AnonymDiskusjon Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 hei jeg leide en hybel i fjor sommer, og under utflyttningen så klarte jeg å søle litt sminke på den ene stolen som var der da jeg flyttet inn. jeg informerte huseier og sa hun kunne trekke fra den summen stolen kostet helt NY. seinere får jeg mail der hun sier at det er litt arbeid reise for å kjøpe stolen + montering og ønsker da 400kr for dette. hva slags rettigheter har jeg her? ikke at hu ber om så mye penger men har hørt en del om huseieren ikke mye positivt når det kommer til depositum og penger. Anonymous poster hash: 8f799...9fa Lenke til kommentar
missi Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Har du fått depositumet ditt? I så fall hadde jeg ønsket henne god bedring og lykke til videre. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Transport og montering er ikke ditt problem. Du kan også trekke fra brukslitasje. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Rettigheitene dine i dette tilfellet er det som var avtalen. Når du er villig til å dekke ny-pris på stolen så er det urimelig å kreve meir. Eg vil anbefale at du står på den opprinnelige avtalen. Alternativet vil være at utleiger krever erstatning på vanlig måte, som då blir minus slitasje. Det er heller ikkje gitt at denne skaden er større enn det som ein må pårekne som vanlig bruk og slitasje. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå