djgudleif Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Hei, har tettet en lekkasje på bunnpanna midlertidig som bare absolutt ikke vil være helt tett. Har sett at det er litt styr å bytte bunnpanne på disse. Har sett på en youtubevideo der de bruker motorjekk og av med fjæringer og alt. Er det virkelig så mye styr?! Er det verdt eller er det beste å bare sveise? Endret 5. juli 2018 av Edgelord Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg er ikke sikker på hvordan det er på E46, men på E39 så må du ta ned fremre travers for å få av bunnpannen. Du trenger ikke å demontere hele forstillingen, du må bare av med styrestag, casterstag og bærearm. Det som blir problematisk er at du må slippe motoren av fra traversen, noe som betyr at du enten må få deg en motorheis, ei bjelke, eller henge motoren fra taket. Det er nok best å ta av bunnpannen, også om du skal sveise. Du kan forsøke med kjemisk metall først, uten å demontere, men det er ikke akkurat en ideell løsning. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Slo hull i en bunnpanne på tur en gang, og var innom et verksted der de tok av bunnpannen, rengjorde og tettet med kjemisk metall. Kommer an på hvor stort hullet er, i mitt tilfelle var det stort som en 5-kroning, og reparasjonen feilet etter 4 mil. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. juli 2018 Del Skrevet 12. juli 2018 Har selv dårlig erfaring med kjemisk metall og lekkasje fra bunnpanne. Men kan anbefale expxykitt, det er holdbart. Bare husk å bor opp endene på sprekkene med et lite bor (eks. 4mm) slik at det ikke sprekker mer opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå