Voosj Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 (endret) Hei. Sitter og klør meg litt i hodet. Klarer ikke helt å pinpointe hva fenomenet kommer av. Det hender at når jeg låser opp maskinen, vil OSet slite å kjøre som det skal. Alt (men ingenting) laster, Windows fryser ikke. Windows apper åpnes, men er blanke. Ingenting skjer når jeg prøver å åpne taskmgr. Man kan plotte inn i programmer som Chrome (om allerede åpnet), skjer ingenting om man utfører en handling. Forsøkt å reinstallere Windows, problemet dukker alltids opp igjen etter noen uker. Specs i signaturen. Windows 10 Pro. BIOS, drivere samt Windows til en hver tid oppdatert. EDIT: Har også endret innstillinger for å sørge for at HDD og SSD ikke går i dvale, ingen endring. Lurer på om jeg må kjøre taskmgr til neste gang problemet oppstår for å se om dette kommer av lagring, cpu eller ram? Systemet er også stabilt under stresstester. Endret 8. juli 2018 av Voosj Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 (endret) Frøs helt brått in-game Endret 8. juli 2018 av Voosj Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Hvis audiodg.exe er involvert i flere kræsj, så ville jeg prøv andre lyddrivere. Hvis du bruker det integrerte lydkortet, så er antagelig driverne fra hovedkortprodusenten utdaterte. De fleste hovedkort bruker Realtek chip, linker til nyere drivere kan du finne her. Realtek Drivere: https://www.tenforums.com/drivers-hardware/5993-latest-realtek-hd-audio-driver-version.html Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 (endret) Har avinstallert Razer Synapse som tok seg av hodetelefonene. Ser ut til å kjøre stabilt nå, we'll see. Edit: Ser ut til at flere enn meg har opplevd minnelekkasjer relatert til audiodg.exe... Endret 8. juli 2018 av Voosj Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 (endret) Som nevnt er det audiodg som først feiler den 8/7 .Det andre er antagelig følgefeil. Masse røde andre datoer også - har du sjekket hva som stopper/feiler på andre dager ? Endret 8. juli 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 Som nevnt er det audiodg som først feiler den 8/7 .Det andre er antagelig følgefeil. Masse røde andre datoer også - har du sjekket hva som stopper/feiler på andre dager ? Bare dama som har brukt svenskeknappen noen ganger. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Ok, du har vel ikke overklokket bclk vel ? Eller noe sånn auto tuning alá Asus som er ofte på som default. Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 Ok, du har vel ikke overklokket bclk vel ? Eller noe sånn auto tuning alá Asus som er ofte på som default. Nei. Pleide å overklokke til 5.1GHz@1,3V ved å trikse med core ratio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå