Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med salg av Caravelle

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt min 95 Caravelle. Handelen er gjennomført, pengene er betalt og eierskifte er gjort.

Kjøperen mente jeg ikke hadde gyldig informasjon på at registerreimen har vært skiftet. Bilen har et klistermerke under panseret fra verkstedet med informasjon om skifte som årstall og km-stand. Selv om kjøperen mente det ikke var godt nok gjennomførte han handelen og sa jeg skulle prøve å finne ud hvor den har vært skiftet, og skaffe dokumentasjon på det. Det har jeg ikke klart, og nå krever han at jeg skal betale for skifte av registerreim siden det står i kontrakten at den er skiftet på 204 000km.

Kan han kreve dette når salget er gjennomført og han var fullt klar over at klisteret var eneste dokumentasjonen vi hadde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Så lenge du var tydelig på at klistremerket var det eneste du hadde, og ikke eksplisitt lovet at du kunne skaffe annet bevis så har vedkommende ingenting å fare med. Virker bare som noen skal melke penger.

Lenke til kommentar

Hvor lenge siden er det i km/år siden den ble skiftet? Hvis det uansett er så langt tilbake i tid at noen verksted ikke har ansvarsrett over arbeidet blir det uvesentlig. Kjøper kan få en kyndig person til å inspisere reima men den kan like godt ryke i morgen så om 10 år selv om den ser pen ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...