Pederbt Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Heisann Jeg har nettopp kjøpt min første bil som jeg synes har fungert veldig bra. Bilen har nettopp vært på eu-kontroll der den ikke fikk noen anmerkninger. Likevel, har jeg de siste ukene merket at servostyringen begynner å fungere dårlig. Når jeg måtte bremse opp ganske brått og gjerne i en slak helling, funket ikke servoen og rattet ble veldig hardt. Det tok da litt tid før servoen begynte å funke igjen. Jeg tenkte det kanskje var fordi det var luftbobler i oljen og at det var på tide at den burde byttes, så jeg gjorde det. Oljen var relativt møkkete så det var nok lurt å bytte den, men selv etter at jeg luftet systemet funket ikke servoen særlig bra. Nå kan den plutselig slutte å funke når jeg kjører helt flatt bortover og når jeg kjører bratt oppover og nedover. Det tar da litt tid før den begynner å funke igjen Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skjer? Bilen har kjørt 128 000 km og synes det er ganske tidlig for en servopumpe å slutte å fungere. Er det noen som har en anelse om hvorfor dette kan skje og hvor det eventuelt går an å kjøpe en ny servopumpe billig? Bilen er forresten er VW Polo 2003-mod 1,2 liter Mvh Peder Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) Hvordan tilstand er reimen da? Er den slakk? Kan det ha kommet olje på reimen? Da vil den slure og servo funke dårlig. Om reimen er fra 2003 er den sikkert ganske dårlig og. Endret 6. juli 2018 av Complexity Lenke til kommentar
AUTODOC Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 En servopumpe kan koste fra 692 nok og høyere , det avhenger av dine bil tekniske data . Lenke til kommentar
Pederbt Skrevet 11. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2018 Takk for svar! Hvordan sjekker man om reimen er for stram/slakk, og hvordan strammer man den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå