Gå til innhold

Feminisme og mannshovenisme

Anbefalte innlegg

Her er bevis på at feminisme i vesten fremdeles trengs:

https://www.irishexaminer.com/viewpoints/analysis/how-the-death-of-savita-halappanavar-changed-the-abortion-debate-461787.html

Vi tror vi er så mye bedre enn andre land bare fordi vi ikke holder kvinner i lenker. 

Se hva jeg skrev..

"Personlig synes jeg feminisme fortsatt har sin plass i flere uland, dypt religiøse nasjoner og til dels i spesifikke miljøer i den vestlige verden. Det at vi har feminister her hjemme som kjemper for kvinners rettigheter i disse landene er utrolig bra."

Abortloven i Irland som er beviset ditt, er forankret i religion, altså i kristendommen i et dypt religiøst Irland. Som sagt Norske feminister som kjemper for at kvinner skal ha rett til å bestemme over sin egen kropp i land der religiøse dogmer fortsatt undertrykker eller skader befolkningene er gull verdt.

Du kan lese mer om det her: https://www.nrk.no/urix/folkeavstemning-i-irland_-_-abort-er-mord-1.14054278

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abortloven i Irland som er beviset ditt, er forankret i religion, altså i kristendommen i et dypt religiøst Irland. Som sagt Norske feminister som kjemper for at kvinner skal ha rett til å bestemme over sin egen kropp i land der religiøse dogmer fortsatt undertrykker eller skader befolkningene er gull verdt.

Er det også gull verdt at de samme kvinnene kjemper for innføring av Islam i vestlige samfunn? Ja, i praksis kjemper de for flere voldtekter og overgrep, for at mange kvinner ikke skal kunne gå alene ute lengere og for innføring av sharia-lover.

Jeg kan ikke akkurat kalle det å kjempe for likestilling.

Lenke til kommentar

Er det også gull verdt at de samme kvinnene kjemper for innføring av Islam i vestlige samfunn? Ja, i praksis kjemper de for flere voldtekter og overgrep, for at mange kvinner ikke skal kunne gå alene ute lengere og for innføring av sharia-lover.

Jeg kan ikke akkurat kalle det å kjempe for likestilling.

Irrelevant for tråden og deg om det. Lag deg en jeg-hater-muslimsk-innvandrings tråd nr. 743 og diskuter det der eller ta det opp med kvinnene som du mener at kjemper for innføring av islam og sharia. Jeg kjenner ingen og kjenner heller ikke deres meninger eller argumenter så det er ikke noe jeg kan svare på, på deres vegne.

Endret av Noxhaven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irrelevant for tråden og deg om det.

Da bør diu ikke komme med utsagn som "Som sagt Norske feminister som kjemper for at kvinner skal ha rett til å bestemme over sin egen kropp i land der religiøse dogmer fortsatt undertrykker eller skader befolkningene er gull verdt."

Jeg regner med at du ikke klarer se hvor falsk og hyklerisk dette er når de samme personene kjemper for Islam som er langt langt værre. Det meste av den politiske venstresiden og MSM kjemper for innføring av Islam i vestlige samfunn. Bare se kampanjene som NRK kjører.

Lenke til kommentar

Da bør diu ikke komme med utsagn som "Som sagt Norske feminister som kjemper for at kvinner skal ha rett til å bestemme over sin egen kropp i land der religiøse dogmer fortsatt undertrykker eller skader befolkningene er gull verdt."

Jeg regner med at du ikke klarer se hvor falsk og hyklerisk dette er når de samme personene kjemper for Islam som er langt langt værre. Det meste av den politiske venstresiden og MSM kjemper for innføring av Islam i vestlige samfunn. Bare se kampanjene som NRK kjører.

Utsagnet mitt gjelder like mye for Irland som det gjelder de arabiske emirater. At Norske kvinner kjemper for kvinners rettigheter i land hvor loven er skadelig for kvinnene som bor der er helt relevant for tråden, og er et utsagn som jeg så klart kan komme med. Med eller uten din tillatelse.

Vi har som sagt nok tråder om anti arabisk innvandring her på forumet . Bruk dem eller opprett en ny om du er interessert i å diskutere det, eller ennå bedre, ta opp argumentene du fremmer som omhandler noen menneskers meninger med menneskene som faktisk har meningene du angriper. Jeg blir ikke med på å diskutere spøkelsene i hodet ditt i denne tråden, det er offtopic.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Feminister kjemper fortsatt for likestilling, ...

Nei, de ferministene proklamerer kun den ene siden av saken og bryr seg lite om likevekt sålenge de selv ikke føler seg underlegne.

Det finnes faktisk ikke organisasjoner som ønsker likestilling. Det er isteden en rekke orginisasjoner som forfekter fremme av egne "medlemmers" interesser (herunder også likestilling mellom folkegrupper, religioner, kulturer, ikke bare kjønn).

Feminister er er slik gruppe med særinteresserr. Du har midlertid rett i at gruppen "feminister" ikke er homogen, den inneholder alt fra de som er fornøyd med å dele likt til de som først regner seg "likestillt" når de selv har all makt.

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke med på å diskutere spøkelsene i hodet ditt i denne tråden, det er offtopic.

Og der avslørte du dine sanne farger og belyser også forskjellen mellom likestilling og feminisme.

Noe mange kvinner opplever som reelle problemer idag er ifølge deg altså noe som kun er "spøkelser" i enkeltes hoder. Og sier kvinnene ifra om problemene så risikerer de å bli angrepet av de som identifiserer seg som feminister som kaller dem rasister eller islamofobe.

Muslimske gjenger har over mange år kunne voldta flere tusen jenter i Storbirttannia fordi politiet var redd for å bli kalt rasister eller islamofobe om de tok tak i sakene. Man insisterte lenge på at dette kun var enkelttilfeller og folk som ønsket undersøke sakene nærmere fikk karrieren sin ødelagt. Du synes dette er grei siden det kun er snakk om "spøkelser" i enkeltes hoder?

Forskjellen er likestilling og feminisme er at mange som idag kaller seg feminister kun fokuserer på hva de er imot. Og siden de ofte er venstreekstremister så er det sterkt hat som kommer ut. Mange hater menn sterkt og spesielt "hvite" menn. Enkelte sier rett ut at menn bør drepes. Kanskje se på hva personer som Bahar Mustafa og Linda Sarsour har klart komme med som feminister? Dette går i stikk motsatt vei av likestilling.

Lenke til kommentar

Se hva jeg skrev..

"Personlig synes jeg feminisme fortsatt har sin plass i flere uland, dypt religiøse nasjoner og til dels i spesifikke miljøer i den vestlige verden. Det at vi har feminister her hjemme som kjemper for kvinners rettigheter i disse landene er utrolig bra."

Du kan lese mer om det her: https://www.nrk.no/urix/folkeavstemning-i-irland_-_-abort-er-mord-1.14054278

Feminister debaterer feminister over abortloven, pro choice vs pro life, det er kvinner som er det sterkeste abortmotstanderene. Det er forøvrig tullete å tro at det er grunnleggende menneskerettigheter feminister ønsker, og ikke ønsker de å fikse problemer heller. Om man skulle koke ned hele greia for feminister til det de egentilg ønsker så vil man sitte igjen med penger og makt. Ett vulgært mål spør du meg.

Jeg lurer forøvrig på hva som menes med mannsjovenister, jeg hørt utrykket blitt brukt om menns rettighets forespråkere. Disse  sloss for rettferdighet og likestilling også, i det minste en mer realistisk form for likestilling.

Lenke til kommentar

Det er ingen sær holdning jeg har, i Stortbritannia er nesten hele befolkningen enig med meg i at de som sier de representerer feminisme representerer noe helt annet enn likestilling. Det er du som fortsatt setter likhetstegn mellom feminisme og likestilling som representerer en liten mineoritet som ikke har fått med seg de siste tiårs utvikling. 

Det er du som ikke helt forstår at feminisme har forskjellige waves og at de ikke er like. Du prøver deg på en no true scottsman her også. Ikke interessert i å bli fortalt av en mann hva feminisme er. (har aldri vært utsatt for noe jeg vil påstå er mansplaining før, men lev lenge nok så opplever du det meste tydeligvis!)

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feminsme er for kvinner, menn har fult lov til å danne lignende grupper for menns rettigheter. Ingen stopper dem fra å gjøre det. Dere bare gidder ikke selv, ikke skyld på at kvinner ikke ønsker å kjempe deres kamp når de har en kamp de må kjempe selv.  Ser bare masse menn som sutrer over at feminister ikke er for generell likestilling. Feminister er selvsagt for kvinner og da interessert i kvinners beste. Det er det samme med krisesentere, menn sutrer over at så få av dem tar inn menn mens de ikke gidder å åpne noe selv, det er også veldig vanskelig da dsse stedene drives hovedsakelig av kvinner, og ofte så er de gjerningsmannen (kvinner) når mannen lider under mishandling. Så dere sutrer basically over at kvinner ikke vil gjøre jobben for dere. Gjør noe selv så vil du se verden forandre seg. 

Edit: Bare så det er sagt: jeg kjenner meg ikke igjen som en feminist, men jeg kan annerkjenne hvor viktig jobben de gjør er.

Lenke til kommentar

Hver gang en mann prater dritt om feminisme så utviser de veldig ofte crab mentality, hvor istedenfor å bygge deg selv opp så drar de ned andre til sitt nivå (krabber i en bøtte (crabs in a bucket), hvis noen holder på å komme seg ut så vil en annen dra den ned igjen så de begge sitter fast i det). Hvorfor vil du at andre skal ha det like dritt som deg? Som sagt tidligere; er fritt frem for at menn lager en lignende organisasjon, og for å være helt ærlig så trengs det sårt, spesielt i statene hvor kjønnslemlesting av guttebarn fortsatt blir sett på som helt normalt. 

Lenke til kommentar

Det er du som ikke helt forstår at feminisme har forskjellige waves og at de ikke er like. Du prøver deg på en no true scottsman her også. Ikke interessert i å bli fortalt av en mann hva feminisme er. (har aldri vært utsatt for noe jeg vil påstå er mansplaining før, men lev lenge nok så opplever du det meste tydeligvis!)

Jeg forstår absolutt at det er mye som mange mener faller inn i under "feminisme" idag. Det er jo nettopp det jeg sa så det stiller jo din påstand at jeg ikke forstår det i et merkelig lys.

Du hopper også lett over den logiske følgen at siden så mye rart nå faller inn under "feminisme" så er det ikke lengere synonymt med "likestilling".

Så demonstrerer du at du ikke har skjønt argumentasjonsfeilen "no true scottsman". Det består i de 3 stegene 1) Person 1 sier: Alle A er B 2) person 2 sier: A1 er ikke B 3) Person 1 sier A1 er ikke en "ekte" A uten noen form for justifikasjon.

Situasjonen vi har her er: 1) Du sier at feminisme og de som er for likestilling er de samme. 2) Jeg sier at mye av det femininstene står for ikke er likestilling og viser til undersøkelser hvor jeg har majoriteten med meg. 3) Du sier... ja, hva sier du egentlig her? Du har bare 3 valg:

a) Foreta en "no true scottsman" og si at alle feminister ikke er "ekte" støttere av likestilling. Du beviser da både at det er du som har gjort argumentasjonsfeilen du beskylder meg for og du innrømmer at ditt først utsagn var feil.

b) Prøve sno deg unna ved å kaste ut utsagn om "mansplaining" og tror det kan dekke over at du har dummet deg ut.

c) Hardnakket påstå at alle feminister faktisk er for likestilling. Slik om denne:

Lenke til kommentar

Hvis jeg liker musikk og en annen person som også liker musikk dreper noen, betyr det at alle som elsker musikk er mordere? 

Du høres like dum ut når du generaliserer.

Stråmann. Det er ingen som har sagt at alle feminister er mot likestilling. Det som er sagt er at alle faminister ikke er for likestilling. Det tilsvarer forskjellen på å si at alle musikkelskere er mordere og påstanden at alle musikkelskere ikke er pasifister.

Lenke til kommentar

Jeg svarer ikke på bare kverulering og uttalelser om hva du tror du vet om hva jeg mener. Hvis du har lyst til å stoppe med personangrepene og faktisk ha en saklig diskusjon om emnet så ta kontakt igjen ❤

OK, du valgte alternativ b. Den så jeg faktisk komme. :w00t:

Og om du ønsker underholde folk mere kan du jo prøve vise noe jeg har skrevet i denne tråden som ikke er logisk eller saklig.

Lenke til kommentar

Hver gang en mann prater dritt om feminisme så utviser de veldig ofte crab mentality, hvor istedenfor å bygge deg selv opp så drar de ned andre til sitt nivå (krabber i en bøtte (crabs in a bucket), hvis noen holder på å komme seg ut så vil en annen dra den ned igjen så de begge sitter fast i det). Hvorfor vil du at andre skal ha det like dritt som deg? Som sagt tidligere; er fritt frem for at menn lager en lignende organisasjon, og for å være helt ærlig så trengs det sårt, spesielt i statene hvor kjønnslemlesting av guttebarn fortsatt blir sett på som helt normalt. 

Når det selv blant menn er 86% i UK som er for likestilling, men kun 7% av befolkningen annser seg selv som feminister så er det umulig at bare menn er mot de som idag bruker benevnelsen "feminist". Du sier altså at majoriteten i samfunnet har en "crab mentality" og som du argumenterer mot her.

Kan det være en liten mulighet for at det er du som ikke har fått med seg de siste tiårenes samfunnsutvikling og som ikke har fått med seg at de som idag bruker betegnelsen "feminist" ikke lengere er de du trodde?

I likhet med flertallet i befolkningen er jeg for likestilling og ser derfor ingen grunn til å bli med i eller danne en organisasjon for mannssjåvinisme som motsats til kvinnesjåvinistene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Feminsme er for kvinner, menn har fult lov til å danne lignende grupper for menns rettigheter. Ingen stopper dem fra å gjøre det. Dere bare gidder ikke selv, ikke skyld på at kvinner ikke ønsker å kjempe deres kamp når de har en kamp de må kjempe selv.

Vennligst "spot the feminists", den viktige kampen som feminister sloss for i denne demonstrasjonen er mot et MRA møte som omhandler hvorfor menn er i overvekt antall når det gjelder selvmord. VENNLIGST FORTELL MEG HVOR DEN VIKTIGE KAMPEN ER? Fortell det til fedrene som ikke får se barna sine fordi mødrene nekter dem, hvordan skal en mann kunne forsvare barna sine mot en mor som misshandler dem for hvis han bortfører barna sine er han en kidnapper. Når det blir lagd en dokumentar om dem så blir de enten feil representert i media, regelrett forbudt å vise filmen på egnet sted, og de som ønsker å se filmen må bli beskyttet mot rabide feminister så lokasjonen for filmen er hemmlig frem til en halv time før visning. (ref: the red pill documentary).

Det er ikke for menn er late for att det ikke er en MRM, den eksisterer, menn er uvitende og er individualister.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I likhet med flertallet i befolkningen er jeg for likestilling og ser derfor ingen grunn til å bli med i eller danne en organisasjon for mannssjåvinisme som motsats til kvinnesjåvinistene.

Menns rights movement er ikke en sjovinistisk bevegelse, de blir kalt sjovinster av feminister så absolutt. I realiteten er det mer humanistisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...