Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilken bil liker dere best?

Chosiso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tysk prestisje, engelsk klasse og italiensk sport. Bytt gjerne om på landene og prøv ulike kombinasjoner av hver.

Og

Og Japans kvalitet

Problemet er bare ....

Japanerne og tyskerene har nå begynt å ta det siste Italienerene og engelskmennen har igjen ..

så nå sliter de .. italienerene har ikke lenger de mest sporty bilene

(Porsche Carrera GT latterliggjør Enzo Ferrari og alle Lamboene.. og de japanske sportsbilene er ikke blitt sluppet løs enda .. nå er det bare noen "for tropper")

Både Rolls-Royce og Bentley er nå tyskere (BMW og VW) og de blir begge eis av en Urtysker .. gjennfødte Maybach (med det som er eller ikke er Verdens sterkeste Motor i en person bil.. 900Nm baby!.. og helt lydløs)

når det gjelder japsene så kan jeg bare snakker for et merke .. Lexus

derfra kommer alle modellene til å bli byttet innen 2006 .. LS skal (ryktes) få V12ern Toyota har jobbet med ... (LS er likevell for liten for å havne i den gruppen .. såå ,... tiden vil vise)

finnes det egentlig noen japanske stor (med stor S) biler?

Lenke til kommentar

TVR er erkebritisk og selvstendig.

Noe av dei kjekkeste er vel Monteverdi Hai og Ferrari 288. Passe klassisk og racingsamtidig.

Eller for ikkje å snakke om Alfa Romeo 33 Stradale 2 liter innsprøytingsmotor på 240-270 hk 4 kammers V8 på 60 tallet og kun litt under 800 kg.

Tyskerene og japsene med små unntag kommer ikkje på maaaaange år til å klare å bygge opp den historien og "det spesielle eksta" som ekte entusiastbiler for vaksne ekte menn har.

Lenke til kommentar
de gjør det .. men Aston Martin  er fortsatt helt britisk .. mens Bentley og rolls er fortsatt laget i england (egentlig Wales tror jeg)  men de er 100% tyske .. i Rollsern sitter det en BMW motor .. osv ..

(tror Bentley er mer britisk enn rollsern da)

Rolls Royce er kun satt sammen in Crewe England. Skal ikke påstå noe her men jeg syns og mene at samtlige deler i Phantomen er tyske.

Muligens rammen er britisk stål, er ikke sikker. Det sies jo blant tyske produsenter at britisk stål fremdeles er numero uno.

Bentley vet jeg ikke noe om egentlig. Er vel bare og sende en email til dem og spørre.

Tilbake til topicen..

Verdens mest sexy og råeste bil er Ferrari 288GTO.

Full stop.

Meh, liker også Mulsanne Turbo R, Lotus Esprit, E34 B10 Bi Turbo, 550 Barchetta (Drools), DB7 (Ikke Vantage), E38 B12 E-Kat, EV12, E24 635, E39 M5, Westfield SEiGHT, R34 GTR, 156, 133 Abarth, sikkert en hel haug mer, ja er litt svak for BMW og Alpina.

Alpina.de er forresten blitt oppdatert.

Fortsatt en god jul!

Endret av Wilhelmsen
Lenke til kommentar

Jaguar har hvertfall forbedret seg kraftig etter Ford tok eierskap. Jeg liker ikke forhjulstrekk / dieselmotor trenden til x-typen, men skal ikke klage da XJR, XKR og S-type R er utrolig fete biler. Det er jo tross alt "billigbilene" selskapene tjener penger på.

Luksussportsbilene kan kanskje oppfattes som "branding", som forklarer hvorfor Audi slipper godsakene like før standardbilene går ut av produksjon.

Lenke til kommentar

Har en spesiell følelse for Mercedes Benz....

Er veldesignet all-the-way... Selvfølgelig koster det penger, men som med alt annet får man hva man betaler for...

En grunn til at du nesten ikke ser noe annet enn mercedes-taxi`er i Oslo...

At du ser mye BMW`er nede på Grønnland, blir liksom ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
de gjør det .. men Aston Martin  er fortsatt helt britisk .. mens Bentley og rolls er fortsatt laget i england (egentlig Wales tror jeg)  men de er 100% tyske .. i Rollsern sitter det en BMW motor .. osv ..

(tror Bentley er mer britisk enn rollsern da)

Rolls Royce er kun satt sammen in Crewe England. Skal ikke påstå noe her men jeg syns og mene at samtlige deler i Phantomen er tyske.

Muligens rammen er britisk stål, er ikke sikker. Det sies jo blant tyske produsenter at britisk stål fremdeles er numero uno.

Bentley vet jeg ikke noe om egentlig. Er vel bare og sende en email til dem og spørre.

Tilbake til topicen..

Verdens mest sexy og råeste bil er Ferrari 288GTO.

Full stop.

Meh, liker også Mulsanne Turbo R, Lotus Esprit, E34 B10 Bi Turbo, 550 Barchetta (Drools), DB7 (Ikke Vantage), E38 B12 E-Kat, EV12, E24 635, E39 M5, Westfield SEiGHT, R34 GTR, 156, 133 Abarth, sikkert en hel haug mer, ja er litt svak for BMW og Alpina.

Alpina.de er forresten blitt oppdatert.

Fortsatt en god jul!

må huske at rolls aldri har hatt engelsk motor. der har det alltid satt en 350 chevy motor inntil den rolls ble tysk tar jeg ikke helt feil

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...