Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Problem med Landroid L WG792E.1 robotgressklipper

Anbefalte innlegg

Jeg har fått installert alt og den fungerer for det meste fint, men har fortsatt et problem. Jeg har to områder som er avgrenset inne på hagen (en stor busk og et blomsterbed). Landroid'en nekter å kjøre inntil disse begrensningene. Når den kommer 1 til 2 meter fra begrensningskabelen, så snur den som om den treffer kabelen. Hvis jeg fysisk plasserer roboten nærmere begrensningskabelen, så får jeg feilmeldingen "Over grensen". Det virker som om den tror at kabelen ligger lenger fra busken enn den faktisk gjør. Konsekvensen er at plenen min blir klippet fint, bortsett fra en radius på 1-2 meter fra disse avgrensede områdene. Det ser jo litt merkelig ut, og skaper bare dobbeltarbeid fordi jeg allikevel må ut og klippe disse områdene.

Jeg vet tidligere eier av huset også hadde en robotgressklipper, men de tok jo med seg ladestasjonen og klipperen da de flyttet. Så selv om det ligger en gammel kabel i bakken, så går det jo ikke noe signal i denne, og da kan vel ikke robotgressklipperen vite at den er der? Jeg har og forsøkt å grave en grøft (på ca. 30 cm dybde) på tvers av der jeg mistenkte en kabel kunne ligge i så fall, men fant ingenting.

Dette er litt irriterende, for denne "usynlige kabelen" går visstnok rett under et lite tre på tomta. Når Landroid'en prøver å klippe langs grenseledningen, så kræsjer den da i treet og stopper opp og skrur seg av etter en stund.

Har dere hørt om et lignende tilfelle? Kan det være noe feil med programvaren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...