Zubbix Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Hei er det noen som vet om ett lignende program? og som evt er gratis? Dette er et registrerings program som vi bruker på ungdomsklubben der jeg jobber. Dette er et veldig gammelt, utdatert og tregt program. programmet har som funksjon at det skal kunne holde styr på registrerte brukere og hvilke brukere som har besøkt klubben den dagen. og som gjør både regnskap og sikkerhet lettere. Vi har ca 100 besøkende medlemmer på en kveld. noe som gjør at vi må ha ett raskere og mer funksjonelt program. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Her må jeg tilstå at jeg ikke hadde noen anelse eller ide om hva svaret på spørsmålet kunne være. Det som jeg så gjorde det var å sette med ned og tenke gjennom hvordan et slikt program kunne være "disignet", og om det kunne være noen ferdige programmer av en mer generell type, for eksempel "medlemsklubb", som eventuelt kunne brukes. Med dette som et utgangspunkt så Googlet jeg for å finne om det var noen ferdige programmer/tjenester som var laget slik som jeg selv ville å forsøkt å utvikle en slik tjeneste, hvis jeg nå eventuelt hadde ønsket det. (Jo, har faktisk jobbet i ungdomsklubb en gang i tiden, den gang da jeg var student.) Det som jeg fant når jeg googlet etter de aktuelle kriteria, det var den webbaserte tjenesten "StyreWeb". Ser at det er 30 dager fri utprøving og etter det en nokså lav pris i størelsesorden Kr 50,- pr mnd. (For grunnfunksjoner.) https://www.styreweb.com/ Har ikke testet løsningen selv. Skulle den "falle i smak" så er det jo en problemstilling rundt GDPR og lagring av personopplysninger, men det er jo en diskusjon som eventuelt kan tas i etterkant, etter en eventuell utprøving. Endret 5. juli 2018 av arne22 Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Kanskje pretix kan fungere til deres bruk? Pretix ser ut til å være brukbart for mye og har bla. mulighet for automatisk skanning av QR-koder som dere kan bruke i inngangspartiet. Community versjonen er fri og åpen kildekode. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Kan jo mekke noe selv med skjemaer i Access? Lenke til kommentar
KanKhan Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 En ting dere MÅ tenke på er datasikkerhet, datoen har passert 20. Juli, og GDPR har tredd i kraft, les mer om innhenting av persondata på barn her: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/samtykkje-fra-mindrearige/ Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 2. august 2018 Del Skrevet 2. august 2018 Det er jo helt sant. For dette "prosjektet" så gjelder GDPR. Et medlemsregister skulle på den annen side normalt ikke være ulovlig. Hvordan går det med prosjektet? Har det skjedd noen utprøving av programvare og/eller noen framskritt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå