Naresa Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Ethernetuttaket i stua vår er kablet opp til andre etasjen til en trådløs Inteno router. Men får ingen signal om jeg forsøker å koble laptoppen min til. Er det gjort riktig med fargekodene osv? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 http://www.elko.se/getfile.php/1357411/produkter/doc/3/3/4549/Bruksanv4549.pdf Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Hvordan er det koblet i andre enden? Sjekk at det er likt der.. Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2018 Hvordan er det koblet i andre enden? Sjekk at det er likt der.. Slik er det i andre enden Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2018 http://www.elko.se/getfile.php/1357411/produkter/doc/3/3/4549/Bruksanv4549.pdf Jah, jeg har gjort det etter T568B. Ingen signal. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Ser ut som at både kontakten og pluggen er koblet rett ja. Er det du selv som har terminert pluggen i det siste bildet? Endret 5. juli 2018 av Jokerjævel Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Sjekk også termineringene på den andre boksen og sjekk at det blir likt. Samme ledning til samme termineringspunkt. Det vises litt dårlig på det første bildet ditt om de to midterste parene er riktig siden begge de hvite ledningene skjuler stripen med fargekoding, men antar at du har gjort det riktig. Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2018 Ser ut som at både kontakten og pluggen er koblet rett ja. Er det du selv som har terminert pluggen i det siste bildet? Nei, har bare terminert den kontakten. Skjønner ikke hvorfor det ikke kommer signal da : s Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2018 Sjekk også termineringene på den andre boksen og sjekk at det blir likt. Samme ledning til samme termineringspunkt. Det vises litt dårlig på det første bildet ditt om de to midterste parene er riktig siden begge de hvite ledningene skjuler stripen med fargekoding, men antar at du har gjort det riktig. Den ledningen som går ifra kontakten er den pluggen som er avbildet der. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Det kan være at ikke alle lederne i pluggen har kontakt. Kan du se om alle lederne går helt frem? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 T-568B ser rett ut i begge ender. Har du kontrollert med kabeltester? De første gangene jeg skulle terminere selv gjorde jeg feilen å ikke dytte ledningene langt nok inn i nettverksskoa, så jeg krympet kontakten for langt frem, slik at lederne ikke kom i kontakt med kontaktene foran. Ta bilde av kontakten fra sida. Ledningene skal omtrent butte i foran. 1 Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2018 Ja, jeg kan se kobberledningene i enden av hver leder. Har ikke testet med kabeltester.. Tenkte å skaffe meg en i morgen om jeg ikke finner ut av det Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Prøv det. Testere får du billig. Til å lage pluggene trenger du modulartang. 1 Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2018 Prøv det. Testere får du billig. Til å lage pluggene trenger du modulartang. Ja, får vel kjøpe modulartang og ifall. Var en polakk som drev å fikset dette for huseier for ei stund siden. Glemte å sjekke pluggen oppe, så får gjøre det imorgen når de er våkne. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Drit i kabeltester: Du har vel en eller annen gammel switch, router, eller hva som helst med ethernetkontakt? Se om du får link-lys i portene fra en slik i beggen ender. Gjør du det er det riktig koblet. Pluggen og kontakten er iallefall riktig. Så lenge det orange og grønne paret er koblet rett, så skal du iallefall få 100Mb. Men det blå og brune ser riktig ut de også. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Han har allerede prøvd det med laptopen. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) Ethernetuttaket i stua vår er kablet opp til andre etasjen til en trådløs Inteno router. Men får ingen signal om jeg forsøker å koble laptoppen min til. Er det gjort riktig med fargekodene osv? Når du skriver at du ikke får signal, mener du at du ikke får link på nettverkskortet, altså dette ikonet? Eller mener du at du ikke får internett (ikonet er med gult utropstegn) Har du sjekket at nettverkskortet på laptopen ikke er deaktivert (hvis den kun har vært brukt til Wi-Fi tidligere f. eks) Har du prøvd å plugge inn noe annet enn laptopen din og se om det blir link da? Hva står det på porten du har koblet kabelen til i ruteren i andre enden? Endret 6. juli 2018 av TMB Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 For direkte tilkobling mellom PC og ruter skal du i utgangspunktet bruke krysset kabel. Da må du bytte om grønne og oransje ledere (pin 1,2 og 3,6). På de fleste nettverkskort er det i dag en "auto crossover" funksjon som gjør at du kan bruke vanlige kabler, men på en del utstyr virker ikke denne funksjonen alltid like bra. Prøv med bytte av nevnte ledere, og se om det hjelper... Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) For direkte tilkobling mellom PC og ruter skal du i utgangspunktet bruke krysset kabel. Nei, det skal du på ingen måte. For 20 år siden måtte du ha en krysset kabel mellom to pc-er som skulle direktekobles, men det er på ingen måte aktuelt i dag. Å gi råd om å krysse kabelen i dag er rett og slett helt feil. Endret 6. juli 2018 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 Det som er litt merkelig er at når det var koblet slik som bilde nedentil så fikk jeg slik Begrenset tilgang symbol. Men ingen nettforbindelse. Etter jeg koblet ´riktig´ så får jeg ingen signal i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå