AnonymDiskusjon Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Har sagt opp leieforhold og utleier ønsker tilstandsbefaring snarest mulig selv om leien da går ut siste dag av måneden. Jeg vet at dersom jeg leverer nøkler og ikke lenger disponerer leiligheten før dette at jeg ikke trenger betale for hele måneden. Men å ta tilstandsvurdering av leiligheten før jeg faktisk har levert nøkler og/eller flyttet ut gir jo ikke mening..? Anonymous poster hash: 40549...22a Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Har sagt opp leieforhold og utleier ønsker tilstandsbefaring snarest mulig selv om leien da går ut siste dag av måneden. Jeg vet at dersom jeg leverer nøkler og ikke lenger disponerer leiligheten før dette at jeg ikke trenger betale for hele måneden. Men å ta tilstandsvurdering av leiligheten før jeg faktisk har levert nøkler og/eller flyttet ut gir jo ikke mening..? Anonymous poster hash: 40549...22a Er vel bare å la de komme inn slik at de kan sjekke om det er noe skader. 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Det kan være en fordel for deg. Hvis utleier finner mangler får du tid på deg til å selv utbedre disse. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2018 Eneste skadene jeg vet om er et lite hull i to dører samt en list som har løsnet, men dette skal jeg jo fikse ila uken. Skulle trodde leiligheten kom rett fra IKEA når alt er presset papp du så vidt kan røre uten å ødelegge... Trodde bare tilstandbefaring skjedde samtidig med overlevering av nøkler. Er vel lite vits i å ta det om jeg skal bo der 2 uker til feks. Anonymous poster hash: 40549...22a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2018 Ja. Bikkje som løp i den ene, og noe som kom borti under flytting på en annen. Dørene er laget av papp, kan så vidt banke på dem før hånda går gjennom Anonymous poster hash: 40549...22a Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Det er ingenting som hindrer dere i å avtale befaring før leiligheten faktisk overtas av utleier. Du bør imidlertid gi klart uttrykk for at du forbeholder deg tiden frem til faktisk overtakelse for å rette påpekte mangler. 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Ja. Bikkje som løp i den ene, og noe som kom borti under flytting på en annen. Dørene er laget av papp, kan så vidt banke på dem før hånda går gjennom Anonymous poster hash: 40549...22a Banke... Som i slå? Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Jeg vet at dersom jeg leverer nøkler og ikke lenger disponerer leiligheten før dette at jeg ikke trenger betale for hele måneden Anonymous poster hash: 40549...22a Bare så det er klart, dette er ikke et valg du selv kan ta - det fordrer at utleier aksepterer tidligere overtakelse. Er ikke bare å legge nøkkelen i postkassa for så å droppe å betale. Ellers hadde jeg som leier satt pris på en slik vurdering i forkant, da oppdager du jo i god tid hva utleier forventer at du utbedrer, så slipper du overraskelser med depositum senere. Endret 5. juli 2018 av toth 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 Bare så det er klart, dette er ikke et valg du selv kan ta - det fordrer at utleier aksepterer tidligere overtakelse. Er ikke bare å legge nøkkelen i postkassa for så å droppe å betale. Ellers hadde jeg som leier satt pris på en slik vurdering i forkant, da oppdager du jo i god tid hva utleier forventer at du utbedrer, så slipper du overraskelser med depositum senere. Ja, det er jeg klar over. Nå er det utleier som spør om jeg kan levere nøkler tidlig på morgen den 30. Leiemånefen har 31 dager. Har jeg da krav på 1 eller 2 dager mindre leie? I og med at jeg ikke lenger disponerer leiligheten de 2 siste dagene. Anonymous poster hash: 40549...22a Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Leie betales til og med opphørsdagen, og det er på opphørsdagen at nøklene skal leveres tilbake. Dette gjelder uavhengig av når på dagen levering skjer. Leverer du nøkler 30. juli og har betalt leie til 31. juli er det kun dagleie for 31. juli det er aktuelt å refundere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå