iam99pk Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 (endret) Hei! Har en passat 05mod som har ødelagt under drivknute(ledd) og lurte på hvordan man bytter det, finner vidio av hvordan man bytter ytre men ikke indre.. Som dere ser på bilde så regner jeg med det er indre drivled som er ødelagt, skal sjekke det helt sikkert i morra.. Endret 7. juli 2018 av iam99pk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 (endret) Så ut som det var mye olje rundt der. Er ikke pakkboksen til girkassa som lekker da? Edit: De er vel i prinsippet like i begge ender men du må ut med hele dritten uansett. Trodde man som regel bytta hele drivakslingen. Endret 7. juli 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 7. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2018 Så ut som det var mye olje rundt der. Er ikke pakkboksen til girkassa som lekker da? Edit: De er vel i prinsippet like i begge ender men du må ut med hele dritten uansett. Trodde man som regel bytta hele drivakslingen. Vet ikke, fikk ikke sjekket så nøye idag, men er en lyd som er der hele tiden når jeg kjører så derfor tror jeg det kan være drivknuten... Skal skru av dekket å sjekke i morra og finne ut hva det er. Er det vanskelig å bytte det selv i såfall? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Etter bildet så ville jeg levert inn tippekupongen på at girkassen er kaputt. Rengjør mansjetten og sjekk for sprekker er det ingen er det lite sannsynlig at det er drivknuten. For å skifte drivaksel som er som regel det letteste alternativet løsne sentermutter mens hjulet står på bakken, så må man løsne hjulopphenget i underkant så kan man som regel ta ut drivaksel. Noen biler må justere hjulstilling etter det er gjordt. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Etter bildet så ville jeg levert inn tippekupongen på at girkassen er kaputt. Rengjør mansjetten og sjekk for sprekker er det ingen er det lite sannsynlig at det er drivknuten. For å skifte drivaksel som er som regel det letteste alternativet løsne sentermutter mens hjulet står på bakken, så må man løsne hjulopphenget i underkant så kan man som regel ta ut drivaksel. Noen biler må justere hjulstilling etter det er gjordt. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 (endret) Etter bildet så ville jeg levert inn tippekupongen på at girkassen er kaputt. Rengjør mansjetten og sjekk for sprekker er det ingen er det lite sannsynlig at det er drivknuten. For å skifte drivaksel som er som regel det letteste alternativet løsne sentermutter mens hjulet står på bakken, så må man løsne hjulopphenget i underkant så kan man som regel ta ut drivaksel. Noen biler må justere hjulstilling etter det er gjordt. https://www.youtube.com/watch?v=kgXhfYND98g Må jeg ha ny girkasse isåfall da? Det høres igjaffal dyrt ut ? Glemte å skrive at det er en automatgir.. Får sjekket idag så kan jeg komme med flere bilder, men bilen kjører jo fint, eneste er at det er en liten "summelyd" ifra venstre fremhjul.. Og er det ikke rart at girkassen skal gå så tidlig da? Har bare gått 184800km.. Endret 8. juli 2018 av iam99pk Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 Mansjetten er gåen igjaffal, kan fettet og oljen der inne gått ut å da har drivleddet blir ødelagt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 (endret) Det så bedre ut ja. Da slipper du trolig unna med nytt drivledd. Evt. kan du se om du får tak i overhalte brukte komplette drivakslinger rimelig. Endret 8. juli 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 Tenker jeg går innom merkeverksted å får de til å se over om det kan være drivleddet, satser på det, kostet 15-1600 for nytt indre drivledd også bytter jeg det nok selv hvis det ikke er så ekstremt vanskelig Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 8. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2018 (endret) Bør jeg bytte drivakslingen og ytre drivledd samtidig eller? Men da er det mest sannsynlig at mansjetten har godt i stykker også har fettet/oljen gått ut og derfor har drivleddet tatt kvelden? Endret 8. juli 2018 av iam99pk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Ofte kommer de jo komplette slik som dette. Derfor jeg skrev at du kunne se etter brukte overhalte. Da får du en hel enhet ferdig sammensatt og klar til å monteres. https://www.ebay.com/itm/NEW-CV-JOINT-Drive-Shaft-Volkswagen-Passat-1998-1999-2000-2001-DRIVER-SIDE/253314968398?fits=Year%3A2005%7CModel%3APassat&hash=item3afabfab4e:g:UMEAAOSwnLdWsTAA Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 Ahh okay, hørte med gumpen idag og de sa det var drivleddet som hadde tatt kvelden så får byttet det, tenker jeg bare bytter det indre drivleddet, fant lite komplette som passer min bil ? Startet ny tråd om dette men kan høre med dere også, er det vanskelig å bytte girkasse olje? Er en automat DSG Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Kan være greit å følge med litt under bilen til tider. Det er i de fleste tilfeller (som sikkert her og) en gåen mansjett til en 100 lapp som har leket ut all smurningen til drivknuten så den har takket for seg og må byttes. Nå er det gjerne omtrent samme jobben å bytte mansjett og å bytte knuten men man kan spare seg for litt penger. Ang olje så aner jeg ikke på DSG kasser, men på tradisjonelle automatkasser så kan man ikke bytte olje. Dem må flushes med egnet utstyr. Bruker å koste mellom 4 og 6000 å få gjort på verksted. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 Kan være greit å følge med litt under bilen til tider. Det er i de fleste tilfeller (som sikkert her og) en gåen mansjett til en 100 lapp som har leket ut all smurningen til drivknuten så den har takket for seg og må byttes. Nå er det gjerne omtrent samme jobben å bytte mansjett og å bytte knuten men man kan spare seg for litt penger. Ang olje så aner jeg ikke på DSG kasser, men på tradisjonelle automatkasser så kan man ikke bytte olje. Dem må flushes med egnet utstyr. Bruker å koste mellom 4 og 6000 å få gjort på verksted. Jepp er mansjetten som har gått her ? så hadde spart 1200kr hvis jeg hadde funnet ut at den var dårlig å byttet den.. men men man lærer så lenge man lever ? Gumpen skulle ha 4300kr for å bytte oljen.. Fant denne vidioen men vet ikke om dette er rett eller ikke.. https://youtu.be/K4woqUj8qLY Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) ------------------ Endret 9. juli 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå