hekomo Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Hvorfor sier du toget har gått og andre produsenter har falt av? Hvis du reiser en tur ut i verden vil du fort oppdage at elbil bølgen ikke er så stor som du overbeviser deg selv om. Det er først og fremst et norsk fenomen etterfulgt av Nederland. Verden vil gjerne kjøre elektrisk i fremtiden, og bilprodusenter vil nok også lage gode elbil alternativer i...fremtiden! Ja, det er sikkert derfor alle andre har kastet seg rundt i panikk for å presse ut elbiler på markedet. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 18. juli 2018 Del Skrevet 18. juli 2018 Hvor hadde Tesla vært i dag uten investorer sålangt i 2018? Eh, hva? Hva har investorer med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Kilde? Forøvrig må du dokumentere at han eventuelt sier noe feil helt bevisst, og at han ikke bare har misforstått eller ordlegger seg upresist. https://www.inverse.com/article/46746-tesla-elon-musk-reveals-why-norway-customers-are-right-to-be-upset "Can solve quickly with Tesla mobile service vans, but awaiting govt permission to do so." Og så var det sak på tek her for litt siden der norske myndigheter sa at det ikke finnes noen søknad fra Tesla og at de er veldig åpne for dette. Så altså Musk legger skyld over på Norge, men det han sier er ren løgn. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Ja dette er nok ingen quick fix, problemer stikker dypere enn som så. Musk er dessverre litt for god til å love ting men det er ikke slik man bør se det. Han prøver mest av alt å berolige folk med at han vet om det, uten at det nødvendigvis skjer over natten. Men dette er veldig forventet med det antallet biler de har solgt, de er bare skikkelig bakpå med lokaler, folk og delelager. Dette burde de forutsett, ellers burde bilene blitt bygget med høyere kvalitet og bedre driftssikkerhet slik at man slapp så mange mekanikere som fikser ting stadig vekk. 3 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Ja dette er nok ingen quick fix, problemer stikker dypere enn som så. Musk er dessverre litt for god til å love ting men det er ikke slik man bør se det. Han prøver mest av alt å berolige folk med at han vet om det, uten at det nødvendigvis skjer over natten. Men dette er veldig forventet med det antallet biler de har solgt, de er bare skikkelig bakpå med lokaler, folk og delelager. Dette burde de forutsett, ellers burde bilene blitt bygget med høyere kvalitet og bedre driftssikkerhet slik at man slapp så mange mekanikere som fikser ting stadig vekk. Hvis målet var å berolige, hvorfor skylder han på norske myndigheter? Sannheten er at han er i samtale med dem og at Norge holder på med lovendringer. Han kunne skrevet det. Altså sannheten. Men han lyver å skyver skyld over på norske myndigheter. Hva er grunnen til dette? Hvordan er det mer beroligende enn sannheten? En ting er å forutse det, det gjorde de nok. Noe annet er vekstmålene til Tesla + økonomien til Tesla. De må nå vekstmålene. De må lage så mye biler og gå i pluss, ellers kan de ikke betale for seg. Så enkelt. De kan bygge høyere kvalitet, men da synker marginer og produserte biler. Og det er nå de trenger å tjene pengene, så kan de heller bruke en del til å fikse senere når de har mer penger (om alt følger planen). Så de ofrer service kortsiktig, for å få høy produksjon nå og nå mål nå og få inn penger nå. Det er et kalkulert trekk fra Tesla og sannsynligvis beste i den situasjonen de er som selskap. Så få vi se hvordan det går. Store målet til Tesla er å lage og selge så mye biler at de går i pluss innen året er omme. Ellers kan de stå ovenfor svært store problemer. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Svaret er rett og slett: Elon Musk. Så enkelt som det. Han kan si slike ting, folk vet at mye av det ikke er helt sant, men de bryr seg egentlig ikke om det og digger han uansett. Alltid ha en undersått eller noe annet å skylde på. Ingen kan fikse alt eller ha alt perfekt hele tiden. Teknisk umulig. Selvsagt er mareritt for de folka som har en mandagsbil der det tar 6 måneder å fikse den. Ikke rart noen klager, har sett om flere som har solgt så fort bilen virket igjen da de ikke giddet mer av det kaoset de driver med (på enkelte plasser i landet). 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå