Gå til innhold

Hjelp til prising av PC salg? GTX 1080Ti + + +

Gjest Slettet-23ll7q82UE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-23ll7q82UE

Hei!

Har en rimelig heftig gamer PC som skal selges. Jeg hadde håpet å få 17.000,- for den men legger med info under:

Grafikk: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 8739,-
CPU: Intel Core i5-8600K Prosessor 2290,-
CPU kjøler: Corsair Hydro Series H115i CPU Kjøler 1499,-
Hovedkort: ASUS ROG STRIX Z370-F Gaming 1469,-
Lagring: Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe SSD 1149,-
Minne: Corsair Vengeance LED DDR4 3200Mhz 1999,-
Lagring: Seagate Barracuda 3TB 3.5'' HDD 999,-
Kabinett: Phanteks Eclipse P400S Glass Silent 949,-
Strømforsyning: Corsair RM650i, 650W PSU 1399,-

Diverse:
Corsair Air AF140 LED Hvit 140mm Quiet Vifte x 298,-
Corsair Air AF120 LED Hvit 120mm Quiet Vifte 129,-
Corsair ML140 PRO LED Hvit, 140mm Vifte x2 538
Noctua NA-SEC2 Sleeved Extension Cable 98,-
akasa "Vegas MBW" Magnetic RGBW LED 499,-

Sum: 22.000,- i bare deler, men er kjøpt på komplett så jeg betalte ca 26.000 i februar i år.

Hva er denne verd hvis jeg selger den i dag...feks på finn?

Skulle gjerne lagt ved bilder, men vet ikke om dette er lov her inne. Takker for alle tips :)

PC'en er sykt strøken og pen. Kablingen er også helt helt suverent gjort.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er verdt det folk vil betale for den.

Akkurat nå sitter mange på gjerdet og venter på neste gen nvidia som er ventet etter sommeren. At det ligger latterlig mange 1080ti skjermkort på finn.no hjelper heller ikke :p

Sjekk hva 22k minus 30% er, og start derifra :)

8 core "budsjett" er også på vei. At du kjøpte 8600k uten ht i stedet for 8700k, trekker også ned. Kjøpere av brukt vil ofte ha den beste modellen, nest beste er ofte et vanskeligere salg. Man får ofte igjen for å kjøpe ht versjonen ved salg. Slik har det vært så lenge ht har vært på budsjettcpuene.

Ps: selgere hater ærlige svar, så regner ikkje med at du er like fornøyd med at maskinen ikkje er verdt så mye som du håpet på :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-23ll7q82UE

Den er verdt det folk vil betale for den.

Akkurat nå sitter mange på gjerdet og venter på neste gen nvidia som er ventet etter sommeren. At det ligger latterlig mange 1080ti skjermkort på finn.no hjelper heller ikke :p

Sjekk hva 22k minus 30% er, og start derifra :)

8 core "budsjett" er også på vei. At du kjøpte 8600k uten ht i stedet for 8700k, trekker også ned. Kjøpere av brukt vil ofte ha den beste modellen, nest beste er ofte et vanskeligere salg. Man får ofte igjen for å kjøpe ht versjonen ved salg. Slik har det vært så lenge ht har vært på budsjettcpuene.

Ps: selgere hater ærlige svar, så regner ikkje med at du er like fornøyd med at maskinen ikkje er verdt så mye som du håpet på :p

Hei og takk for tilbakemelding :)

Grunnen til i5 valget var rett og slett jeg ikke bruker maskinen annet enn til gaming. Da med en i7 som utvikler mye mer varme, da også i forhold til mer viftestøy så ble valget enkelt. Det er faktisk veldig lite FPS å hente ut av i7 fremfor i5 på 

de aller fleste spill. Da ble valget å legge mer penger i GPU, enn CPU. Men jeg ser poenget ditt. Mange trenger i7, til mer " all around maskin " enn bare gaming.

Men, 30% av 22.000 er nok ikke så dumt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...