foenix Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg fikk sjekket trykket i AC-anlegget hos et verksted samtidig som de utførte service på bilen min, og det var overhodet ikke noe trykk i det hele tatt. De konkluderte med en lekkasje og mente at de måtte fylle på et sporpulver for å finne lekkasjen. Han sa at dersom det var kompressoren som var lekk, så ville det koste meg rundt 10 000.- å skifte ut denne. Er dette eneste mulighet, eller finnes det noe annet man kan gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Finn først ut hvor lekkasjen er - med slikt sporpulver/væske. Condenseren som er montert i fronten, rett bak grillen er veldig utsatt og kan lett skades, slik at det blir lekkasje. Fikk selv påvist lekkasje i min condenser for noen år siden - og fikk presentert et prisoverslag på kr 10.000,- for reparasjon. Handlet selv en ny condenser på Ebay (kr 800,- inkl toll og frakt) monterte den selv (tok 15 minutter) - fikk fylt på ny gass et annet sted for ca kr 1500,-. Fungerer 100% nå 3 år etterpå. Så det finnes muligheter for orden dette billigere.. Lykke til. Endret 5. juli 2018 av Mr_Spock Lenke til kommentar
El burro Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Greit om du forteller hvilken bil det gjelder. Hvis systemet er helt tomt for gass så skal ikke verkstedet trykkteste men ta en vakuumtest, hvis du kjenner noen som jobber med varmepumper så kan du spørre om de har utstyr for R134a og eventuelt kan ta en test. 10.000 for en kompressor er ikke en utenkelig pris, men det er veldig usannsynlig at kompressoren er gåen. Det mest vanlige er dårlige O-ringer, hull i kondenser eller rusthull på rør. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 Jeg har en Ford S-Max. Er det mulig å gjøre testen med sporpulver selv, eller må man få et verksted til å utføre dette. Vil en evt. vakumtest være en bedre og rimeliger løsning? Hvordan kan man finne ut hvor lekkasjen er ved hjelp av vakumtest? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå