Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ferie og uenighet rundt det

Anbefalte innlegg

Enkelt sagt.. 

Jeg er mer for å spare noen år og kjøpe oss bobil og deretter feriere der vi kan ( innen mulige steder å ta med oss bobil ) og alltid ha vårt eget sted og kan bestemme selv

Fruen vil til syden og få seg litt farge..

Jeg blir mye fortere irritert i varmere strøk siden jeg ikke liker varmen så godt, mens damen mener det er det beste for henne

vi er begge enige at vi må feriere sammen da det er godt for oss.. og ikke minst så har vi et lite barn sammen og 2 hunder.

Sliter veldig med å kunne rettferdiggjøre hennes ønsker.. Da jeg kun ser på sydentur med småbarn opp til 10+ alder som et stress ( Sett iløpet av årene på andre familier på ferie og via vår egen familie)

Samt kennel for 10 dager er dyrt. 6-8k  + ferien på rundt 60k

Dette er da penger jeg mener vi kunne brukt på en bobil til halvparten av prisen og fått sååå mye mer. Samt vi alle kan være sammen

Sitter litt låst hvordan vi burde låse dette... Å få lån til en bobil hadde vært optimalt. Da jeg selv kunne betalt ned lånet på egenhånd. Men fruen har et lavt lønnet yrke og mer gjeld lar seg ikke gjøre :(

Anonymous poster hash: ac285...f94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det koster ikke 60 000 kr for en sydenferie. Jeg vet det ikke er vanskelig å ende opp med å måtte betale slike summer, men det skal ikke mye til for å i hvert fall halvere utgiftene.

Vi har forresten to unger (2 år + snart 7 år), og de er akkurat like slitsomme hjemme som på ferie.

Jeg har forresten ikke noe i mot bobil, men jeg syns ikke argumentene dine holder helt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig syns jeg bobillivet ser forferdelig ut, og kunne aldri klart meg med det. Men nå drar jeg meget sjeldent på sydenferier også. 

Du kan så klart få ferier mye billigere en 60k.

Med bobil er du også en del mer hemmet på hvor du kan reise, nettopp pga kjørelengde. Er ikke alle som har lyst til å reise så langt at hjemreisen tar flere dager. Husk også at du skal vedlikeholde bilen, samt drivstoff, forsikring, også videre. Reiser du f.eks til Italia kan du nok bla opp en god del tusenlapper bare i drivstoff. 

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...