Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Retunering av brukt bil fra firma?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har igår tatt opp et lån fra en bank. Jeg så en bil som et firma selger. Jeg prøve kjørte bilen osv. Den va grei. Og jeg tok bilen da. Nå noen timer senere angrer jeg som fæn! Det er mye støv i bilsetene, noe røyk lukt osv! Jeg har astma og blir lett dårlig!

Ihvertfall! Jeg snakke med banken idag om å heve lånet. Fikk beskjed om å kontakte firmaet og retunere bilen først :(

Tror dere jeg får retunert den? Jeg har ringt og han som jeg snakket med igår tar ikke telefonen. Det er noen km å kjøre.

Har man noe angrerett eller noe sånt når man kjøper fra et firma?

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du har fått "buyers remorse": https://en.wikipedia.org/wiki/Buyer%27s_remorse

Vanligvis har man ingen angrerett eller returrett når man kjøper bil, med mindre dette er spesifikt avtalt. Det er alltids mulig å be om et tilbud på tilbakekjøp, men det vil koste deg dyrt. Du vil heller ikke få igjen etableringsgebyr og tinglysing etc du har betalt på lånet.

Lenke til kommentar

Når du har prøvekjørt etc og signert avtale etterpå er det vel ikke så mye å få gjort. Jeg vil tro det er billigere og enklere å kjøre bilen på en innvendig vask og rens hos nærmeste sjappe som driver med slikt enn å begynne å krangle med selger, men du kan jo gi en ryddig tilbakemelding og se hva responsen blir.

Heving av kjøp er vel bare aktuelt hvis det er en vesentlig mangel som selger burde visst om og som ikke var mulig å oppdage under prøvekjøring/undersøkelse. Og den får du nok ikke gjennomslag for her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...