Nautica Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Lurer også på hva det er med Tesla-hatere. Tror ingen hater tesla mer en andre biler, er vel mest teslafanatikere som blir "hatet" 3 Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Nå har jeg reservert KONA istedefor å vente på Tesla 3. ¯\_(ツ)_/¯ Utgjør vel ikke stor forskjell i hverdagen å vente på Kona vs å vente på Model 3, vil jeg tro... Per idag vet vi hverken pris eller leveransetid på Tesla 3. For KONA har vi allerede fastsatt pris (350 000,- for full pakke) og leveranse blir 2019-2020 (tidligere for forhåndsbestillinger). Er ikke helt interessert i å sitte på gjerdet i påvente av en bil som det er så mye kontroversielle tilbakemeldinger på (ene dagen er Tesla 3 noe møl, neste dag er det beste bilen) i tillegg til det jeg både leser og hører fra kollegaer angående kundeservice som ikke ser ut til å kvalifisere seg til OL i kundeservice for å si det slik. Kanskje Tesla 3 blir ett mirakel av en bil og i så tilfellet så kan jeg alltids bytte fra KONA til Tesla 3 når den dagen inntreffer. Inntil videre er jeg meget skeptisk, spesielt med så mye blandede tilbakemeldinger. 'Where there's smoke... " som de sier på andre siden av havet. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Vel, det var en besvarelse på påstanden "Og strengt tatt så slipper ikke en Tesla ut noe under kjøring", så hva fossile biler slipper ut er helt irrelevant i den sammenhengen. Elbiler slipper jo ikke ut noe under kjøring. Så det stemmer. Det andre du tar opp er ikke relevant fordi det gjelder i like stor grad for fossilbiler. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Tror ingen hater tesla mer en andre biler, er vel mest teslafanatikere som blir "hatet" Nei, Tesla som bedrift og bilene deres får mye hat. Bare se i denne tråden for eksempel. Man må jo være ganske fanatisk hater for å bruke masse tid på å snakke dritt om en bedrift og produktene deres hele tiden. Hva er poenget med å bruke så mye tid på noe man ikke liker? Endret 5. juli 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg sammenligner de med x-røykere, helt fanatiske mot de som fortsatt røyker omtrent går over lik for å forklare røykere hvor dumme de er som fortsatt røyker, man kan fint bytte ut x-røyker med x-fossilbilbruker. Og de som henviser til slikt vås er på linje med nazister og rasister, skal sette absolutt alle i en bås og definere de etter fri fantasi. For ikke å nevne det så snart de "ser" en. Var det hyggelig? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Per idag vet vi hverken pris eller leveransetid på Tesla 3. For KONA har vi allerede fastsatt pris (350 000,- for full pakke) og leveranse blir 2019-2020 (tidligere for forhåndsbestillinger). Er ikke helt interessert i å sitte på gjerdet i påvente av en bil som det er så mye kontroversielle tilbakemeldinger på (ene dagen er Tesla 3 noe møl, neste dag er det beste bilen) i tillegg til det jeg både leser og hører fra kollegaer angående kundeservice som ikke ser ut til å kvalifisere seg til OL i kundeservice for å si det slik. Kanskje Tesla 3 blir ett mirakel av en bil og i så tilfellet så kan jeg alltids bytte fra KONA til Tesla 3 når den dagen inntreffer. Inntil videre er jeg meget skeptisk, spesielt med så mye blandede tilbakemeldinger. 'Where there's smoke... " som de sier på andre siden av havet. Prisen innstegsmodellen av Model 3 blir neppe så mye mer enn 350K. Heller litt under, siden prisen er 35K USD i USA. Tilbakemeldingene på Model 3 i seg selv er ganske så entydig gode. De som har fått den elsker bilen. Så det er ikke der de blandede tilbakemeldingene ligger. Endret 5. juli 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Prisen innstegsmodellen av Model 3 blir neppe så mye mer enn 350K. Heller litt under, siden prisen er 35K USD. Tilbakemeldingene på Model 3 i seg selv er ganske så entydig gode. De som har fått den elsker bilen. Så det er ikke der de blandede tilbakemeldingene ligger. Nøkkelordet her er "innstegsmodellen". 35k for standard. Hvor mye ekstra blir det for å utruste bilen? Hvilken batteripakke kommer med 35k varianten? Igjen, per idag vet vi ikke prisen, ei heller leveringstiden. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Og de som henviser til slikt vås er på linje med nazister og rasister, skal sette absolutt alle i en bås og definere de etter fri fantasi. For ikke å nevne det så snart de "ser" en. Var det hyggelig? Jepp bare hyggelig at du understreker poenget mitt. Endret 5. juli 2018 av Nautica 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Prisen innstegsmodellen av Model 3 blir neppe så mye mer enn 350K. Heller litt under, siden prisen er 35K USD i USA. Tilbakemeldingene på Model 3 i seg selv er ganske så entydig gode. De som har fått den elsker bilen. Så det er ikke der de blandede tilbakemeldingene ligger. Jeg tror vi ser en I.D. Buzz på veien lenge før en Model 3 til $35 000. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg tror vi ser en I.D. Buzz på veien lenge før en Model 3 til $35 000. Den kommer for salg i 2022... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Nøkkelordet her er "innstegsmodellen". 35k for standard. Hvor mye ekstra blir det for å utruste bilen? Hvilken batteripakke kommer med 35k varianten? Igjen, per idag vet vi ikke prisen, ei heller leveringstiden. 35K varianten får en batteripakke med samme rekkevidde som Leaf 60 kWh (350 km). Med i den prisen får man blant annet: - mye kraftigere motor (192 vs 110* kW) - mye raskere aksellerasjon (5,1 vs 8,5* s på 0-100/97) - mye raskere hurtiglading (60 kW vs 14-50* kW) - mye lavere energipris på hurtiglading (1,4 vs 2,5-3,5 kr/kWh) - mindre klundrete betjening av hurtigladere - bedre navigasjonssystem enn Leaf - bedre materialkvalitet på seter og dash Man får også omtrent samme bagasjevolum, antall seter, e-pedalfunksjon, kjøreassistanse og vekt. Det eneste salgspunktet jeg finner vesentlig bedre hos Leaf er leveringstida. Jeg skal ikke kimse av det, for det er et stort poeng, særlig for innstegsmodellen. Long Range -modellen (500km) kommer først (2019) og vil nok starte ca 36% høyere enn Leaf sin 243 km-modell. * I mangel av tall for Leaf 60 kWh bruker jeg tall for Leaf 40 kWh. Det er sannsynlig at 60 kWh-variantens tall havner et sted mellom Leaf 40 kWh og TM3 innstegsmodellen. Prismessig har jeg beregnet at innstegsmodellen av TM3 kommer på 299 900 kr i Norge. Som sagt i det innlegget vil jeg gjerne ha konstruktive innspill på prisberegningen. Jeg tror Leaf sin framtidige 350km-modell vil starte på samme pris. Endret 6. juli 2018 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Nøkkelordet her er "innstegsmodellen". 35k for standard. Hvor mye ekstra blir det for å utruste bilen? Hvilken batteripakke kommer med 35k varianten? Igjen, per idag vet vi ikke prisen, ei heller leveringstiden. Hvor mye ekstra det blir for å utruste bilen kommer an på hvor mye utstyr man skal ha. Litt sånn ca tall: Model 3 SR: 320-340.000 kroner Model 3 LR: 395-415.000 kroner Model 3 Performance: 530-570.000 kroner AWD: ~43.000 kroner Premium: ~43.000 kroner Autopilot: ~43.000 kroner Selvkjøring: ~25.000 kroner Metallic: ~8.500 kroner Premium lakk: ~13.000 kroner Performance oppgraderinger: 43.000 kroner (kun performance) Hvitt interiør: ~13.000 kroner (kun performance) Riktignok er dette ikke helt 100% rett, men det er nok ganske nært, så lenge Tesla ikke endrer prisingen eller det blir store svingninger i dollarkursen. Når det gjelder batteriene så har LR ca 80 kWh og SR ca 55 kWh. Model 3 er veldig aerodynamisk, og man kan nok forvente ca samme rekkevidde med SR som med Kona. Og når det gjelder leveringstiden, så tyder alt på at ca alle reservasjonene er utlevert før utgangen av 2019. Greit å huske på at Tesla allerede produserer omkring 10 ganger mer elbiler enn Hyundai, og er i ferd med å doble det igjen. Så når Model 3 kommer til Norge så vil den ikke komme i puslete volum, ulikt Kona. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Roger: Du kan regne med at innstegsmodellen av TM3 starter omtrent på det tilvalgsnivået som Leaf Tekna 60 kWh topper ut på. Trenger du ikke all "blingen" så får du mye av det samme utstyrsnivået, lakk, felger, setekvalitet osv som Leaf Tekna 60 kWh. Endret 5. juli 2018 av Simen1 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Den kommer for salg i 2022... Nettop. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Nettop. En kan jo tro hva en vill, men de brukte ett år på å levere P/4x4, neste er short range... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Nøkkelordet her er "innstegsmodellen". 35k for standard. Hvor mye ekstra blir det for å utruste bilen? Hvilken batteripakke kommer med 35k varianten? Igjen, per idag vet vi ikke prisen, ei heller leveringstiden. Innstegsmodellen av M3 vil antakelig koste opp under 300K i Norge (35K * 8,5 = 297,5). Long Range M3 vil koste 44K USD, eller rundt 370-380K norske. Kona har en rekkevidde på 402 etter EPA (546 NEDC). Innstegsmodellen av M3 har en rekkevidde på 354 etter EPA. M3 Long Range har rekkevidde etter EPA på 499 (NEDC 599). Leveringstiden på Kona er vel allerede fullstendig ute av kontroll. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 - mye raskere hurtiglading (60 kW vs 17* kW) 17 kW var det lågaste dei registrerte på TU sin test av Leaf, men snittet var høgare og maks er vel 50 kW. Det er temperaturavhengig og verst på varme dagar, men å skrive 17 kW blir feil. Det er sjølvsagt ikkje bra at Leaf lader så dårleg, men me får håpe det blir betre på neste versjon. Uansett så blir det feil å skrive at Leaf hurtiglader med maks 17 kW. https://www.tu.no/artikler/test-vi-strevde-med-a-hurtiglade-nye-nissan-leaf-i-sommervarmen/437602 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Da endrer jeg fra 17 til 17-50. Lenke til kommentar
missi Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Da endrer jeg fra 17 til 17-50. Du kan forandre til 14-50. 14 var det jeg fikk på tredje ladestopp i helgen. Varmt vær og 110km/t er «døden» for nyeste Leaf. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) Igjen, hvilke innlegg er det du svarer på? Jeg har som sagt ikke nevnt Forbrukerrådet en eneste gang.Hva andre har skrevet og hva overskriften er, er da ikke relevant for saken. Jeg svarte på et innlegg som skrev om noe helt annet enn mine innlegg og trådens overskrift.Når du siterer meg og begynner å kakle i vei om et eller annet jeg aldri har skrevet om engang så må du nesten forklare hva det egentlig er du svarer på.Siterte jeg deg ?Nei . Jeg postet et innlegg under ditt. Det er kun du som kakler. Endret 6. juli 2018 av syar2003 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå