier meg at elkjøp vil sende den ut før 9. august. Lenke til kommentar
markusa Skrevet 12. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2018 hah bummer Tror den vil endre seg for elkjøp også. Noe sier meg at elkjøp vil sende den ut før 9. august. Mye fram og tilbake her. Avbestilte på Elkjøp og gikk for Power i dag. Sannsynligvis får de nok varepartiet samtidig, men bor nærmere power og har i tillegg følelsen av at de kanskje ikke får inn like mange bestillinger som Elkjøp. Ser at nettbrettet som følger med har lagerdato 21.08.2018 på Elkjøp, mens det var på lager hos Power. Sikkert bare jeg som er stresset+naiv og tror nok begge får sendt ut i starten av august, men fikk litt panikk + Power mente jeg skulle få både nettbrett og pc innen 27 juli Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Hehe. Blir spennende å følge med på dette ? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Mye fram og tilbake her. Avbestilte på Elkjøp og gikk for Power i dag. Sannsynligvis får de nok varepartiet samtidig, men bor nærmere power og har i tillegg følelsen av at de kanskje ikke får inn like mange bestillinger som Elkjøp. Ser at nettbrettet som følger med har lagerdato 21.08.2018 på Elkjøp, mens det var på lager hos Power. Sikkert bare jeg som er stresset+naiv og tror nok begge får sendt ut i starten av august, men fikk litt panikk + Power mente jeg skulle få både nettbrett og pc innen 27 juli psst: Forventet hovedlager 08.09.2018 samt at Power har økt prisen med 1000kr (igjen). Lenke til kommentar
C64C Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Toppmodellen er ikke tilgjengelig hos Elkjøp lenger? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 kommer sikkert tilbake. 15k modellen var borte i noen dager for en stund siden og. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Nå har jaggu Elkjøp også økt prisen med 1000kr. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Bestilte denne hos Power når de hadde tilbudet der Mediapad M5 fulgte med i prisen. Får maskinen til uken, sammen med tastatur til Mediapad. Har blitt usikker på om jeg skal ha denne eller returnere den. Tenker kanskje noen her er interessert i å kjøpe den isteden for at Power får dem tilbake.... Det er snakk om denne utgaven: https://www.power.no/data-og-tilbehoer/baerbar-pc/huawei-matebook-x-pro-139-i5-256-gb-baerbar-pc/p-906163/?q=Huawei%20Matebook%20x%20pro Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Fikk maskina igår. i5 med mx150. snasen liten maskin dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå