Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte indre drivledd passat


Anbefalte innlegg

Hei! Har en passat 05mod som har ødelagt under drivknute(ledd) og lurte på hvordan man bytter det, finner vidio av hvordan man bytter ytre men ikke indre..

 

Som dere ser på bilde så regner jeg med det er indre drivled som er ødelagt, skal sjekke det helt sikkert i morra..

post-311604-299275_thumb.jpg

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ut som det var mye olje rundt der. Er ikke pakkboksen til girkassa som lekker da?

 

Edit: De er vel i prinsippet like i begge ender men du må ut med hele dritten uansett. Trodde man som regel bytta hele drivakslingen.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Så ut som det var mye olje rundt der. Er ikke pakkboksen til girkassa som lekker da?

 

Edit: De er vel i prinsippet like i begge ender men du må ut med hele dritten uansett. Trodde man som regel bytta hele drivakslingen.

Vet ikke, fikk ikke sjekket så nøye idag, men er en lyd som er der hele tiden når jeg kjører så derfor tror jeg det kan være drivknuten... Skal skru av dekket å sjekke i morra og finne ut hva det er. Er det vanskelig å bytte det selv i såfall?

Lenke til kommentar

Etter bildet så ville jeg levert inn tippekupongen på at girkassen er kaputt.

Rengjør mansjetten og sjekk for sprekker er det ingen er det lite sannsynlig at det er drivknuten.

For å skifte drivaksel som er som regel det letteste alternativet løsne sentermutter mens hjulet står på bakken, så må man løsne hjulopphenget i underkant så kan man som regel ta ut drivaksel.

Noen biler må justere hjulstilling etter det er gjordt.

Lenke til kommentar

Etter bildet så ville jeg levert inn tippekupongen på at girkassen er kaputt.

Rengjør mansjetten og sjekk for sprekker er det ingen er det lite sannsynlig at det er drivknuten.

For å skifte drivaksel som er som regel det letteste alternativet løsne sentermutter mens hjulet står på bakken, så må man løsne hjulopphenget i underkant så kan man som regel ta ut drivaksel.

Noen biler må justere hjulstilling etter det er gjordt.

Lenke til kommentar

Etter bildet så ville jeg levert inn tippekupongen på at girkassen er kaputt.

Rengjør mansjetten og sjekk for sprekker er det ingen er det lite sannsynlig at det er drivknuten.

For å skifte drivaksel som er som regel det letteste alternativet løsne sentermutter mens hjulet står på bakken, så må man løsne hjulopphenget i underkant så kan man som regel ta ut drivaksel.

Noen biler må justere hjulstilling etter det er gjordt.

https://www.youtube.com/watch?v=kgXhfYND98g

Må jeg ha ny girkasse isåfall da? Det høres igjaffal dyrt ut ? Glemte å skrive at det er en automatgir..

 

Får sjekket idag så kan jeg komme med flere bilder, men bilen kjører jo fint, eneste er at det er en liten "summelyd" ifra venstre fremhjul..

 

Og er det ikke rart at girkassen skal gå så tidlig da? Har bare gått 184800km..

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Tenker jeg går innom merkeverksted å får de til å se over om det kan være drivleddet, satser på det, kostet 15-1600 for nytt indre drivledd også bytter jeg det nok selv hvis det ikke er så ekstremt vanskelig

Lenke til kommentar

Bør jeg bytte drivakslingen og ytre drivledd samtidig eller?

 

Men da er det mest sannsynlig at mansjetten har godt i stykker også har fettet/oljen gått ut og derfor har drivleddet tatt kvelden?

Endret av iam99pk
Lenke til kommentar

Ahh okay, hørte med gumpen idag og de sa det var drivleddet som hadde tatt kvelden :) så får byttet det, tenker jeg bare bytter det indre drivleddet, fant lite komplette som passer min bil ?

 

Startet ny tråd om dette men kan høre med dere også, er det vanskelig å bytte girkasse olje? Er en automat DSG

Lenke til kommentar

Kan være greit å følge med litt under bilen til tider. Det er i de fleste tilfeller (som sikkert her og) en gåen mansjett til en 100 lapp som har leket ut all smurningen til drivknuten så den har takket for seg og må byttes.

 

Nå er det gjerne omtrent samme jobben å bytte mansjett og å bytte knuten men man kan spare seg for litt penger.

 

Ang olje så aner jeg ikke på DSG kasser, men på tradisjonelle automatkasser så kan man ikke bytte olje. Dem må flushes med egnet utstyr. Bruker å koste mellom 4 og 6000 å få gjort på verksted.

Lenke til kommentar

Kan være greit å følge med litt under bilen til tider. Det er i de fleste tilfeller (som sikkert her og) en gåen mansjett til en 100 lapp som har leket ut all smurningen til drivknuten så den har takket for seg og må byttes.

 

Nå er det gjerne omtrent samme jobben å bytte mansjett og å bytte knuten men man kan spare seg for litt penger.

 

Ang olje så aner jeg ikke på DSG kasser, men på tradisjonelle automatkasser så kan man ikke bytte olje. Dem må flushes med egnet utstyr. Bruker å koste mellom 4 og 6000 å få gjort på verksted.

Jepp er mansjetten som har gått her ? så hadde spart 1200kr hvis jeg hadde funnet ut at den var dårlig å byttet den.. men men man lærer så lenge man lever ?

 

Gumpen skulle ha 4300kr for å bytte oljen..

 

Fant denne vidioen men vet ikke om dette er rett eller ikke..

https://youtu.be/K4woqUj8qLY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...