posse Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Kan noen si meg om dette funker? Hva slags software trenger jeg? må få ramset opp alt slik at jeg bare kan installe dette da Lover gratis konto til den som har den beste Howtoen og url til alle software plassene.. skal kjøre Ipv6 så jeg må vell ha url til en tunnel? Aldri gjort dette før da Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Du trenger bare sshd, altså en ssh-server. Den er sikkert installert, men ellers installerer du den med yum install sshd Dernest sørger du for at den startes når maskinen booter. Bare huk av for SSH i programmet redhat-config-services, som du f.eks. kan starte fra et skall. Og så må du så klart ha port 22 åpen, ettersom sshd lytter på denne. Nå er det bare å legge til brukere med adduser (eller redhat-config-users om du foretrekker noe GUI-basert). Vær også OBS på sikkerheten; kjør 'yum update' daglig for å holde systemet fritt for kjente sikkerhetshull. Om du vil begrense plassbruken til hver bruker, se på 'man quota'. IPv6 vet jeg lite om, det kan sikkert andre svare på. Endret 15. desember 2003 av slime mold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå