sedsberg Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Årsavgiften er nå historie og erstattet av trafikkforsikringsavgiften. Samtidig har det blitt innført veibruksavgift på drivstoff. Jeg minnes vagt at en (eller flere) av våre kjære folkevalgte tøysebukker vasa noe om at årsavgiften (tf-avgiften) skulle ned når veibruksavgiften ble innført slik at det skulle bli rimeligere å eie bil men dyrere jo mer man kjører. Men når jeg sjekker så har både veibruksavgiften blitt innført OG årsavgiften (tf-avgiften) gått opp. Har jeg bare drømt alt sammen? Som en sidenotis leste jeg også at nåværende regjering hadde gjort mye for å redusere avgifter tilknyttet bil. Første jeg tenkte på da var denne: 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Veibruksavgift på bensin kom i 1933, det er godt å se at hukommelsen din er god. På diesel ble det innført veibruksavgift i 1993, dette til erstatning for kilometeravgiften man hadde frem til dette. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 Ganske sikker på at de skravla om å øke denne mot å senke årsavgiften. Eventuellt om de har innført enda en avgift på drivstoffet nå i 2018. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Og gått ned har den jo gjort. I 2016 var årsavgiften på 3135,- på personbil. I 2017 var den 2820,- I 2018 er det totalt kr 2858,17 som kreves inn gjennom forsikringen. Jeg tar utgangspunkt i bensinbiler og dieselbiler med fabrikkmontert partikkelfilter, det er dyrere for dieselbiler uten partikkelfilter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 Ja jeg ser den har gått ned tidligere, men nå er den jo på vei opp på tross av at de surra med at den skulle ned. Med mindre jeg har halusinert alt sammen som sagt. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Ja jeg ser den har gått ned tidligere, men nå er den jo på vei opp på tross av at de surra med at den skulle ned. Med mindre jeg har halusinert alt sammen som sagt. Den er jo bare justert for inflasjon til i år tipper jeg. Nå må du også huske på når man er en del av en koalisjonsregjering så vil man aldri få igjennom i nærheten av all politikken sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå