Gå til innhold

Talkmore vs eksempelvis Komplett.


Anbefalte innlegg

Vi i familien her har hatt Talkmore omtrent siden de startet.

 

De siste årene har vi fått avtaler til ca halv pris av hva de skriver på nettsider.

Vi har bruk for forholdsvis beskjedent med data (1 GB).

Nå skal avtaler fornyes og de er ikke villige til å gå lavere enn kr 149,-

Med 1 GB - fri sms/mms-EU...osv. På vanlig måte.

 

Jeg ser ingen grunn til å gå for dette. Da eksempelvis Komplett mobil tilbyr akkurat det samme (+ litt flere land fritt som EU) til kr 125,-

Noen operatører er til og med litt billigere.

For våre abonnement, så betyr jo dette faktisk også noen kroner gjennom året.

 

Er det andre ting vi bør tenke å ved å bytte til komplett?

Kundeservice og slike ting har vi veldig sjelden bruk for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også hatt rabatt hos Talkmore, men de har ikke vært særlig konkurransedyktige på pris i det siste synes jeg, har derfor portert bort et par nummer til Chili (fri data) allerede, et annet nummer bestilte jeg portering til Ice på i dag (Bli Kjent). Sitter igjen med mobilt bredbånd og to mobilabonnement hos Talkmore pr. i dag.

 

Fordelene med Talkmore slik jeg ser det er gratis datatvilling, Norwegian Reward og 2 mnd gratis når man verver noen. På mobilt bredbånd passer de meg også bra, da de ikke fakturerer mer enn 49 kr pr dag i overforbruk (visstnok en grense på 9,5GB pr dag, men den har jeg ikke merket noe til ennå, men skulle visst begynne å strupe etter 9,5GB overforbruk fra juli).

 

Komplettmobil sine fordeler er vel lave priser uten å prute, samt flere land inkl. i "gratis roaming"

Endret av Krokan
Lenke til kommentar

Jeg ser eneste fordelen med talkmore man får nødlader (Dessvere ganske billig nødlader) sikkert verdt ca 50 kr.

Og man har bedre dekning ofte i skogen med telenor levrandør.

 

Men har selv gått over til chilimobil da den vil jeg nok bruker mest.

Har telia også.

 

Selv forstår jeg ikke hvorfor komplettmobil går for icenet eller telia.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har også hatt rabatt hos Talkmore, men de har ikke vært særlig konkurransedyktige på pris i det siste synes jeg, har derfor portert bort et par nummer til Chili (fri data) allerede, et annet nummer bestilte jeg portering til Ice på i dag (Bli Kjent). Sitter igjen med mobilt bredbånd og to mobilabonnement hos Talkmore pr. i dag.

 

 

 

 

Jeg går ut i fra at Telenor omsorterte sin portefølje når man la ned Djuice. Dvs. Talkmore gikk fra å væren lavprisoperatør til å bli en mellomsegmentet ala Djuice.

 

For vår del har nedleggelsen av Djuice betydd noen få kroner til i utlegg per mnd. Telenor har også skrudd opp prisene litt, de tar nå til og med betalt for sim- kort når man bestiller selv på minesider. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser eneste fordelen med talkmore man får nødlader (Dessvere ganske billig nødlader) sikkert verdt ca 50 kr.

Og man har bedre dekning ofte i skogen med telenor levrandør.

 

Men har selv gått over til chilimobil da den vil jeg nok bruker mest.

Har telia også.

 

Selv forstår jeg ikke hvorfor komplettmobil går for icenet eller telia.

Skjønte ikke den jeg heller.

Komplett mobil er jo på Telenor sitt nett og har (så vidt jeg vet) ingen planer om annet?

Lenke til kommentar

Jeg vet, men bytter du om hvorfor og ikke så stemmer det godt med hva han kanskje mente. Dog er det kun en tolkning fra min side.

Men konklusjonen på mitt innledningspørsmål, er altså at jeg ikke mister noe som helst, ved å Gå for Komplettmobil mini flex 1GB.

Kontra et noe dyrere Talkmore 1 GB.

De har konkludert overfor meg og våre abonnement at de ikke kan gå lavere enn kr 149,- for samme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det kan sikkert være litt forskjell på mine sider hos de to leverandørene. Videre kan tjenester som tilbys være forskjellige. Utenlandspriser, datapakker, forskuddsbetaling av abonnement osv. bør sjekkes. Trenger man ekstra sim, data-sim osv.

 

Kan du begynne å dra nytte av fordelsprogrammene som Norwegian Rewards og annet kan jo dette veie opp. Man kan verve hverandre ett par ganger i året osv.

Om noen i familien har kontantkort så ringes det gratis mellom Talkmore-kunder.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...