Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vgs venteliste

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal starte på Vidregående etter sommern og man kan godt si at jeg kom inn på en dritt skole. Den har dårlig rykte og har dårlig miljø. Jeg og familien min har ikke lyst til at jeg skal gå der. Jeg står som nr 33 på venteplass på den skolen jeg vil inn på. Tror noen av dere at det er mulighet for meg at jeg kommer inn på den skolen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at det er hva du gjør det til selv også :) Når du står som nr 33 tviler jeg på at du kommer inn men du får vente å se. Jeg husker at jeg kom inn på skolen jeg ville på når jeg var på 12 plass til VG1 (skal gå siste året mitt til høsten vg3) men nå spørs det linjen du søkte og området du bor i. Det kan også være ledige plasser på andre skoler de første ukene så snakk med rådgiver ASAP. Jeg er nysgjerrig på hvilken skole du kom inn på som har dårlig rykte og miljø^^

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar

Husk at det er hva du gjør det til selv også :) Når du står som nr 33 tviler jeg på at du kommer inn men du får vente å se. Jeg husker at jeg kom inn på skolen jeg ville på når jeg var på 12 plass til VG1 (skal gå siste året mitt til høsten vg3) men nå spørs det linjen du søkte og området du bor i. Det kan også være ledige plasser på andre skoler de første ukene så snakk med rådgiver ASAP. Jeg er nysgjerrig på hvilken skole du kom inn på som har dårlig rykte og miljø^^

Hersleb

Endret av Uderzo
Flettet to innlegg
Lenke til kommentar

Vet ikke så mye om den skolen men vet den er ansett som en skole med dårlig rykte og miljø. Husk at det er hva du gjør det til selv. Ettersom du søkte studie vil jeg tro det dukker opp en rekke skoler med studiespesialisering der de har ledig plass. Hvilken skole har du som ønske da? 

Lenke til kommentar

Husk at du også kan søke på privatskole hvis du har mulighet og ikke finner en skole du kan tenke deg å gå på. Tror de krever et viss snitt også hvis det er for få plasser.  For din del ville jeg anbefalt Heltberg enn Sonans og Akademiet ut i fra skolen du har søkt på og mitt inntrykk så langt av det du har skrevet.

Lenke til kommentar

Hartvig Nissen

Nissen har typisk for få 1 valgs søkere til å fylle plassene men mange nok 2 plass søkere til at det fylles opp. Dermed hvis karakterene dine er rundt 4 i snitt burde du få tilbud om Nissen.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke skolen(Hartivg) jeg studerte der. Ingen kantina, ingen plass for å sitte på pauser. Vanskelig å komme på skolen presis hvis du tar bussen på grunn av traffiken. Det var mange vakre jenter, jeg møtte kjæresten min der. Det var cirka rundt 70-75% jenter på skolen. Jeg tror denne skolen perfect bare for musikk/danse/drama linje

Endret av Artady
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...