Gå til innhold

Musk tester ubåt i barnestørrelse – håper å kunne bistå i grotten i Thailand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elon Fusk burde holde seg til det han heller ikke kan: Lage biler.

 

"Nå diskuterer Tesla-eiere vedlikeholdsproblemene på flere nettforum. Flere beskriver ventetider på verksted på et halvt år, mens enkelte forteller om ett års ventetid."

 

https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/07/Her-er-Teslas-noedparkering

 

Nå er alle resurser hos gigaløgneren brukt til å produsere Model 3 i telt, kun for å oppnå en ukes produksjon på 5000 eksemplarer. Jeg synes synd på de 5000 som får disse bilene. Skjermer passer ikke til resten av karosseriet, og sveisepunktene er redusert for å spare tid. Ettermarked er ikke prioritert i det hele tatt. Ikke en gang i landet med de mest fanatiske Teslaeierene.

 

Tesla er konkurs om 3 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du veit at Elon Musk ikke er den ENESTE ansatte i Tesla, ikke sant? Han KAN faktisk gjøre andre ting enn Tesla også om han vil det

Av og til skulle jeg ønske han bare solgte seg ut, merket får så mye pes på grunn av en mann.

 

Igjen tror jeg det kunne blitt kjipt uten en slik drømmer, han gjør mye kult for oss som eier bilen og trives med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å vri innsatsen for å redde liv til å være noe negativt.

Jeg leste det nå i forbindelse med at USA helt klart ikke ble betalt av selskaper for å gå imot WHO sitt forslag om å styrke naturlig melk til barn og ikke melk fra produsenter som Nestle (der USA truet alle land som ville sponse det helt til Russland kom inn og reddet dagen...).

 

Men Nestle har altså gitt morsmelkerstatning til fattige mødre i fattige land. Derimot så gav de akkurat nok gratis til at mødrene sluttet å produsere melk selv. De gav altså ikke for å være snille, men for å utnytte disse folkene samtidig som de fremstod som å være veldig snille. De aller fleste går ikke en dag uten et produkt som er laget av Nestle, likevel er det få som vet om alt det ekstremt umoralske Nestle har gjort og fortsetter å gjøre.

 

Så joda, det går fint an å fremstå som snill og hjelpende, men egentlig bare gjøre noe for egen vinning.

 

 

Nå ville jeg ikke anklaget Musk for dette, fordi jeg ser egentlig ingen bevis for slik oppførsel? Og det er jo feil å dømme folk basert på at du personlig bare tror de handler kun utifra egen vinning. Og det er jo klart Musk tjener på dette, men det er heller ikke slik at alt Musk tjener på må være kun for egen vinning. Du kan jo gjøre ting som er både fordelaktig for deg og andre. Altså det er klart at han går for PR her, ellers ville han ikke skrevet om det på Twitter. De fleste andre som hjelper deler ikke alt de gjør på Twitter liksom. Samtidig er det jo ikke noe galt å dele det du gjør på Twitter. Og det er jo ikke slik at fordi han får PR ut av det så gjør han det bare for PR. 

 

 

Jeg forstår heller ikke dette med å kritisere folk fordi de ikke er med og hjelper selv? Hele verden kan jo ikke være med å hjelpe. Det er nok nok med folk i området. Blir jo dumt om alle ressursene går med til koordinering og håndtere all "hjelpen". Og det går faktisk an å kritisere noe selv om du ikke er med selv. Dette gjelder for alt. Men kritikken må jo da gi mening. Altså skal du kritisere Musk bør du altså ha en legitim grunn utover å ikke like han personlig. Og det er det som mangler blant kritikerne, ikke at de selv ikke har vært med å hjelpe og derfor liksom ikke skal få lov å kritisere???? 

 

 

Om en fyr sender ballen langt utenfor mål på straffe og jeg sitter på sofaen og ikke har rørt en fotball i hele mitt liv kan jeg fortsatt kritisere spilleren for dårlig straffe. Eller trener for å ha valgt feil spiller. Så det å invalidere kritikk basert på slike argumenter synes jeg blir for dumt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Elon Fusk burde holde seg til det han heller ikke kan: Lage biler.

Han heiter Elon Musk, ikkje Elon Fusk. Han har revolusjonert både bilindustrien og romfartsindustrien, og demonstrert at han kan begge deler. Før det revolusjonerte han betaling på nett med PayPal, og tente pengar han har investert godt i ny verksemd.

 

"Nå diskuterer Tesla-eiere vedlikeholdsproblemene på flere nettforum. Flere beskriver ventetider på verksted på et halvt år, mens enkelte forteller om ett års ventetid."

 

https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/07/Her-er-Teslas-noedparkering

Det er nok avhengig av kort viktig reparasjonen er. Eg fekk time på dagen for å fikse noko rusk frå EU-kontrollen, slik at eg trygt kunne reise på ferie. Jadå, eg merka at det ikkje var nokon respons å få frå Tesla ein periode rundt juletider og måtte vente heilt til mai for service-time, men for trøbbelet fekk eg servicen gratis. Tesla hadde òg vaska bilen både innvendig og utvendig då eg henta han. Aller helst vil Tesla ha mobile service-senter som kan fikse det meste i felten, som i USA, men mobile bilverkstader er ikkje kompatible med norske reglar.

 

Nå er alle resurser hos gigaløgneren brukt til å produsere Model 3 i telt, kun for å oppnå en ukes produksjon på 5000 eksemplarer. Jeg synes synd på de 5000 som får disse bilene. Skjermer passer ikke til resten av karosseriet, og sveisepunktene er redusert for å spare tid.

Varierande gap mellom karosseriplater var eit problem på dei ca 100 fyrste bilane som vart produsert. No er Tesla betre på dette enn gjennomsnittet. Dersom sveisepunkta vart redusert, var dei nok for store i utgangspunktet. Det kallast optimalisering, og det gjer alle bilprodusentar. Somme gjer endringar oftare enn andre, og Tesla er kanskje over gjennomsnittet der òg.

 

Tesla er konkurs om 3 år.

Om eg hadde fått ei krone for kvar gong eg las det for tre år sidan, for fire år sidan og for fem år sidan.. Skal vi vedde? Du kan vedde på børsen òg. Shorte eller kjøpe opsjonar med forfall om tre år. Du ville ikkje vere den fyrste som brente deg på eit slikt veddemål. I mellomtida har Tesla gått forbi både Ford og General Motors i verdi, og begge dei to sistnemnde har vore nærare konkurs enn Tesla. :-)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elon Fusk burde holde seg til det han heller ikke kan: Lage biler.

 

"Nå diskuterer Tesla-eiere vedlikeholdsproblemene på flere nettforum. Flere beskriver ventetider på verksted på et halvt år, mens enkelte forteller om ett års ventetid."

 

https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/07/Her-er-Teslas-noedparkering

 

Nå er alle resurser hos gigaløgneren brukt til å produsere Model 3 i telt, kun for å oppnå en ukes produksjon på 5000 eksemplarer. Jeg synes synd på de 5000 som får disse bilene. Skjermer passer ikke til resten av karosseriet, og sveisepunktene er redusert for å spare tid. Ettermarked er ikke prioritert i det hele tatt. Ikke en gang i landet med de mest fanatiske Teslaeierene.

 

Tesla er konkurs om 3 år.

 

Det er flott med slike konstruktuive og ikke minst relevante og veldokumenterte innslag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra dagens nyheter:

<i>

Lederen for redningsaksjonen avviser at de vil benytte den mye omtalte miniubåten som Elon Musk har sagt kan brukes til å redde ut de gjenværende guttene.

 

– Selv om teknologien hans er sofistikert og god, men er ikke praktisk for dette oppdraget, sier provinsguvernør Narongsak Osatanakorn til The Guardian.

 

Tirsdag morgen var Musk ved grotten og tvitret at han hadde med seg miniubåten. Ubåten har fått samme navn som fotballaget guttene er en del av, og er bygget ved hjelp av deler som brukes til å bytte raketter. Han skriver videre at han kommer til å la miniubåten bli igjen i Thailand i tilfelle det blir bruk for den ved en annen anledning.

 

Just returned from Cave 3. Mini-sub is ready if needed. It is made of rocket parts & named Wild Boar after kids’ soccer team. Leaving here in case it may be useful in the future. Thailand is so beautiful. pic.twitter.com/EHNh8ydaTT</i>

..

Dette sier vel det meste?

Lenke til kommentar

Fra dagens nyheter:

<i>

Lederen for redningsaksjonen avviser at de vil benytte den mye omtalte miniubåten som Elon Musk har sagt kan brukes til å redde ut de gjenværende guttene.

 

– Selv om teknologien hans er sofistikert og god, men er ikke praktisk for dette oppdraget, sier provinsguvernør Narongsak Osatanakorn til The Guardian.

 

Tirsdag morgen var Musk ved grotten og tvitret at han hadde med seg miniubåten. Ubåten har fått samme navn som fotballaget guttene er en del av, og er bygget ved hjelp av deler som brukes til å bytte raketter. Han skriver videre at han kommer til å la miniubåten bli igjen i Thailand i tilfelle det blir bruk for den ved en annen anledning.

 

Just returned from Cave 3. Mini-sub is ready if needed. It is made of rocket parts & named Wild Boar after kids’ soccer team. Leaving here in case it may be useful in the future. Thailand is so beautiful. pic.twitter.com/EHNh8ydaTT</i>

..

Dette sier vel det meste?

 

Ja, han prøvde sitt beste. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tror han er genuin er nettopp fordi han reiste dit selv. Han kunne like gjerne sendt et team og twitret om det, men han reiste dit selv. Jeg syns folk skal roe seg litt ned ang. Musk, han prøver faktisk på noe her. Kudos 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...