Niklasp Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Men kampen er ikke over ennå.Kontroversiell lov nedstemt i EU Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Den 20. juli(..) 20 juni kanskje? Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2018 Den 20. juli(..) 20 juni kanskje? Takk! Fikset 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg bubba477 Skrevet 5. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 5. juli 2018 Til helv*** med alle rettighetsallianser! La internet være i fred! 14 Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Får bare håpe presset fra alle normale mennesker forblir større enn presset fra rettighetsmafiaen, også i neste omgang. 5 Lenke til kommentar
Sturle Espolin Fladmark Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Det var da riktig bra. Det der gikk for langt. 2 Lenke til kommentar
Discord Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 vis dette går igjennom blir VPN allemans "eie" tenker eg. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Så bra. Vi får bare håpe at det ikke begynner slik som i USA der man må leke whac-a-mole med rider bills helt til de klarer å snike det gjennom Won't Somebody Please Think of the Children Act of 2018. Nett nøytralitet er vanskelig å bevare, og jeg håper demokratiet fungerer i EU. 3 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Tipper di greier å få lovforslaget godkjent med minimal forandring av teksten. Nok ein nedtur for folk flest og di som driter i lover og regler snor seg som di vil uannsett. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg er egentlig litt usikker på hvor jeg står i denne saken... På den ene side mener jeg det er rettferdig at artister og lignende tjener penger på det de lager. Og dersom disse selskapene som står bak uansett bruker enorme ressurser på å forsøke å stenge ned mest mulig som bryter de lovene og reglene som ligger til grunn, samt at plattformene også legger til rette for dette, så ser jeg ikke det prinsipielle problemet med å legge inn noe som faktisk sørger for at disse lovene og reglene faktisk blir overholdt? På den andre siden er det fort en slippery slope, og om man gjør det med dette, legger man da presedens for andre retninger som vil gjøre det samme, som i stedet ender med lovlagt sensur? Ellers ser jeg også et rent praktisk problem med dette... For eksempel burde det vel være problemfritt å drive film- og musikkanmeldelser, men det er enkelt å se for seg at det vil være langt vanskeligere med et slikt filter, noe som vil være negativt for alle involverte... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Synes det var skremmende mange som stemte for. Går nok ikke mange år før de er flertall. 3 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Problemet med denne loven - slik jeg tror det ville ha utartet seg i praksis om den ble vedtatt - er kostnaden med å implementere denne funksjonen. De store klarer selvfølgelig dette i en håndvending, men hva om noen driver et lite forumnettsted for ettellerannet som noen entusiaster samler seg rund for å diskutere? Jeg tror de ville ha følt den klamme hånden fra overmakten stramme seg til - helt til de ikke ville hatt annet valg enn å legge ned. Det ville ha vært et demokratisk problem. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Paul McCartney er for? Why the fuck? "De håper en omskrevet versjon av loven vil kunne komme frem til en «fair» avtale med internettgigantene som kan sikre musikkindustriens fremtid." Er vel ingen som piratkopierer musikk mer? 2 Lenke til kommentar
Barnibur Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Det er skremmende at 278 personer med makt til å avgjøre verdens skjebne på nett ikke forstår de alvolrlige utilsiktede implikasjonene artikkel 13 vil medføre i praksis. Den delen rettighetsinnehavere ønsker å få bukt med (piratkopiering/piratstreaming) utgjør kun en promille av hva artikkel 13 vil forandre på, og de som virkelig vil dele materiell vil uansett benytte VPN og peer 2 peer teknologi. Artikkel 13 vil i praksis og i hovedsak gå utover helt enkel "fair use" tilfeller, alt fra memes til å vise et kort klipp av en annen video redaksjonelt vil bli forbudt. Å rapportere, journalistikk, humor som belager seg på observasjoner av omverdenen vil plutselig koste dyre penger for enhver, å være Youtuber feks der man starter med lite/ingen midler vil bli tilnærmet umulig. 1 Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 De som stemmer for dette forslaget burde dømmes for forbrytelser mot menneskeheten. Jada, det er kanskje en litt useriøs tilnærming. Men jeg opplever at loven åpner for at jeg "overvåkes" for å bevise min uskyld. Det er jo feil på mange måter. 4 Lenke til kommentar
Cool Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Man må være nærmest tilbakestående for å støtte et slikt forslag. Et slikt filter vil fort bli "tar du den, så tar du den", og det vil balle på seg med det ene etter det andre. 2 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) Ellers ser jeg også et rent praktisk problem med dette... For eksempel burde det vel være problemfritt å drive film- og musikkanmeldelser, men det er enkelt å se for seg at det vil være langt vanskeligere med et slikt filter, noe som vil være negativt for alle involverte... Spill og film-anmeldelser, "let's play", strømming av spill, musikk-cover,parodier, all video med opphavsbeskyttet musikk i bakgrunnen fra radio osv, memer, alt slik vil bli fanget opp i søppelfilteret. Det eksisterer ingen teknologi som skiller mellom fair use og ikke, og det kommer ikke til å eksistere heller. Det er en ønsketekning. Alt EU har svart på kritikken om dette er at "man kan klage på automatiske slettingen". Nei, det kan man ikke. Om du prøver å klage til f.eks Youtube får du en mail etter 14 dager der de ber deg dra til helvete på advokatspråk. At det er så mange i EU parliamentet som faktisk mangler såpass mye mental kapasitet at de tror dette er bra, eventuelt er korrupt nok til å bli kjøpt, viser at vi absolutt ikke bør gi EU noe mer makt. Til og med Trump administrasjonen hadde ikke funnet på noe så idiotisk som dette. Endret 6. juli 2018 av likferd 4 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Godt at folk her inne er ganske enstemmig enig i at det hadde vært forferdelig om den gikk igjennom. Man kan være uenig om mye her i verden, men at internett må være fritt og åpent er vel noe de fleste burde stille seg ved. Ikke la store firmaer få kontroll over internet mer enn de har nå. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Paul McCartney er for? Why the fuck? "De håper en omskrevet versjon av loven vil kunne komme frem til en «fair» avtale med internettgigantene som kan sikre musikkindustriens fremtid." Er vel ingen som piratkopierer musikk mer? Det er ordene "sikre musikkindustriens fremtid" som får meg til å reagere. Det dreier seg i realiteten altså ikke om artistene som i all hovedsak ser lite til inntektene fra egen musikk. Paul McCartney er en dinosaur av en riking som har liten kontakt med den gemene hopen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå