Richard91 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Har nettopp kjøpt en VSX-933, og sliter litt med å sette den opp slik jeg vil. På grunn av manglende HDCP 2.2 på TV'en sin ARC må jeg koble PS4 direkte til TV, har aktivert ARC på TV'en, for å aktivere ARC på forsterkeren må jeg først aktivere HDMI CEC, og da begynner problemet, om jeg velger HDMI 1 porten på TV som PS4 er koblet på, så tar det ca. 5 sekunder før forsterkeren overstyrer og bytter til HDMI 2(ARC). Om jeg skrur av CEC, og dermed også ARC på forsterkeren får jeg jo logisk nok ikke lyd. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Uff arc og hdmi styring er djevelens påfunn hvis man har litt mer utstyr enn kun en Soundbar. Jeg har skrudd av alt slikt og bruker optisk fra tv til receiver. Kanskje det kn løse dine problemer? Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2018 Har vurdert det, men håpte jeg kunne slippe det, har ikke kabel liggende. Noen andre som vet før jeg går til innkjøp av optisk kabel? Men har et spørsmål til, på et punkt klarte jeg å kunne bytte til phono uten at bildet på TV'en forsvant, aner ikke hvordan jeg gjorde det, eller hva jeg har gjort siden dette ikke fungerer lenger. Det er ikke noe must at dette fungerer da jeg ikke er helt avhengig av å fortsatt ha bildet på TV'en mens jeg setter på en kort video eller hører på noe på PC'en, men siden det har fungert vil jeg jo gjerne få det til igjen. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Det er litt vrient med hdmi, tidligere med scart og s-video kunne man blande lyd og bildekilder etter ønske. Optisk fikser den biten også, da blir tven frikoplet og kan vise hva du vil på den, så styrer du hva slags lyd du vil ha fra receiveren. Jeg har ofte på tv-programmer samtidig som jeg lytter på musikk fra andre kilder. Eller - ofte er ikke riktig, bestandig stemmer nok bedre. Endret 5. juli 2018 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå