Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Deling av verdig...

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og min kone hadde hver vår leilighet da vi giftet oss. Jeg solgte min og vi flyttet inn i hennes leilighet som hun hadde leid bort i 3 år. Jeg pusset opp leiligheten hennes og gjorde til en 3 roms. Før var det 2 roms. Og har gitt 6000 kr i måned som støtte til henne. Vi har vært sammen i 9 år.men, gift i 5 år og nå er det separasjon. I de 5 årene har prisen på hennes leilighet (særlig etter at jeg pusset opp) gått mye opp! Har jeg krav på halv parten av verdien?

Anonymous poster hash: 2f3e6...59c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at dersom du kan dokumentere dine utgifter ifbm oppussing så skal hun kunne kjøpe deg ut for dagens takst for verdiøkning ifht den aktuelle oppgradering.

Min søster var nylig igjennom et brudd hvor det var uenighet vdr lignende. Hun fikk medhold i at eks-mannen måtte betale henne en sum vdr et bad som ble pusset opp med hennes midler.

Kjenner ikke til detaljene men kan spørre om ønskelig. Send meg isåfall en pm. Men folka på juss delen her på forumet kan sikkert komme med konkrete praksiser rundt dette.

Jeg regner med at man får hver sin takst og at disse samsvarer noenlunde og da kan man se hvor mye man kan se for seg at man kan forhandle med. En konkret sum kan jo ikke defineres før man evt realiserer verdien igjennom et salg.

Samtidig har jeg en bror som oppgraderte sin samboer bolig betydelig i de årene de var sammen. Han valgte å gjøre et rent brudd og la henne beholde huset slik som det var. Det handler vel om hvor mye energi man orker å legge inn i bruddet.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...