ProphetSe7en Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Skal ha ny mobil, S8 til 4990 eller S9 til 6990. Er det verdt å betale 2000 kroner mer for S9 eller kan jeg like gjerne spare de pengene å kjøpe S8? Noen som ønsker å oppsummere kjapt hva jeg mister av funksjoner om jeg velger S8 fremfor S9? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Sjekk ut disse linkene: https://www.t3.com/features/samsung-galaxy-s9-versus-samsung-galaxy-s8 https://www.phonearena.com/phones/compare/Samsung-Galaxy-S9,Sony-Xperia-XZ2,Samsung-Galaxy-S8/phones/10716,10790,10311 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 60fps video opptak i 4K Litt bedre bilder i dårlig lys Litt mer lyssterk skjerm Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 (endret) S9 har nyere prosessor som har bedre ytelse og bruker mindre batteri. Men den gamle snapdragon 835 som S8 bruker er ikke akkurat dårlig den heller. S8 er vel på sin siste Android, mens S9 får vel Android P om ett år eller noe slikt. Selv hadde jeg kjøpt Oneplus 6 til 5000kr som jeg synes er mye bedre til prisen. Endret 8. juli 2018 av Complexity Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 S9 har nyere prosessor som har bedre ytelse og bruker mindre batteri. Men den gamle snapdragon 835 som S8 bruker er ikke akkurat dårlig den heller. S8 er vel på sin siste Android, mens S9 får vel Android P om ett år eller noe slikt. Selv hadde jeg kjøpt Oneplus 6 til 5000kr som jeg synes er mye bedre til prisen. Den blir for stor om jeg ikke husker helt feil. Jeg har alt en S9+ liggende i eske her som jeg ikke ønsker å pakke ut, den er rett og slett for stor i størrelse. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Den blir for stor om jeg ikke husker helt feil. Jeg har alt en S9+ liggende i eske her som jeg ikke ønsker å pakke ut, den er rett og slett for stor i størrelse. Om du vil ha en liten telefon så er jo Sony sin nyeste Compact temmelig bra. Samme CPU som S9 f.eks. https://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-xz2-compact/432974 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 Om du vil ha en liten telefon så er jo Sony sin nyeste Compact temmelig bra. Samme CPU som S9 f.eks. https://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-xz2-compact/432974 Skal se på den. Fikk litt avsmak på Sony etter en av de tidligere modellene i compact serien, der både bakside og skjerm sprak mens telefonen lå på lading. Når det skjedde med telefon nummer tre fikk jeg omsider hevet kjøpet, og bestemte meg vel egentlig da for å styre langt unna Sony. Men dette er jo noe år siden, så mye kan ha endret seg. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) S8 er vel på sin siste Android, mens S9 får vel Android P om ett år eller noe slikt. Stemmer ikke, S8 startet på Android N og vil få minst to OS oppgraderinger, altså minst til og med Android P. S9 startet med Android O og implementerer dermed Treble som standard, så vi må nesten anta at P kommer i år, ikke februar / mars slik det tidligere har vært for nyeste toppmodeller til Samsung. Endret 14. juli 2018 av mandela Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Treble er nok ingen garanti for at Samsung pusher Android P før året er omme. Hadde selvfølgelig vært bra om de greide det, men jeg er skeptisk. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Treble er et utskrevet blad. S8 nordisk fikk Android O i februar i år, forumbrukeren over spekulerer villedende i at S9 kan få Android P 5 måneder senere enn S8 fikk sin første OS oppgradering, til tross for Treble, noe som er helt uaktuelt. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Oreo i februar, men fremdeles 8.0.0... Om S9 får senere oppdatering enn S8, og med "gammel Android P" så vet ikke jeg hva de holder på med. Det kan hende de fleste eigerene av Samsung telefoner ikke bryr seg/ikke har kjennskap til OS oppdateringer? Og da er det jo sikkert ett fett. Det finnes nok av telefoner å velge mellom når en foretrekker Android ? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) Det er ingen grunn til å anta at oppgraderingen til P for S9 skulle komme senere. Videre er det slik at de fleste kjøper en telefon pga dens funksjonalitet, ikke datoen for en OS oppgradering. Når det er sagt, så mener jeg sikkert som deg at oppgraderinger og oppdateringer ikke bør henge for mye etter utgivelsene fra Google. Hvilke funksjoner fra 8.1 mangler i S9 med Android 8? Endret 16. juli 2018 av mandela Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 Hvorfor skulle den få oppgraderingen senere? Det virker som om du ikke har peiling på hva du skriver om. Hvilke funksjoner fra 8.1 mangler i S9 med Android 8? Jeg har da ikke skrevet at den får oppdatering senere. Vær da saklig når du skriver, så kan du heller være i den tro at jeg ikke har peiling.Hvilke funksjoner som kommer med 8.1 contra 8.0 er ikke mitt felt når det gjelder Samsung. Jeg har benyttet meg av mangfoldet av andre telefoner det siste året. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) Se mitt redigerte svar for saklighet. La meg omdefinere spørsmålet: Hvilke 8.1 funksjoner bryr du deg om? Samsung har som kjent alltid vært tidlig ute med funksjoner som senere havner i vanilla Android og samtidig back portet funksjonalitet fra høyere OS numre. Endret 16. juli 2018 av mandela Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 For meg er det greit å vite jeg har siste mulige sikkehetspatch. Det er ikke alltid hvilke synlige funksjoner som er viktig. Når det gjelder funksjoner, så har jeg på alle mine Samsung telefoner lagt inn cyanogenmod/LineageOS/RR, fordi jeg personlig ikke er fan av TouchWiz/S.E. Samsung og LG har vært flinke å implementere nye funksjoner i Android, men det betyr ikke at jeg liker deres Skin (og nei det er ikke nok å bytte Launcher). Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg heller mot clean android og hyppige oppdateringer. Da føler jeg at produsenten har brukerenes sikkerhet i fremsetet. Samtidig forstår jeg de forskjellige OEMs tilnærming med å gjøre brukerene vandt med sitt eget Skin og opplevelse. Det vil sannsynliggjøre gjenkjøp av denne opplevelsen, og forhåpentligvis skape lojale forbrukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå