Redaksjonen. Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Ny type mobilmaster gir bedre dekning for festivalfolket på Roskilde Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Akkurat det de trenger, mer stråling! Jo høyere frekvenser, jo mer skade på celle nivå. Sykehusene vil bli fulle av kreftpasienter om noen år da, som sikkert er bra for legemiddel industrien også... 1 Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Akkurat det de trenger, mer stråling! Jo høyere frekvenser, jo mer skade på celle nivå. Sykehusene vil bli fulle av kreftpasienter om noen år da, som sikkert er bra for legemiddel industrien også... Stråling brukes jo mot kreft? Så da vil alle bli helbredet på gaten.. Men, tror du har missforstått. Mer antener = mindre stråling. Mindre antener= behov for mer Kraft= mer stråling.. 6 Lenke til kommentar
awil Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Akkurat det de trenger, mer stråling! Jo høyere frekvenser, jo mer skade på celle nivå. Sykehusene vil bli fulle av kreftpasienter om noen år da, som sikkert er bra for legemiddel industrien også... Ja, tenk om det var en strålingskilde som bombarterte hele planeten med en haug med stråling med mye høyere frekvens og med mye høyere effekt enn det mobilmastene gjør. Da hadde vi alle blitt en eneste stor kreftsvulst. Vent nå litt.. det høres kjent ut.. kan det være sola mon tro? 6 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Ja, tenk om det var en strålingskilde som bombarterte hele planeten med en haug med stråling med mye høyere frekvens og med mye høyere effekt enn det mobilmastene gjør. Da hadde vi alle blitt en eneste stor kreftsvulst. Vent nå litt.. det høres kjent ut.. kan det være sola mon tro? Må innrømme at min kommentar egentlig var mer rettet mot 5G senderene/tårna som er på vei, enn akkurat det artikkelen mente. Ta å google "5G danger" eller noe i den dur, og du vil finne masse info. Det er stor forskjell fra 4G til 5G. 5G har mye høyere frekvenser (24 opp mot 90 Ghz). Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 To spørsmål: 1) Er det dette som kalles beam forming? 2) I artikkelen brukes begrepene «Celle» og «Sektor». I GSM er dette to forskjellige ting, gjelder det samme for LTE? BTW: Netcom begynte å teste det samme i 1995/1996. De hadde en jævel av en karussell på det gamle hovedkvarteret på Økern, og i følge dekningssjef Geir Løvnes var den plassert der for at Telenor skulle se den. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 5G har mye høyere frekvenser (24 opp mot 90 Ghz). Bortsett fra at det er feil, hva mener du? 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Bortsett fra at det er feil, hva mener du? At 5G opererer på høyere frekvenser enn 4G. Samme frekvens området som det amerikanske militæret bruker med sine microbølge våpen, som de har brukt mot demonstranter. Jeg er ingen expert på dette, ikke har jeg påberopt meg selv det, men jeg siterer det som andre har snakket om i dokumentarer, og hva insidere har kommet ut med. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Prø At 5G opererer på høyere frekvenser enn 4G. Samme frekvens området som det amerikanske militæret bruker med sine microbølge våpen, som de har brukt mot demonstranter. Jeg er ingen expert på dette, ikke har jeg påberopt meg selv det, men jeg siterer det som andre har snakket om i dokumentarer, og hva insidere har kommet ut med. Prøv å finne frem informasjon selv. Denne uka var det en nyhet om at 700 MHZ-båndet skal/kan brukes til 5G. 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 En video dere kan se : 5G Small Cell Towers; Checkmate Humanity Lenke til kommentar
ozone Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) En video dere kan se : 5G Small Cell Towers; Checkmate Humanity Du må lære deg bli litt mer kritisk til hva du graver opp på youtube laget av selvutnevnte "eksperter" (les: krisemaksimerere.) Ja det blir mange basestasjoner! Men hele poenget er jo at jo flere man har, jo nærmere er man til en hver tid en basestasjon! Både basestasjoner og telefoner støtter som kjent dynamisk effekt, så begge vil operere på typisk milliwatt, istedet for 15 watt på base og 2 watt på mobil slik det var før. Universets bakgrunnstråling "opererer" på alle frekvenser fra langbølge til ultra-ultra-mikrobølge (til og med på røntgen og gamma), og ikke så rent lite effekt heller! Så hvis levende vesener har tålt den strålingen i millioner av år, og solen, så tåler vi nok noen få watt med mobil og wifi i tillegg. Dessuten må man mye høyere opp i frekvens og effekt enn det radiokommunikasjon bruker, for å kunne ødelegge celler. Det viser jo også all forskning. EDIT: Hvis vi trekker inn Darwin her, så vil jeg si at alle levende vesener har jo selvsagt ikke tålt den strålingen i millioner av år, men de som ikke tålte den døde før de fikk barn. Mens de som tålte den fikk barn som også tålte den. Slik har evolusjonen sørget for at vi som er her nå tåler slik stråling helt utmerket. Endret 6. juli 2018 av ozone 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Du må lære deg bli litt mer kritisk til hva du graver opp på youtube laget av selvutnevnte "eksperter" (les: krisemaksimerere.) Jeg sa heller ikke at jeg har bare hørt det fra selvutnevnte "eksperter" fra YT heller. Seriøse forskere har blitt intervjuet også om dette fra ulike hold. Jeg fant ikke linken til det igjen. Universets bakgrunnstråling "opererer" på alle frekvenser fra langbølge til ultra-ultra-mikrobølge (til og med på røntgen og gamma), og ikke så rent lite effekt heller! Så hvis levende vesener har tålt den strålingen i millioner av år, og solen, så tåler vi nok noen få watt med mobil og wifi i tillegg. Og det viser jo all forskning også. Nå har vi da Jordens magnetfelt som beskytter oss mot mesteparten av den kosmiske strålingen som er farlig for oss da. 5G nettet blir utafor huset der du bor, ved arbeidsplassen din og mange andre steder. Når det systemet er oppe vil vi leve i den elektromagnetiske suppa 365 dager i året. Ikke helt det samme... Som sagt, jeg er ingen expert på dette, men jeg tar advarselene om faren ved dette som mer enn sannsynlig. Godt mulig du jobber i telecom bransjen, eller kjenner folk der, og ler av meg her. Det er ikke bare faren for kreft og andre sykdommer jeg tenker på heller. Dette systemet kan brukes som våpen mot befolkningen. Alla noe samme som denne som allerede er i bruk i USA : Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Jeg kan love alle her: 5G nettet vil ikke brukes til å skade folk. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Der noen ser en sånn: Ser andre en sånn: 3 Lenke til kommentar
Pandion Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Du må lære deg bli litt mer kritisk til hva du graver opp på youtube laget av selvutnevnte "eksperter" (les: krisemaksimerere.) Jeg sa heller ikke at jeg har bare hørt det fra selvutnevnte "eksperter" fra YT heller. Seriøse forskere har blitt intervjuet også om dette fra ulike hold. Jeg fant ikke linken til det igjen. Universets bakgrunnstråling "opererer" på alle frekvenser fra langbølge til ultra-ultra-mikrobølge (til og med på røntgen og gamma), og ikke så rent lite effekt heller! Så hvis levende vesener har tålt den strålingen i millioner av år, og solen, så tåler vi nok noen få watt med mobil og wifi i tillegg. Og det viser jo all forskning også. Nå har vi da Jordens magnetfelt som beskytter oss mot mesteparten av den kosmiske strålingen som er farlig for oss da. 5G nettet blir utafor huset der du bor, ved arbeidsplassen din og mange andre steder. Når det systemet er oppe vil vi leve i den elektromagnetiske suppa 365 dager i året. Ikke helt det samme... Som sagt, jeg er ingen expert på dette, men jeg tar advarselene om faren ved dette som mer enn sannsynlig. Godt mulig du jobber i telecom bransjen, eller kjenner folk der, og ler av meg her. Det er ikke bare faren for kreft og andre sykdommer jeg tenker på heller. Dette systemet kan brukes som våpen mot befolkningen. Alla noe samme som denne som allerede er i bruk i USA : ENDELIG kan jeg bruke alufolie-hatten min til noe fornuftig!Litt mer seriøst, så er lokal oppvarming en av de to mest kjente og påvisbare effektene av elektromagnetisk stråling. Den andre er ioniserende stråling som betyr at cellekjernen og derved arvestoff kan endres. Dette skjer dog bare med svært høye frekvenser, fra UV og oppover (kosmisk stråling). Det er flere frekvensområder som gir oppvarming av vev. Den mest kjente er rundt 2.45GHz som er senterfrekvens for mikrobølgeovner. Og siden dette er et fritt bånd, så ligger også WiFi, Bluetooth og en rekke andre tjenester her. Grunnen till at 2.45 brukes til matlaging er at varmeavsetningen skjer ganske dypt, gjerne 3-4 cm avhengig av materiale/vevtype. Et lite apropos er at en mikrobølgeovn tillates å lekke inntil 20 Watt rundt døren, og der står folk og titter inn på en Fjordland som snurrer rundt. Litt morsomt når de samme folkene får krupp av en WiFi base som har maks utstrålt effekt på 0.1 Watt. For den tåregass-erstatter-bilen som er på bildet, har man valgt en frekvens hvor varmeavsetningen bare går en millimeter inn i vevet, og hvor nervene for varmefølsomhet er størst. Meget effektivt, og høyst sannsynlig langt mindre skadelig enn tåregass eller tazer. Jeg ville ikke være så engstelig for slike «våpen», da det ligger helt i nedre ende av spektret myndighetene rår over. Dette er ment for mobbkontroll uten å skyte med skarpt, og vil være effektivt inntil folk kler seg med tett metallvev type myggnetting. 2 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Må innrømme at min kommentar egentlig var mer rettet mot 5G senderene/tårna som er på vei, enn akkurat det artikkelen mente. Ta å google "5G danger" eller noe i den dur, og du vil finne masse info. Det er stor forskjell fra 4G til 5G. 5G har mye høyere frekvenser (24 opp mot 90 Ghz). Giga = 10^9, synlig lys er 10^15. Du mener altså at siden vi har 90 Gigahertz så skal mennesker bli skadet av det, når synlig lys som er latterlig mye høyere frekvens ikke gjør? Vi må opp til 10^16 før vi tar skade. Dette er UV, og det blir vi truffet av daglig. Så det tåler alt levende. Går vi opp til 10^20 får vi gammastråler. Eller bedre kjent som radioaktiv stråling. Dette bryter ned cellene våre raskt og vi vil dø om vi utsettes for for mye av det. Selv det blir vi derimot utsatt for. Og lever gjør vi altså likevel. Hvem tror du mest på? Normal logikk, professorer og eksperter som har skikkelige jobber eller folk på YT som lever av å gjøre alt til krise? Seriøst den videoen din høres ut som en parodi. En fyr som snakker om store bokser og tykke ledninger. Som åpenbart ikke har noen anelse om hva det er han ser på. Jeg er glad samfunnet vårt ikke styres av idioter som det. De vet absolutt ingenting. De bare dikter opp ting selv. Og mener folk som faktisk vet noe enten tar feil eller er med i en konspirasjon med regjeringen for å drepe folk. Gjør deg selv en tjeneste. Hør på hva folk som har peiling har å si om saken. Folk som har studert og har master eller PhD og jobbet med det i 20-30 år. Ikke en fyr på landet som gikk akkurat lenge nok på skole til å lære å lese og skrive og kommer med tulle-teorier for ting han ikke har en fjerneste anelse om. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Hvem tror du mest på? Normal logikk, professorer og eksperter som har skikkelige jobber eller folk på YT som lever av å gjøre alt til krise? Har jeg sagt at jeg baserer det jeg skrev på 1 YT video (eller fler for den sakens skyld)? Nei. Enig at den jeg linka til ikke er den beste, men nå så du vel ikke hele heller du, for det kommer frem mer info enn bare bilder.... Forskere, professorer og andre kan la seg påvirke av økonomiske midler. Mange frykter for å miste sin økonomiske støtte, og derfor holder kjeft. Trusler om vold hvis dem avslører ting kan også brukes. Trenger ingen tinfoliehatt for å akseptere dette... Selvfølgelig er ikke alle vitenskapsfolk kjøpt og betalt da, men så vidt jeg vet så har dem ikke gjort noen studie på langtidseffekten av 5G på menneske kroppen. Men telecom selskapene ruller det ut fordet. Riktig at jeg ikke har lagt frem konkret bevis her. Skjønner også at dere velger å stole på offesiell vitenskap. Å være skeptisk er bare sundt! Synd skepsisen er så begrenset. Egentlig burde vi ikke stole 100% på noen. Men folk lever godt på sin naivitet, forde det er der dem finner mest trygghet. Ingen liker at verdensbildet de har blir utfordret. Ikke mange klarer å godta at verden styres av psykopater. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Å være skeptisk er bare sundt! Synd skepsisen er så begrenset. Egentlig burde vi ikke stole 100% på noen. Men folk lever godt på sin naivitet Det kan godt være at det er korrupte politikere og grådige forretningsmenn inne i bildet her, men selv de kan jo ikke trylle alminnelige radiofrekvenser til å bli den djevelskapen du tror det er, kan de vel? Dette er det forsket på, og menneskekroppen blir ikke påvirket av frekvenser i dette området (annet enn at radioenergien blir omsatt til varme, slik den blir når den treffer alle omgivelser). Selv hvis man sto helt inntil en 5G antenne, og den ble kjørt på flere hundre watt, er den eneste påvirkningen at vevet ville blitt oppvarmet. Man ville flyttet seg vekk lenge før det ble farlig, akkurat slik man gjør hvis man lener seg inntil en ovn. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Dette er det forsket på, og menneskekroppen blir ikke påvirket av frekvenser i dette området (annet enn at radioenergien blir omsatt til varme, slik den blir når den treffer alle omgivelser). Selv hvis man sto helt inntil en 5G antenne, og den ble kjørt på flere hundre watt, er den eneste påvirkningen at vevet ville blitt oppvarmet. Man ville flyttet seg vekk lenge før det ble farlig, akkurat slik man gjør hvis man lener seg inntil en ovn. Hvorfor rapporterer folk i USA der 5G nettet har blitt mer utbredt på økt hodepine, kvalme og andre ting da? Hvorfor får stadig flere folk kreft? Jeg tror hverken du eller jeg vet hvor farlig/ufarlig 5G er enda. Du tror du vet det. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Hvorfor rapporterer folk i USA der 5G nettet har blitt mer utbredt på økt hodepine, kvalme og andre ting da? Hvorfor får stadig flere folk kreft? Jeg tror hverken du eller jeg vet hvor farlig/ufarlig 5G er enda. Du tror du vet det.På samme måte som eloverfølsomme folk i Norge ikke takler den nye strømmåleren? Har du kilder på at folk i USA har reagert med hodepine på 5G? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå