Hopperesque Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) The gospel of Elon Musk, according to his flock Endret 9. juli 2018 av tlwrtpmc Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 The gospel of Elon Musk, according to his flock Ikke minst har han ett unikt hylekor som til stadighet poster random ting i diskusjonsfelt som ikke hører hjemme i diskusjonen. Rart hvordan verden fungerer:) Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Ikke minst har han ett unikt hylekor som til stadighet poster random ting i diskusjonsfelt som ikke hører hjemme i diskusjonen. Rart hvordan verden fungerer:) Har du leste artikkelen? Den er ikke skrevet uten grunn. Jeg postet linken bl.a. pga. Gadgetboys post. Den er også relevant i forhold til artikkelen som denne diskusjonen omhandler. Du liker kanskje ikke innholdet, men det får heller være. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Så til alle som vurderer Tesla: Tesla er en strålende bil. Men opplevelsen blir dessverre ødelagt av Tesla Norge AS som stinker!! Tesla Motors Norway AS er kun et datterselskap i Tesla-konsernet. Ansvaret ligger derfor i USA. TMN har hatt svært høy turnover de siste årene, også på ledernivå. Det er ikke akkurat oppskriften på suksess. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Har du leste artikkelen? Den er ikke skrevet uten grunn. Jeg postet linken bl.a. pga. Gadgetboys post. Den er også relevant i forhold til artikkelen som denne diskusjonen omhandler. Du liker kanskje ikke innholdet, men det får heller være. Jeg leste litt, men jeg ville ikke bruke hele kvelden på den.. jeg likten verken bra eller dårlig så langt jeg kom, det var heller ikke poenget med kommentaren. Den er nok bra, de kommer med mye bra. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Porsche har høy fortjeneste pr bil, det har ikke VW. Du klarer å skille mellom eier og produsent? Ser at Tesla visstnok har 5 x fortjenesten på det Ford har. Da bør de vel ha penger til service og oppfølging også, eller går alt inn i romfartsdrømmen til Musk? Men har du sett kvatalsropportene til vw? Selv om de tjener mindre per bil så selger vw veldig mange biler. Blir netto av det. Du vet at Tesla og spcaex er 2 forskjellige selskaper? Da kan ikke penger fra Tesla gå til spacex. Lenke til kommentar
RSR Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Tesla bruker jo inntekter til utvidelser og har triplet produksjon av modell 3 i år, det koster selvfølgelig penger. Tesla har vel nå over 12000 ladestasjoner det koster også endel, hva har konkurrenter? Tesla har stortsett gratis lading på superstasjonene sine, hva har konkurrenter? De som har bilen sin på verksted får lånebil og alle omkostninger dekket. Ofte kan bil hentes og leveres på døren, gratis og det meste dekkes gratis av tesla. Ringer man korrekt nummer tar det stortsett fra 2-7min å få tak i noen på tesla. Dette er noen positive fakta så får dere konsentrere dere om det negative. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Men har du sett kvatalsropportene til vw? Selv om de tjener mindre per bil så selger vw veldig mange biler. Blir netto av det. Du vet at Tesla og spcaex er 2 forskjellige selskaper? Da kan ikke penger fra Tesla gå til spacex. Hvis du sitter på toppen og får masse penger fra selskap A, da kan du gi det til selskap B. Lenke til kommentar
kafar Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Alltid litt risiko å være først ute på nye dingser. Hjelper vel med økt konkurranse som kommer mot slutten av året og framover. Og da snakker vi ikke om nybegynnere, men derimot selskaper som har mange hundre års erfaring til sammen, samt logistikk, verksteder og delelager på plass. Det kommer ingen direkte konkurrenter dette året. Tviler sterkt på at det kommer noen til neste år heller. Lenke til kommentar
kafar Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Det er fint om du dokumenterer påstandene dine. Ellers er de bare påstander. Eller ren løgn. Skulle nesten tro at C. Bu jobber med kommunikasjon i Tesla. Makan til servilitet. Tesla har hatt god tid til å utvide kapasiteten i Oslo. Problemene på eks. Grorud var synlige allerede for noen år siden (trangt og lite areal).At Tesla sliter med å finne kvalifisert arb.kraft er ikke så rart. De betaler rett og slett for dårlig. Dessuten er det bare rot og kaos på innsiden, noe som definitivt tærer på de ansatte. Lenke til kommentar
kafar Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Han hevder sin mening. Det er han han i sin fulle rett til å gjøre. Du kan si deg uenig. Eller gjøre slik du gjør, selv fremstå som en klovn. Hehe...se på det han der Kristian Fensholt sier... Han har kjørt 50 000 og har ventet to måneder på bilen sin... Samtidig mener han det er forståelig med ventetiden og verdt det... Herregud for en klovn Lenke til kommentar
kafar Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Det stemmer nok at mange ikke opplever problemer med Teslaen sin, men for å sette det i sammenheng: mange kjører rundt i Hyundai, Kia og andre asiatiske biler uten å vite bedre. Jeg mener det er viktig å belyse dette åpenbare problemet Tesla-eiere har med bilene sine. Hvis man ikke har en spesiell tilhøret til Tesla, så er det uholdbart å måtte vente 2 måneder(!) på en stakkarslig AC-kompressor (som Tesla sikkert kjøper av en kjent underleverandør som Bosch eller lignende uten leveringsproblemer). Det er viktig å belyse fordi da vil folk som ikke er fanboys av Tesla ha et bedre vurderingsgrunnlag når de skal kjøpe bil. Jeg skulle gjerne vært med på Tesla-reisen, men ikke nå som jeg vet at byggekvaliteten er på nivå med gamle asiabiler og servicenivået er så langt etter europeiske bilprodusenter som det beskrives i media. Jeg ville vært mer irritert av å kjøpe en Tesla og finne ut av dette i etterkant, enn å velge å ikke kjøpe Tesla og irritere meg over at jeg ikke får en familieelbil enda. Ja. Hatere må komme til ordet. Det er viktig å få frem hatet. Kommentaren din er som ord-diare. Fullstendig meningsløs i sin ensidige vinkling. Lenke til kommentar
kafar Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Selvmord? Nissan, som har en bilorganisasjon og ikke definerer seg som en teknologibedrift, som Tesla gjør, har "spydd ut" over 300 000 Leaf og nærmer seg en halv million med stormskritt. Det fungerer knirkefritt. Grunnen til at de andre ikke spyr ut elbiler er pga lite salg på verdensbasis. Tesla har valgt å lage elbiler, men har ingen organisasjon for kvalitetskontroll, delelager, ettermarked, telefoninfrastruktur, alt er bare kaos, kaos og det tar mange år å ordne opp i et slikt kaos, om det overhodet er mulig. Jeg er så sikker på at de går konkurs at jeg har begjært kjøpet hevet på min bil, som har stått på verksted i måneder og ventet på deler. Og der var den mannen tilbake. Buhu. Hvorfor ikke være i det minste litt redelig. Du slakter Tesla fordi du har hatt en dårlig erfaring. Tydeliggjør at det er din personlige erfaring. Jeg personlig, registrerer din erfaring. Jeg er sikker på at du ikke er alene. Men faktum er at inntrykket de fleste har, skiller seg kraftig fra ditt. Jeg har minst like mye erfaring som deg. Jeg har bare gode erfaringer. Så vær litt edruelig. Og ja, ting kunne vært bedre, med bilene, med organisasjonen, med økonomien. Det kan til og med være at firmaet går konkurs. Jeg tror ikke det kommer til å skje. Det vil uansett være slik at Tesla har gjort en betydelig innsats for å prege bilindustrien i årene som kommer. Kjøp deg tysk bil neste gang. Der har du dinosaurer jeg tror kan leve på lånt tid om få år. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Tesla har delelager i Moss. adresse? 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Det kommer ingen direkte konkurrenter dette året. Tviler sterkt på at det kommer noen til neste år heller. Nå kjøper vel heller ikke potensielle bilkjøpere en type bil heller har jeg fått med meg. Er vel kun Tesla sekta som ikke har fått med seg dette... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Nå kjøper vel heller ikke potensielle bilkjøpere en type bil heller har jeg fått med meg. Er vel kun Tesla sekta som ikke har fått med seg dette... "problemet" til "tesla sekta", altså tesla eiere er at det ikke finnes ett reellt alternativ. En vill ikke tilbake til fossilt(de fleste), en finner ikke tilsvarende elbiler. Da er en liksom litt stuck til ett merke da, enn så lenge. Blir spennende å se hvordan dette blir når konkurrentene faktisk kommer på banen. I utgangspunktet er jeg fornøyd med min Tesla og ønsker ikke å kjøpe en annen bil, men om de ikke får kontroll på aftersales blir jeg gjerne nødt etterhvert. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Det som er litt snedig er at 2 av 3 Tesla modeller er en biltype som selger mindre og mindre av.Ford i USA har faktisk gått så langt at har sagt farvel til personbiler og de kommer til å selges til det er tomt. De satser alt på SUV og Pickuper som er det de tjener mest penger på. 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Det som er litt snedig er at 2 av 3 Tesla modeller er en biltype som selger mindre og mindre av. Ford i USA har faktisk gått så langt at har sagt farvel til personbiler og de kommer til å selges til det er tomt. De satser alt på SUV og Pickuper som er det de tjener mest penger på. Trist utvikling, men når det er det folk sier dem ønsker så... Folk hyler om tilhengerfester som de bruker en gang hvert 4. år, eller AWD som dem aldri bruker så.... oss andre blir bare skadelidende. Jeg vil bare ha en støgg, billig og grei bil som har bra rekkevidde og helt OK lading - men neida, må bli nedlesset med alt mulig annet fordyrende elementer og tydeligvis snart kun SUV'er også. PS: Tidligere yrkessjåfør, så jeg har ikke noe imot store kjøretøy. Men virker for meg som folk blir lurt til å tro at de trenger noe stort og flott. Klassisk reklame greier, du selge et symbol / livsstil / attitute, og når du fjerner fokuset fra at det er en vare mister folk gangsynet. Endret 10. juli 2018 av The Very End 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Norway denies holding up Tesla move to improve service "Tesla Chief Executive Elon Musk last week blamed a wait for government approval in Norway, its biggest market after the United States and China, for not being able to move faster in addressing growing complaints from consumers. “Tesla Norway has recently been in a dialogue with the Norwegian Public Roads Administration (NPRA) about regulations for allowing workshops or the possibility of so-called ‘mobile service vans’,” The Norwegian transport ministry said in a statement to Reuters late on Friday.“The NPRA gave its answer on June 1, explained the rules that are valid and that they would welcome a potential application from Tesla Norway to allow mobile service vans. The NPRA has for the moment not received, as of today, such an application.”Tesla Norway said media queries should be handled by its European press office, which was not immediately available for comment." 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå