Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp til å finne vinduslås/feste

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg er på jakt etter en vinduslås/feste som bygger så lite så mulig i dybden. Årsaken til dette er at vinduskarmen har en kant som er 45 grader i stedet for 90 grader (se under).

post-100437-0-84032500-1530971889_thumb.jpg

Dessverre har jeg ikke noen målebånd tilgjengelig nå, men som en kan se av bildene, så er det liten distanse mellom karmen og selve vinduet. 

post-100437-0-81993800-1530971898_thumb.jpg

Jeg tenkte aldri på dette tidligere, men forrige huseier tok med seg vinduslåsen/feste og jeg har i mellomtiden studert utenbys og dermed er det for sent å klage på dette nå. 

Noen som har tanker for hvordan jeg kan løse dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller det noen rolle at konsollen er montert i en annen vinkel? Haspen vil kunne vris i forhold til øyebolten tilsvarende.

Det er egentlig et godt poeng. Jeg har ikke tenkt den tanke før ... 

Selv ville jeg brukt en portlås, fremfor sånn hasp.

Vi har forskjellige preferanser skjønner jeg. Det kunne vært kult i en annen innredning enn hva jeg har. 

Lenke til kommentar

Spiller det noen rolle at konsollen er montert i en annen vinkel? Haspen vil kunne vris i forhold til øyebolten tilsvarende.

Ja, det vises jo også av skruehullene at det er slik det har vært før. Altså at låsebeslaget til venstre på bildet har vært montert på den 45* vinklede flaten.

Mulig du må flytte den delen som sitter på vinduet nærmere glasset for at det skal passe (hullet i øyeskruen må jo være omtrent der en tenkt linje ut fra mothaken, altså vinkelrett på den 45*-flata, treffer, samtidig som det passer med avstanden, 26mm på bildet under...), det kommer jo an på hvordan ny haspe/mothake er utformet i forhold til den eksisterende.

Vindusl_s_uten_skrue_Habo_175.jpg

Lenke til kommentar

Heisann,

jeg er på jakt etter en vinduslås/feste som bygger så lite så mulig i dybden. Årsaken til dette er at vinduskarmen har en kant som er 45 grader i stedet for 90 grader (se under).

attachicon.gifIMG_1834.JPG

Dessverre har jeg ikke noen målebånd tilgjengelig nå, men som en kan se av bildene, så er det liten distanse mellom karmen og selve vinduet. 

attachicon.gifIMG_1835.JPG

Jeg tenkte aldri på dette tidligere, men forrige huseier tok med seg vinduslåsen/feste og jeg har i mellomtiden studert utenbys og dermed er det for sent å klage på dette nå. 

Noen som har tanker for hvordan jeg kan løse dette? 

de har identisk på clas ohlson

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...