NTB - digi Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 <br data-mce-bogus="1">Fjord 1 har fått garanti for finansiering av ni el-ferger Lenke til kommentar
morten7 Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) Skal fergene være direkte koblet til landstrøm eller får de batterier på land i tillegg for å avlaste nettet? Endret 6. juli 2018 av morten7 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Det er ikke sikkert fergefri E39 blir realitet, men dieselfri E39 skal nok gå bra. 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Det er ikke sikkert fergefri E39 blir realitet, men dieselfri E39 skal nok gå bra. Husk og stem MDG sp blir deg også bil,fly,tog,båt osv fri alt også..... Lenke til kommentar
missi Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Det er ikke sikkert fergefri E39 blir realitet, men dieselfri E39 skal nok gå bra. Fergefri E39 er en av de viktigste og riktigste infrastruktursatsingene vi kan gjøre. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Fergefri E39 er en av de viktigste og riktigste infrastruktursatsingene vi kan gjøre. Som skulle ha blitt bygget i 1950 åra.. sammen med sammenhengende de 4 felts fra Kristiansand til Trondheim via Oslo (ring 4), og intercity tog. men norske politikere kaster bort penger på alt mulig annet tull en hva som bringer folk sammen. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Skal fergene være direkte koblet til landstrøm eller får de batterier på land i tillegg for å avlaste nettet? Det avhenger av hvor sterkt nettet er. Noen plasser får de lade med full effekt fra land, andre ganger får de lade med X antall MW, resten blir dekket av batterier fra land. Noen steder (f.eks Fedje) er nettet så svakt at nesten all effekten blir dumpet ut fra landbatterier som saktelader mellom hver ankomst 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Det avhenger av hvor sterkt nettet er. Noen plasser får de lade med full effekt fra land, andre ganger får de lade med X antall MW, resten blir dekket av batterier fra land. Noen steder (f.eks Fedje) er nettet så svakt at nesten all effekten blir dumpet ut fra landbatterier som saktelader mellom hver ankomst Sånn går det når nettleien går til å gi tysk industri billig strøm i stede for å ta vare på egen nasjon sin infrastruktur. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå