Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nysådd plen og tørke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er styreleder for et sameie i Eidsvoll som fikk planert og sådd uteområdene rett før sommeren slo til. Vi vannet mye i starten men måtte slutte når vanningsforbudet trådde i kraft.

Problemet vårt nå er at plenen ser mer ut som grøftene i syden. Det er fullt med ugress, spesielt de høye hvite greiene og jorda ser mer ut som sand.

Vi er mange unge som bor i sameiet, så vi kan lite om plen og hva vi kan gjøre. Jeg tror plenen er tapt for i år og at vi burde holde fokus på å fjerne ugress og heller så på nytt mot slutten av sommeren (august/september månedsskiftet).

Er det noen vits å fjerne ugress fortløpende, eller skal vi bare vente og ta alt i ett før vi sår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil nok si slaget er tapt for plenen dere sådde, dersom dere ikke får vannet den i dette været. Helt enig med deg.
Sameiet vårt har samme problem i indre østfold.

Angående fjerning av ugress er jeg usikker. Om det gir noen verdi å fjerne kontinuerlig frem til vinteren eller om man bare kan ta et skippertak til våren når man sår på nytt

Lenke til kommentar

Jeg vil nok si slaget er tapt for plenen dere sådde, dersom dere ikke får vannet den i dette været. Helt enig med deg.

Sameiet vårt har samme problem i indre østfold.

Angående fjerning av ugress er jeg usikker. Om det gir noen verdi å fjerne kontinuerlig frem til vinteren eller om man bare kan ta et skippertak til våren når man sår på nytt

Denne sommeren ble litt kjip for nysådde plener ja :p

Tenker selv at et skippertak med hele sameiet før man sår kan være like greit. Men kan ikke stort mye om dette, så derfor jeg lufter her inne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...