Ogeilert Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Vurderer å kjøpe dette, men har noen spørsmål.. - er det muligheter for å løse oppdrag utforske alene, eller er det sånn at man kan bli angrepet når som helst av en anne spiller sommer Level 100+ eller noe sånt? - holder det å kjøpe basisspillet, eller har det kommet mange tilleggspakker etterhvert? - ettersom det er online, må man hele tiden spille med andre? - hvor mange timer spilling har jeg foran meg hvis jeg skal utforske det neste? Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Ja er det, spillte en god del som single player. Du kommer langt med grunnspillet, men det kommer jevnlig nye områder, så bør hvertfall kjøpe et par pakker ekstra. Du kan spille nesten alt utenom dungeouns alene. Mange hundre timer viss du liker å gjøre alt. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Vurderer å kjøpe dette, men har noen spørsmål.. - er det muligheter for å løse oppdrag utforske alene, eller er det sånn at man kan bli angrepet når som helst av en anne spiller sommer Level 100+ eller noe sånt? - holder det å kjøpe basisspillet, eller har det kommet mange tilleggspakker etterhvert? - ettersom det er online, må man hele tiden spille med andre? - hvor mange timer spilling har jeg foran meg hvis jeg skal utforske det neste? 1. Ja, ingen kommer til å angripe deg med mindre du aktivt oppsøker Cyrodiil / Imperial City i end-game. 2. Per i dag får du ESO og Morrowind(tidligere separat expansion) i The Elder Scrolls Online Standard Edition med en ny spillkonto, vet ikke om det inkluderer Thieves Guild, Dark Brotherhood og Wrothgar DLC. Summerset expansion må kjøpes separat. 3. Hvis du mener at du må aktivt oppsøke andre... Nei, det er valgfritt men fordelaktig hvis du ønsker det beste av items. 4. Hvis du inkluderer questing kan du bli veldig mange timer på ett sted. Lenke til kommentar
Ogeilert Skrevet 7. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2018 Hei og takk for svar:) Har spilt skyrim i 200+ timer, får man samme følelsen av å spille eso? Tenker på musikk, lyder, stemning, grafikk osv? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Musikk og stemning er der, med gode fortellinger(main story og guild quest) og lange bøker du kan bruke tid på. Resten må du vurdere selv: Reshade kan benyttes hvis du vil gjøre spillet noe finere. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Vurderer å kjøpe dette, men har noen spørsmål.. - er det muligheter for å løse oppdrag utforske alene, eller er det sånn at man kan bli angrepet når som helst av en anne spiller sommer Level 100+ eller noe sånt? - holder det å kjøpe basisspillet, eller har det kommet mange tilleggspakker etterhvert? - ettersom det er online, må man hele tiden spille med andre? - hvor mange timer spilling har jeg foran meg hvis jeg skal utforske det neste? 1. Både og. Det er bare en mega-server for konsoll (anner ikke om PS4 og Xbone spiller sammen) og en for PC. I utgangspunktet er alt PvE, så vil du ha PvP må du enten dra til Cyrodil eller utfordre en annen spiller til duell. Når det er sagt vil du alltid se andre folk løpe omkring på "overflaten", og også i noen huler. Dette gjør at du kan snike deg frem i en hule og ta deg god tid, bare for at noen andre løper fordi deg og denger løs på alt de ser. Men dette ødelegger ikke noe for deg, annet enn at det ligger mange døde fiender der som respawner snart uansett. På den annen side har jeg opplevd å slite med en boss, før en annen spiller dukket opp og hjalp meg å ta bossen. Så det er både fordeler og ulemper med å ha andre spillere med. Men de vil som sagt ikke angripe deg. Du kan også slå av dueller hvis du vil, så slipper du å tenke på det. Det kan også være en del folk i områder med crafting stasjoner osv, men de er det bare å overse. De sperrer ikke for veien eller noe sånt. 2. I starten hadde vi rasene delt inn i tre allianser, og hver allianse hadde sine egne områder å leke på. Dette ble endret i oppdateringen Tamriel United, så alle rasene kan dra til alle områdene når som helst. Vi har til og med en ny intro nå som er felles for alle. Når det er sagt har det kommet to store expansions. En med Morrowind, og en med Summerset. Disse er 100% valgfrie. Det morsomme her er at hvis du kjøper Morrowind-expansionen, kan du starte en ny karakter i Vvardenfell. Kjøper du Summerset-expansionen, kan du starte en ny karakter i Summerset. Selvsagt er det noen nye ting i disse, men ingenting du strengt tatt trenger. Så vidt jeg vet er grunnspillet gratis, men har ikke testet det selv. Så vidt jeg vet gir det deg tiltgang til alt fra grunnspillet uten noen særlig begrensninger. Det eneste du trenger kjøpe er Morrowind- og Summerset-expansionene, i tillegg til DLC-områder. All DLCen er for øvrig gratis hvis du abonnerer på ESO Plus (noe jeg gjør). 3. Hahahaha, det trenger du ikke tenke på. Det er utrolig mye å gjøre her, spesielt hvis du går for achivements, utforsker og alt det der. I tillegg er neste expansion bekreftet, og mer DLC kommer senere i år. For eksempel får vi dra til hjemmet til argonians i en DLC senere i år. Hei og takk for svar:) Har spilt skyrim i 200+ timer, får man samme følelsen av å spille eso? Tenker på musikk, lyder, stemning, grafikk osv? Personlig ble jeg sterkt skuffet over Oblivion, og Skyrim klarer jeg ikke like. Det er så kjedelig. Jeg har spilt ESO mer eller mindre i strekk siden Summerset-expansionen kom for en måneds tid siden, og har nådd level 34. Max level er 50, men vi har Champion Levels etter det som går opp til... tja, noen hundre? To, tre tusen? Ikke helt sikker, har hørt forskjellige ting der. Så 200+ timer i ESO er fint lite. En ting som fikk meg hektet på ESO er at de fleste oppdragene er utrolig bra laget, og engasjerer. En klassiker er en trollmann som kranglet med en dame, fordi hun ikke var en "ekte" trolldame. Hun bruker jo alkymi, og det teller jo ikke som magi. Det løste seg lett, fordi trollmannen er allergisk mot katter... Hele oppdraget varer bare noen minutter, men er bra skrevet, og de fortsetter å krangle (med voice over, så klart) selv etter at oppdraget er over. Det er veldig mye sånt i hele ESO, så personlig synes jeg dette er det beste Elder Scrolls-spillet siden TES3: Morrowind. Det kan være litt mange folk her og der, men pytt, det tåler man. Lenke til kommentar
Ogeilert Skrevet 10. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2018 Takker for alle svar:) da regner jeg med at det blir innkjøp. Det koster 199 for base game pluss Morrowind på ps4, så da har jeg vel noen timers spilling foran meg. Må bare bli ferdig med far cry 5 først Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Anbefaler å lage en ny karakter, og starte rett på Morrowind. Det er en ny historie og alt det der, og spillet skalerer rimelig fint omtrent uansett hvor du drar. Du kan altså fint dra tilbake til "originalspillet" senere. Er bare å finne en wayshrine (du ser dem lett på kartet) og velge hvor du vil dra. (Du kan dra til en wayshrine rett fra kartet, men da koster det litt penger. Ikke store summen, men dog.) Lenke til kommentar
Ogeilert Skrevet 10. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2018 Passer Morrowind for en nybegynner altså? Lønner det seg ikke å starte fra begynnelsen i base game? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Har du Morrowind installert, vil spillet automatisk starte der hvis du lager en ny karakter. Samme gjelder Summerset-expansionen. Hvis du har den installert og lager en ny karakter vil du starte i Summerset. Spillet skaleres som sagt veldig bra, uten at jeg er 100% sikker på hvordan. Guild Wars 2 har for eksempel et viss level range i hvert område, så det vil skalere deg ned hvis du er for høyt. Du beholder selvsagt alt av skills osv. Dette gjør at du kan finne steder der du er for lavt level til å utforske, men du vil aldri bli for høyt level. Vil anta at det er noe av det samme i ESO. Så ja, du kan starte rett på med Morrowind. Jeg anbefaler faktisk å gjøre det, fordi Morrowind på mange måter er mye bedre enn grunnspillet. Liker oppdragene og områdene bedre. Men det er som sagt bare å finne en wayshrine og dra dit du vil, når du vil. Endret 10. juli 2018 av Schreiber Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Kan ikke fordra level scaling, ser wow har begynt med det også. En av tingene med mmo er jo at du skal utvikle og bli en mektigere char. Men det scales jo til å bli det samme uansett hvor du går. Så viss du slåss med en ulv på lvl 1 er den like "vanskelig" å ta når du er lvl 100 og går til samme plassen. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Fordelen er jo at du kan utforske hvor du vil. Du er ikke tvunget gjennom en trang "korridor", og du slipper å tenke på at du blir for høyt level til oppdragene. Det gir en enorm mulighet til å kose seg med selve spillet som man vil, ikke som utviklerne sier vi skal. Lenke til kommentar
DontKeepMeWaiting Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 (endret) Je kjøpte gold edition av elder scrolls online, fantastisk morsomt spill, husker spesielt godt den lille landsbyen man kommer til etter en liten stund med spilling, masse folk som bare er der liksom, men får itte spilt det lengre da harddisken min er for liten men savner det veldig Endret 10. juli 2018 av DontKeepMeWaiting Lenke til kommentar
Ogeilert Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 Jeg er i overkant glad i trophies, og jeg ser at det er en del trophies forbundet med starten i base game, så jeg regner med at jeg prøver å komme meg dit så fort som mulig, så får jeg heller prøve Morrowind senere;) Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Er rimelig mange trophies/achivements, ja. Men som sagt kan du utforske omtrent hvor du vil, når du vil. Det er ikke noe problem å hoppe frem og tilbake mellom Morrowind og resten av spillet. Er j en drøss trophies i Morrowind også. Enda bedre er det jo at mange trophies gir deg ting i spillet, som titler og farger til klærne dine. Disse kan du leke med i en Outfit Station, og er helt gratis å bruke (antar jeg. Jeg må presisere at jeg abonnerer på ESO Plus, men aner ikke hvor mange fordeler jeg får der. Vet all DLC er gratis, og jeg får noen penger til bruk i Crown Store hver måned. Men bortsett fra det aner jeg ikke hva ESO Plus faktisk gjør.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå