Redaksjonen. Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 KOMMENTAR: Bak bevoktede dører skaper digitaliseringen nye, norske arbeidsplasser Lenke til kommentar
taxmannen Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Og dermed begynner jobben for utviklerne. Store kodebaser har blitt ført ut av landet og over flere år kladdet på av juniorutviklere i India. Det er den skjulte kostnaden som ikke observeres av ledere og mellomledere, de ser bare en bokser og piler - og en pil er jo en pil samme hvem som har trukket den. Dette kan bli dyrt - du finner få faste ansatte som er villig til å sitte med dette over tid. Her må man inn med konsulenter som har erfaring, og tolmodighet nok, til å drive med slik migrering. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Og dermed begynner jobben for utviklerne. Store kodebaser har blitt ført ut av landet og over flere år kladdet på av juniorutviklere i India. Det er den skjulte kostnaden som ikke observeres av ledere og mellomledere, de ser bare en bokser og piler - og en pil er jo en pil samme hvem som har trukket den. Dette kan bli dyrt - du finner få faste ansatte som er villig til å sitte med dette over tid. Her må man inn med konsulenter som har erfaring, og tolmodighet nok, til å drive med slik migrering. Du har nok rett i din påstand, men du har glemt en faktor, og det er nemlig hvilken effekt outsourcing har på lønnsutviklingen. Jeg tror nemlig at mange store aktører som f. Eks edb bruker outsourcing for å bremse lønnsutviklingen. Lenke til kommentar
agnosticdiagnostic Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Og dermed begynner jobben for utviklerne. Store kodebaser har blitt ført ut av landet og over flere år kladdet på av juniorutviklere i India. Det er den skjulte kostnaden som ikke observeres av ledere og mellomledere, de ser bare en bokser og piler - og en pil er jo en pil samme hvem som har trukket den. Dette kan bli dyrt - du finner få faste ansatte som er villig til å sitte med dette over tid. Her må man inn med konsulenter som har erfaring, og tolmodighet nok, til å drive med slik migrering. Du har nok rett i din påstand, men du har glemt en faktor, og det er nemlig hvilken effekt outsourcing har på lønnsutviklingen. Jeg tror nemlig at mange store aktører som f. Eks edb bruker outsourcing for å bremse lønnsutviklingen. Det tror ikke jeg. De konkurrerer med Indiske selskaper som TATA/TCS, HCL m.fl. Da fungerer det ikke med 1000 kr timen når de Indiske tilbyr 180 kr timen... Ledere ønsker som kjent å skrelle ned faste kostnader (som lønn), og da får man outsourcing (tada! se her direktør... jeg har spart firmaet for 80% av faste kostnader! Så bra! Dette må bli en saftig bonus på deg! hurra! Kom! Så bader vi i honningkrukken!) Hvor vellykket det er til slutt eller for kunden, kan nok diskuteres... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå