oggeldoddeli Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Hei! Har tenkt å kjøpe meg en klokke som jeg kan bruke under førstegangstjenesten, men er usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Er det noen her som har noen forslag? Jeg ønsker meg en bra klokke som samtidig ikke er så utrolig dyr. Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 https://www.clasohlson.com/no/Digitalt-armb%C3%A5ndsur/Pr365572000 Lenke til kommentar
Samaritanen Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Under førstegangstjenesten brukte så og si alle klokker fra Clas Ohlson. Brukte selv ~100kr på klokke, den går fortsatt idag (3 år senere)! Lenke til kommentar
ozone Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Jeg hadde en Timex før, den er helt analog med visere, og trenger derfor ikke batteri en gang! Kjøp deg en slik: De koster nok ikke mer enn et par hundrelapper, og funker som en kule! Lenke til kommentar
xaco Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Timex klokke for et par hundrelapper som er mekanisk? sikker på at det ikke var quartz? Når det kommer til klokker, clas ohlson klokka funker sikkert greit den, du kan jo også vurdere en av de billigere G-shockene de tåler jo det meste, Overlevde i alle fall de tidlige tenårne mine med mye friluftsliv. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Eg er usikker på praksisen med klokker. Men firsvaret sin forsikringspolicy er på maks 20 000 kr for personlege eigendelar, og med hovudregel at den vernepliktige må dekke slike tap sjølv. For briller som er nødvendig i tenesten dekker forsvaret maks 1500 kr i erstatning. Reknar derfor med at eventuell erstatning for klokke som er nødvendig i teneste vil ligge i same område når det gjeld maksimal erstatning. Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Var humor når de nektet å erstatte ødelagt reim på klokka mi. Ikke lett å møte til rett tid uten klokke. De ga seg etter en dag ? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 (endret) Casio F-91W. Selger den for rundt 400kr i kiosken, eller for rundt 170kr på nettet. http://www.creationwatches.com/products/casio-sports-205/casio-classic-sports-chronograph-f-91w-1sdg-f91w-1sdg-mens-watch-2675.html Endret 12. juli 2018 av iFire Lenke til kommentar
Ayyxl Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Vet det er for sent å svare nå, og har ikke selv tjenestegjort enda. Når det er sagt, vil jeg anbefale Seiko skx007 hvis noen spør seg om det samme. Lenke til kommentar
ikek Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Svaret er avhengig av hva slags tjeneste man har og om man går med klokke til vanlig. Når jeg var på rekrutten, mener jeg at vi fikk påbud om klokke, de fleste av oss kjøpte en rimelig Casio plastic fantastic quartz klokke til en rimelig sum. Det er noen år siden, men det var godt under 100 lappen. Jeg var/er en av de som går med klokke og etter rekrutten byttet jeg på mellom den billige casioen og en vanlig stålklokke avhengig av hva jeg skulle gjøre den dagen. Hovedgrunnen til at jeg benyttet to klokker omhverandre var at plastikk lenke var klamt. Oppsto det en situasjon hvor jeg anså at det kunne være fare for å skade min Seiko så la jeg den i en lomme. Fordelen til en rimelig klokke er at du får dekket utlegg ved skade, inntil en viss sum, på f.eks en klokke om den skulle få skade i tjeneste. Hhusker ikke hvor stort det beløpet var, men det dekket utlegg til en billig klokke, men ikke min Seiko. En kjapp en om briller. Når jeg var i tjeneste fikk jeg briller av forsvaret pga. erstatningsbiten ved bruk av private briller. Det var ikke noe problem. En kjapp tur til legen (?) eller noe sånt og så fikk de av oss i troppen det gjaldt en halv dag fri eller noe sånt for å dra til optiker. Brillene kom i posten til kompaniet en stund senere og inntil de var utlevert ville de dekket eventuelle utgifter ved reparasjon/erstatning av dyrere briller. (sånn jeg husker det fortalt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå