Gå til innhold

Her er Googles svar på avsløringen om at app-utviklere kan lese Gmail-meldingene dine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg opprettet en G-mail-konto for noen år siden, men har ikke turt å bruke den. Og nå viser det seg at jeg hadde rett i min paranoia.

Ja vell?

Har du oversikt over hvem som har tilgang til postboksen din der du har den nå da?

• Liker 2
Lenke til kommentar

.. slik at man trekke tilbake tillatelser dersom man ikke føler seg komfortabel.

Dette kan man ikke på eldre mobiltelefoner som kjører litt for gammel android-versjon. Og som regel kan man heller ikke oppdatere til en nyere android-verson på slike litt eldre enheter. Disse enhetene er ofte ikke så gamle alltid og gjerne også velfungerende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ

Her bommer de fleste i tråden godt.

Dette er snakk om tredjepartsapplikasjoner som har bedt brukeren om tilgang og fått det.

Google sin godkjenningsprosess ligger i forkant, altså at de går utvikler og app nøye i sømmene før de tillater at de spør brukeren om denne tilgangen.

Det er med andre ord ikke Google som har gitt noen tilgang inn på uforvarende brukere sine e-postkontoer. Dette gjelder kun brukere som selv har aktivert tredjeparts tillegg og sluppet det løs på innboksen sin.

Om du kun leser gmailen din gjennom Google sine webmailtjenester eller apper (Gmail og Inbox) påvirker ikke dette deg i det hele tatt.

Jeg synes media er alt for lite etterrettelige i saker som denne. De får det til å virke som det er leverandør som har sluppet ukjente til, når det i realiteten er brukeren som har åpnet døren helt på egenhånd.

Endret av Slettet-OvFPdyiZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...