Merko Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) I slutten av april kjøpte jeg meg et kontantkort hos Chili Mobil pga et tlf nummer. Noen minutter etter betaling, porterte jeg dette over til Telenor. Uten at jeg har gjort noe mer etter dette, så dukket det plutselig opp en regning fra Chili mobil i innboksen min i idag Betales til: CHILI MOBIL AS/ Svea Finans, Postboks 2220 Sentrum, 7412 Trondheim Konto: 6402.05.29707 Beløp: 425,24 NOK Forfallsdato: 16.07.2018 Jeg har jo ikke nummeret hos dem, så får ikke logget inn på "min side". Sendte dem en e-post, men etter hva jeg har lest på forumet her så kan det fort ta noe tid før de svarer. Ingen som vet hva dette kan dreie seg om? Er det muligens noe skjulte greier i vilkårene angående utportering av nummere? Endret 5. juli 2018 av Merko. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Svea finans Trondheim? Ikke der jeg fikk faktura fra ihvertfall synes jeg å huske... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg har også fått regning fra CHILI MOBIL AS/ Svea Finans, Postboks 2220 Sentrum, 7412 Trondheim. Riktignok første måned på 1 TB pakken. Jeg vet ikke om de har gjort en feil her, eller det er en kostnad å bryte avtalen. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg har også fått regning fra CHILI MOBIL AS/ Svea Finans, Postboks 2220 Sentrum, 7412 Trondheim. Riktignok første måned på 1 TB pakken. Jeg vet ikke om de har gjort en feil her, eller det er en kostnad å bryte avtalen. Sikkert kostnader ja. Pleier å være slik andre steder også Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg har også fått regning fra CHILI MOBIL AS/ Svea Finans, Postboks 2220 Sentrum, 7412 Trondheim. Riktignok første måned på 1 TB pakken. Jeg vet ikke om de har gjort en feil her, eller det er en kostnad å bryte avtalen. Det er vanlig at mobilselskaper tar betalt for hele måneden, men dersom du brøt avtalen før du ble portert så høres det ut som du har blitt feilfakturert. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg ville kontaktet dem dersom dere har fått faktura før nummeret ble portert inn til ChiliMobil, det hørtes ut som en feilfakturering i så fall. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Kan du poste bilde av faktura? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Du burde kanskje prøve å ringe dem. Det kan hende du kommer gjennom hvis du har hellet med deg. 1 Lenke til kommentar
Salmon Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 I slutten av april kjøpte jeg meg et kontantkort hos Chili Mobil pga et tlf nummer. Noen minutter etter betaling, porterte jeg dette over til Telenor. Uten at jeg har gjort noe mer etter dette, så dukket det plutselig opp en regning fra Chili mobil i innboksen min i idag Betales til: CHILI MOBIL AS/ Svea Finans, Postboks 2220 Sentrum, 7412 Trondheim Konto: 6402.05.29707 Beløp: 425,24 NOK Forfallsdato: 16.07.2018 Jeg har jo ikke nummeret hos dem, så får ikke logget inn på "min side". Sendte dem en e-post, men etter hva jeg har lest på forumet her så kan det fort ta noe tid før de svarer. Ingen som vet hva dette kan dreie seg om? Er det muligens noe skjulte greier i vilkårene angående utportering av nummere? Fikk fakturert hele april uten å motta SIM-kort før slutten av mnd. Sendte mail til chili mobil. De kontakte Svea finans og jeg slapp å betale for hele mnd Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 Jeg ville kontaktet dem dersom dere har fått faktura før nummeret ble portert inn til ChiliMobil, det hørtes ut som en feilfakturering i så fall. Som jeg skrev i førstepost, ble det kjøpt et kontaktkort fra Chili som ble portert over til Telenor like etter. ingen abonnement. Kan du poste bilde av faktura? Har den ikke. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Er det ikke nr på simkortet eller pakken det kom i? Lenke til kommentar
holabaloo Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) Som jeg skrev i førstepost, ble det kjøpt et kontaktkort fra Chili som ble portert over til Telenor like etter. ingen abonnement. Har den ikke. trodde du hadde chili fri data som du sa her og derfor fått regning på denne ? Merko., den 04 Jul 2018 - 16:54, sa: Jeg kan fint få til dette. Skulle jeg eksempelvis ta en sikkerhetskopi av telefonen min før den skulle inn på service så måtte jeg jo ha lastet opp en god del data. 200GB over 2 dager gjør absolutt ikke noe særlig "press" på nettet. Skulle det ha vært et problem kunne de har strupet trafikken noe. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1814665&p=24503540 Endret 6. juli 2018 av holabaloo Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 Er det ikke nr på simkortet eller pakken det kom i? Joda helt sikkert, men jeg må jo uansett sette SIM-kortet i telefonen. regner med jeg får en kode med passord til "min side" på SMS. Gidder ikke pakke opp alle disse SIM-kortene til jeg finner riktig trodde du hadde chili fri data som du sa her og derfor fått regning på denne ? Nei, har vel aldri sagt noen plass at jeg hadde fri data abonnement hos Chili mobil. hekomo på forumet her som påsto at det var klin umulig å bruke 2-300 GB på 3 dager uten at det var grovt misbruk. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Ringe chilimobil og de nektet for de hadde fakturert kunder for noe slik, de tror det var bare tull. Så ser ikke chilimobilsom seriøs nei. men de er jo billige. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) Fant SIM-kortet, slik at jeg fikk opprettet bruker på "Min Side" hos Chilimobil. Når jeg fikk logget meg inn så kom dette etter 3 sekunder. Etter litt frem og tilbake, kom jeg til "faktura"-siden. Til min store (egentlig ikke) overraskelse, så har de fakturert meg for "Fri data". Måtte gå tilbake til e-posten min for å dobbeltsjekke at det ikke var jeg som blingset når jeg bestilte: Er vi ikke enige om at Chilimobil har gjort en feil her? Kort oppsumert. Kjøpte kontatkort hos Chilimobil, 5 minutter etter porterte jeg nummeret over til Telenor. ca 3-4 måneder etter dukker denne regningen i postkassa. Edit: Liker at de fakturerer meg for perioden 20180629-20180731 når jeg porterte ut i April.. Edit2: Ringte Kundesenter som besvarer fakturaspørsmål (Svea Finans). De kunne naturlignok ikke si så mye da de kun fikk infoen fra Chilimobil. De skulle i alle fall sjekke opp i det så får vi se hva de kommer frem til Endret 9. juli 2018 av Merko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå