G Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 (endret) Hva pokker er det du prater om? Det er ingen som tvinger til samkjøring, det er ett tilvalg... Tror du skal slappe helt av jeg, det er trossalt fredags kveld.. Det jeg mente er at ting kan fort gå galt, dersom passasjer blir gitt anledning til å forhandle etter turen er bestillet om mellomreisemål. Selv om mellomreisemål ble godkjent av alle reisende. Setter du inn en narsissist eller to, så kan jo det meste skje. Kan jo i ytterste konsekvens bli slåsskamp, eller at en annen passasjer må føye seg for at ting ikke skal eskalere. Ting må være idiotsikkert, sånn at ubekvemheter ikke oppstår. Endret 7. juli 2018 av G Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Det jeg mente er at ting kan fort gå galt, dersom passasjer blir gitt anledning til å forhandle etter turen er bestillet om mellomreisemål. Selv om mellomreisemål ble godkjent av alle reisende. Setter du inn en narsissist eller to, så kan jo det meste skje. Kan jo i ytterste konsekvens bli slåsskamp, eller at en annen passasjer må føye seg for at ting ikke skal eskalere. Ting må være idiotsikkert, sånn at ubekvemheter ikke oppstår. Det er bare til å kjøre alene det.. folk som ikke oppfører seg får rating og igjen kan en filtrere de vekk. Ofte er det bedre å se på løsninger, ikke bare hindringer... 1 Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 (endret) Uber kan "hjelpe" taxinæringen like mye som dagens pirater gjør. Fordi folk bruker .. Med noen unntak. Ubers biler får ikke lov til å kjøre i kollektivfeltet, og ikke kan de stille seg opp på en drosjeholdeplass heller. Hvilke analyser har bransjen selv gjort av dagens taxibruk? Hvor langt kjører en taxi i løpet av et skift? Hva er km pris og hva er netto per km? Hvor mye dødtid? Hvilke dager er "stein døde"? Kan døde dager gjenopplives? Feks gjennom at det annonseres med gratis bærehjelp fra butikk og ut i drosje? Halv pris frem mot lunsj eller andre måter å øke antall turer i dødperioder? Jeg har aldri sett kreativ tankegang fra drosjenæringen. Kampanjer eller smart markedsføring. Fremfor den stadig sutringen så er det kanskje på tide at de selv tar noen grep og gjør sin hverdag bedre, det er jo slik verden er. Skal ting endres må vi gjøre det selv. Analysene er allerede utført av SSB. I 2009 hadde drosjer passasjerer 50% av tida, i 2017 var de tomme 70% av tida. Og mens drosjene blir tommere og tommere går prisene til himmels. https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/p0zkX/Derfor-betaler-du-det-hvite-ut-av-oyet-nar-du-tar-en-taxi--Joacim-Lund Og her er enda et bevis på at taxibransjen er pil-råtten. Hvis du lander på Gardermoen og velger en tilfeldig taxi kan du ha flaks og velge en taxi fra Ski Taxi eller O-taxi som tar hhv 520 kr og 598 kroner for en tur fra Gardermoen til Oslo S. Eller du kan ha uflaks å velge By Taxi, Scandinavian Taxi eller Taxi Romerike som skal ha 1360, 1379 og 1310 kroner for samme turen. Når prisforskjellene er så store grenser det mot svindel. Det er i hvert fall krystallklart at noen selskaper overhodet ikke ser på kunden som "en kunde", men i stedet som en ressurs det gjelder å tuske til seg mest mulig penger fra. https://www.aftenposten.no/reise/Stor-prisoversikt--Koster-det-virkelig-1800-kroner-a-ta-taxi-fra-flyplassen-11758b.html Endret 11. juli 2018 av MartinGM 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Analysene er allerede utført av SSB. I 2009 hadde drosjer passasjerer 50% av tida, i 2017 var de tomme 70% av tida. Og mens drosjene blir tommere og tommere går prisene til himmels. https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/p0zkX/Derfor-betaler-du-det-hvite-ut-av-oyet-nar-du-tar-en-taxi--Joacim-Lund Og her er enda et bevis på at taxibransjen er pil-råtten. Hvis du lander på Gardermoen og velger en tilfeldig taxi kan du ha flaks og velge en taxi fra Ski Taxi eller O-taxi som tar hhv 520 kr og 598 kroner for en tur fra Gardermoen til Oslo S. Eller du kan ha uflaks å velge By Taxi, Scandinavian Taxi eller Taxi Romerike som skal ha 1360, 1379 og 1310 kroner for samme turen. Når prisforskjellene er så store grenser det mot svindel. Det er i hvert fall krystallklart at noen selskaper overhodet ikke ser på kunden som "en kunde", men i stedet som en ressurs det gjelder å tuske til seg mest mulig penger fra. https://www.aftenposten.no/reise/Stor-prisoversikt--Koster-det-virkelig-1800-kroner-a-ta-taxi-fra-flyplassen-11758b.html Helt grei den statistikken fra SSB til forumbruk men den er jo ikke grei nok for drosjenæringen. De må jo selv foreta sin egen grundige analyse av situasjonen. Der de må forsøke å samle nok data til at det gir et detaljert oversiktsbilde over både tidspunkt med dårlig belegg, stor pågang og maks kapasitet. De er også nødt til finne de tidspunktene som har høyest fravær av betalende kunder, og de må kanskje hente inn værdata og værstatistikk for å enklere for full oversikt. Når drosjenæringen har skaffet seg full oversikt over dagens situasjon så kan de forsøke å finne de korrekte virkemidlene for å endre situasjonen. Feks kampanjer. Rabattkort. Null oppstartskostnad på de dårligste dagene eller hva de nå kommer opp med som gjør at flere velger å bruke drosjer. Det er enkelt å være drosjesjåfør i på nattskift i helgene frem mot jul. Eller om det slår til med striregn. Men virkelighetens verden der er det jo ikke flust av slike situasjoner. Så da må bransjen selv skape etterspørsel etter den tjenesten de tilbyr. Og de må være villige til å gjøre noe med prisen, i første omgang kanskje bare på dårlige tidspunkt og på dårlige dager men jeg ser heller ikke bort fra at lavere generell priser ville gitt økning i antallet betalende kunder. Hvor langt ned de kan gå får de jo regne seg fram til. Men at noe må gjøres det ser vi jo alle mann. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) Bortsett fra at Uber er minst like skitten selv. Om Uber blir tillatt blir ikke bransjen akkurat renere. Det blir bare enda vanskeligere for taxisjåførene. Programvare klager ikke. Ingen bør måtte kjøre drosje for å tjene til livets opphold, det er umenneskeliggjørende, farlig, demonstrativt kriminelt, ineffektivt, og fordyrende. Endret 8. mars 2019 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg