Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Servopumpen fungerer dårlig

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har nettopp kjøpt min første bil som jeg synes har fungert veldig bra. Bilen har nettopp vært på eu-kontroll der den ikke fikk noen anmerkninger. Likevel, har jeg de siste ukene merket at servostyringen begynner å fungere dårlig. Når jeg måtte bremse opp ganske brått og gjerne i en slak helling, funket ikke servoen og rattet ble veldig hardt. Det tok da litt tid før servoen begynte å funke igjen.

Jeg tenkte det kanskje var fordi det var luftbobler i oljen og at det var på tide at den burde byttes, så jeg gjorde det. Oljen var relativt møkkete så det var nok lurt å bytte den, men selv etter at jeg luftet systemet funket ikke servoen særlig bra. Nå kan den plutselig slutte å funke når jeg kjører helt flatt bortover og når jeg kjører bratt oppover og nedover. Det tar da litt tid før den begynner å funke igjen

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skjer? Bilen har kjørt 128 000 km og synes det er ganske tidlig for en servopumpe å slutte å fungere. Er det noen som har en anelse om hvorfor dette kan skje og hvor det eventuelt går an å kjøpe en ny servopumpe billig?

Bilen er forresten er VW Polo 2003-mod 1,2 liter

Mvh Peder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...