KirurgeN Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 HER! sjekk den ut... Kritikk og forslag til hva jeg kan forbedre! + og - ting Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Ikke mangel på design i alle fall Likte headeren - at du ødela griden Fiffig effekt med firkantene i hovedfeltet Likte ikke navigation + stygge tegnet (fra hvilket spill?) Vitsen med det røde feltet nede? Det ble litt feil med en annen gråfarge i selve menyen, men det gadde ikke vært bra med samme som ramma Vitsen med de vertikale svarte stripene på hver side av innholdet (i den grå ramma)? Minner veldig om et termaltake kabinett Endret 15. desember 2003 av enden Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Denne siden må jeg ser litt billig ut; Du begynner pent øverst med en ganske så behagelig rød-farge, som du senere går vekk fra til fordel for en skrikende vond farge som ikke passer inn. - skimt av gult i duppeditten med Navigation. ikke pent - merkelig slutt på rutene i headeren. veldig photoshop-effekt - kjip skrift på kirurgen - mer kjipt; pilene nede. kornete og fryktelig farge, ihvertfall på den første - skulle gjerne hatt samme bredde på navigation-overskrifta og der det skal komme. Gjerne en lysere farge på begge, og lik skygge. ser litt bomba ut - fjerne de svarte strekene eller matt de litt ut - du prøver på en slags brett, som du ikke får skikkelig til - litt rotete og lite oversiktlig En god start, må jeg si. Etter hva jeg tror, har du hatt en god idè du ikke har klart å fullføre helt ut i PhotoShop. Stå på! Endret 15. desember 2003 av Dunestar Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Minner veldig om et termaltake kabinett Takk. Visste jeg hadde sett det før.. Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 det røde felte nedert er for stor og dominerende den grå menyen passet ikke helt inn sammen med det røde eller ble for kjedelig Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Første inntrykk; Rotete! Hvordan har du tenkt å sette det opp? Frames? iframe? relativ høyde? De sorte strekene på hver side, bør ikke følge med til topp/bunn, men slutte med resten av layouten. Alt var i tillegg litt for stort og "overdrevet". Husk; ofte er det en fordel å få med litt innhold (lorem ipsum...) da dette bedre viser hvordan siden blir "in real life" Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Mitt tips er at du kan kvitte deg med de gråfargene totalt. Kanskje ha en lysere rødfarge som passer til den sterke i stedet? Lenke til kommentar
KirurgeN Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) takker for alle svar Så var det det stygge tegnet, som jeg har laga selv Ser nå veldig godt at det er STYGT! Pointet er at jeg har å lage hjemmeside i en Kunst & Håndtverk, så prøver å få bra design. Men jeg er ikke så veldig erfaren med photoshop så det hadde vært flott med noen greier jeg kan lage i headeren, og den greia nederst (hvis jeg ikke bør droppe den)... det kom med litt rare kanskje litt dårlige ekstra ting som jeg kunne ha droppet, men prøver å få så bra design som mulig og i og med jeg ikke har så veldig peil så blir det lusene effecter Jeg skal forresten bruke iframe. Har noen en side med noen kule figurer (renders) som jeg kan bruke no sted på sia ? bør kanskje begynne fra scratch? Noen evt. tips da eller? Endret 15. desember 2003 av KirurgeN Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Ikke begyn fra scratch - du har noe gående her. Om du bare hører på rådene våre kan dette bli bra Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 du har noe gående her. OT; ble lissom ikke helt det samme på norsk. "You got something going on..." Vil heller anbefale deg å forbedre det du allerede har ja. Ta til deg hva som blir sagt og anbefalt, og du vil til slutt få et bra resultat. Lenke til kommentar
KirurgeN Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Begynte på nytt jeg inspirert av den tidligere designen skjekk ut her tilbakemld er flott! Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Krever innhold for å kunne vurdere. Om ikke annet så i alle fall menyer som skal på + litt svada fra http://www.lipsum.com Når skal folk lære at innhold er en viktig del av designvurdering Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) du har jo finni deg et greit utrykk da, selv om jeg personlig liker bedre når alle delene er mindre. Hva om du prøver å minke størrelsen delene for morro skyld? foresten, de tynne strekene var heller ikke helt bra...Vet ikke helt hvordan de kan bli bra helelr. Jeg tror jeg ville tatt de vekk. Enig i det enden, men alle tenker ikke akkurat mål budskap målgruppe, starter med å skisse osv. Endret 19. desember 2003 av Åsmund Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 må ikke være noe budskap, men teksten må til for at man skal se helheten Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) den siste oppdateringen: virker som om du har en forkjærlighet for store footere, er i grunnen ikke så veldig praktisk. tar mye plass og har liten funksjon egentlig. ellers virker det som om du er kreativ, men du må også tenke på hvordan dette skal løses. det skal jo tross alt bli en side til slutt. virker som om forslagene som er lagt ut kanskje er laget litt fort. kunne være lurt å tenke gjennom ett opplegg først. likte den første headeren best. synes resten av siden (begge forslagene) ikke er helt gjennomført. trenger ikke være så avansert, men gjennomtenkt. eksempel arve sin side. flott design, men ser ikke så avansert eller innviklet ut. trenger i grunnen ikke være det heller for at det skal bli bra Endret 19. desember 2003 av Smidt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 -Den fonten du bruker i headeren nå var rett og slett STYGG -De strekene som krysser hverandre tok litt mye plass -Headeren ble litt tom mellom skriften og den der runde saken -"Den runde saken" skilte seg litt for mye ut. Ser ut som noe du har funnet på google bildesøk og limt inn på din side -Footeren... Den var trøtt.. Du kan trygt gjøre den litt lavere Alt i alt, "You got something going on..." ( ) Men det jeg synes ikke ting passer sammen. F.eks: De strekene som krysser hverandre gir en 2d, "klassisk" look mens Den Runde Saken gir en 3d futuristisk look, og fonten i headeren minner meg om kommunisme (av alle ting ) De grå feltene og rødfargen var vel det eneste som passet bra sammen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Ka har dei strekane der å gjøre? Har dei en funksjon? Det einaste må i så fall vere å lage et tomrom mellom meny/footer/header og innholdet, men du kan godt berre kaste dei ut ettersom dei ikkje ser spesielt fine ut. Stygg font i banneren, eg - som i likhet med Loomy tenker "kommunisme" når eg ser den. Gjør footeren litt lavere. Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 banneren ble litt stor og tom med en runding oppe i ene siden. Egentlig syns jeg at hele siden virker litt stor og tom , selv om den ikke er så stor. Dette kan jo selvfølgelig være fordi den mangler innhold, men jeg syns både header og footer blir for stor i fohold til resten av siden Lenke til kommentar
KirurgeN Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Som jeg har sagt tidligere skal jeg lage en side til en prosjekt i K&H. Da ble jeg anbefalt av noen venner og bruke PS og DW og "slice" opp siden i imageready og bruke iframe. Så det har jeg liksom gått ut ifra. Har gjort dette før, og fått opp en side slik. Grunnen til at jeg la ut designen så tidlig var at jeg tenkte at dere kunne gi forslag til hva jeg kunne gjøre bedre før jeg gikk videre... Har noen forslag til hva jeg kan gjøre med banneret ? Noen som kan lage et forslag? 760 * 128, med fargen #9F0000 og det skal stå kirurgen Menyen vil jeg gjerne ha rollover på, slik at der musa går blir det en slags gul, grå, elller hvit farge. Hvordan gjør jeg dette? De strekene som er der er fordi jeg ville fylle ut litt mer, og synes det så litt bra ut Endret 20. desember 2003 av KirurgeN Lenke til kommentar
KirurgeN Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Hadde vært utrolig flott om noen gadd å lage et forslag til banner eller footeren.. virker som emnet har blitt litt dødt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå