steinjarle Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Kameraer i stedet for speil og skjerm-bonanza foran.Audi viser frem interiøret i e-tron Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Fint interiør det der, men ikke sikker på om dette er framtiden når det gjelder sidespeilene. Mister jo muligheten til å endre synsfeltet ved å flytte på hodet, men det kommer jo helt an på hvor stort synsfelt denne kamera/skjerm-løsningen faktisk gir. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Driver ikke trad. speil allerede nå å miste sin funksjon mot si 10 år siden?360 graders kameraer, store skjermer i bilen, sensorer overalt osv Lenke til kommentar
eivind f Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Glad jeg ikke jobber i biltilsynet som får jobben med å finne ut om all ny elektronisk styring og informasjon kan godkjennes. 2 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Blir dyrt å bytte speil da? Hehe Interiøret er typisk tysk. Ikke akkurat spenstig. Savner og 230V lading i baksetet med fks en laptop og USB lading. Men det kommer kanskje Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Glad jeg ikke jobber i biltilsynet som får jobben med å finne ut om all ny elektronisk styring og informasjon kan godkjennes. De dilter bare etter EU uansett, så det krever Ikke mye jobb. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Pressemeldingen fra Audi sier at dette er bilder av interiøret fra prototypen. Merkelig at de fleste medier gjengir bildene som endelig sluttresultat uten å nevne dette. 2 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Blir dyrt å bytte speil da? Hehe Interiøret er typisk tysk. Ikke akkurat spenstig. Savner og 230V lading i baksetet med fks en laptop og USB lading. Men det kommer kanskje Enig. Var svært likt nyere Q7 og Q8. Spennende å se om kameraene blir lovlige. Har vel sett mange biler som skal ha dette som ikke har fått det godkjent senere. Men spennende konsept. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Enig. Var svært likt nyere Q7 og Q8. Spennende å se om kameraene blir lovlige. Har vel sett mange biler som skal ha dette som ikke har fått det godkjent senere. Men spennende konsept. Er det noen grunn til at det ikke ER Q7 sitt interiør feks? Koster kroner hvis man skal lage unike løsninger for hver modell - noe Lamborghini folket må syns er artig når de finner brytere fra en Audi A2 i en bil til et par millioner eller 5. Selv om de som kjører Lamborghini har vel aldri satt beina i en kjipere Audi muligens og oppdaget dette. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Spent på hvordan speilene fungerer i vinterhalvåret. For det skal ikke mye kjøring til før ryggekameraet mitt fryser igjen på vinterstid. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Enig. Var svært likt nyere Q7 og Q8. Spennende å se om kameraene blir lovlige. Har vel sett mange biler som skal ha dette som ikke har fått det godkjent senere. Men spennende konsept. Det er noen land dette er lovlig i, mener deler av asia har dette. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Blir dyrt å bytte speil da? Hehe Interiøret er typisk tysk. Ikke akkurat spenstig. Savner og 230V lading i baksetet med fks en laptop og USB lading. Men det kommer kanskje Tja speilbytte er vel ikke spesielt rimelig nå heller? Biler med innfellbare speil, varmetråder, elektrisk justerbare og med lakkerte speilhus. Blir fort noen kroner. Burde ikke koste allverden å bytte speil på Audien, om det er typisk ryggekamrakvalitet de bruker. Om du behøver 230v for å lade laptop så trenger du en ny laptop mer enn du trenger ny Audi. Endret 5. juli 2018 av bojangles Lenke til kommentar
R63GQ0W6 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Blir dyrt å bytte speil da? Hehe Interiøret er typisk tysk. Ikke akkurat spenstig. Savner og 230V lading i baksetet med fks en laptop og USB lading. Men det kommer kanskje Holde vel lenge med usb-c? 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Er det noen grunn til at det ikke ER Q7 sitt interiør feks? Koster kroner hvis man skal lage unike løsninger for hver modell - noe Lamborghini folket må syns er artig når de finner brytere fra en Audi A2 i en bil til et par millioner eller 5. Selv om de som kjører Lamborghini har vel aldri satt beina i en kjipere Audi muligens og oppdaget dette. Var ikke sånn ment. Var familiært dette. Må ikke glemme de samme bryterne ved rattstammen på nyere aston Martin som på enkelte Mercedes benz (som også tesla har). Hvorfor finne opp kruttet på nytt når man kan gjenbruke deler og samme deleleverandører. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Samme med Lexus, dyre biler, med vindusheisbrytere fra en Yaris. Porsche Derimot har bespoke interiør i alle modeller pr idag. Bentley likeså. Så er ikke alt i VW konsernet som deler. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Var ikke sånn ment. Var familiært dette. Må ikke glemme de samme bryterne ved rattstammen på nyere aston Martin som på enkelte Mercedes benz (som også tesla har). Hvorfor finne opp kruttet på nytt når man kan gjenbruke deler og samme deleleverandører. Aston Martin bruker ikke samme deleleverandør, de har avtale med MB som gjør at de siste V8'r modellene har modifisert V8'r som er samme som i mange av MB modellene, samt infotainment og elektronikk. Vinn vinn mao, for Aston Martin sin kvalitet kan neppe bli dårligere enn den var. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Det var iallefall noe helt eget med å se på innsiden av den nye DB11 og finne igjen nøyaktig de samme rattbryterne som i min model x :-p (som igjen er å finne i enkelte MB-biler også). Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Pressemeldingen fra Audi sier at dette er bilder av interiøret fra prototypen. Merkelig at de fleste medier gjengir bildene som endelig sluttresultat uten å nevne dette. Pleier ikke dette være vanlig og anta? Antok med en gang at de representerte noe av slutt-produktet, selv om det er en prototype-bil. (Aldri sett noe spesielt på prototype-biler, kan ha noe med det.. ) Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Pleier ikke dette være vanlig og anta? Antok med en gang at de representerte noe av slutt-produktet, selv om det er en prototype-bil. (Aldri sett noe spesielt på prototype-biler, kan ha noe med det.. ) Vil tro det ikke blir store endringer i endelig produkt. Foruten vanlige speil (mtp. Kamera er vel ikke godkjent enda (såvidt meg bekjent) da jeg ser for meg kameraløsningen blir en svært dyr option (ikke pga. Kameraene i seg selv, men ser for meg OLED-skjermene er dyre). 1 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Pressemeldingen fra Audi sier at dette er bilder av interiøret fra prototypen. Merkelig at de fleste medier gjengir bildene som endelig sluttresultat uten å nevne dette. Fordi dette er slik produksjonsutgaven blir. De kaller den bare konsept fordi de ikke har vist den endelige bilen enda - bortsett fra at de har vist den, bare ikke sagt at de har gjort det. Den maskerte bilen som vises i Køben nå er i praksis en produksjonsmodell. Samme med Lexus, dyre biler, med vindusheisbrytere fra en Yaris. Porsche Derimot har bespoke interiør i alle modeller pr idag. Bentley likeså. Så er ikke alt i VW konsernet som deler. Nja. I de nye, dyre Lexus-modellene finner du ingen felles brytere med en Yaris. Når har Lexus kvittet seg med cruise-control-stikka på rattet også, så da er det ikke mye igjen. Med unntak av CT200h, da - som bare er en pent maskert Auris Hybrid. For hver nye modell som kommer fra Lexus nå beveger de seg lengre og lengre vekk fra knappe-delingen med billige Toyota-modeller. Porsche har bespoke fordi de har en helt egen modellportefølje. Men å si at du ikke finner felles deler blir feil. Infotainment, for eksempel, deles mellom gruppens merker på flere nivå. I grove trekk har du lavnivå som brukes av Seat, Skoda og VW, og to høynivå som brukes av resten. Systemet i Porsche Panamera/Cayenne finner du igjen i nye Bentley Conti GT, mens Bentayga har et modifisert VW-system ikke ulikt det du finner i Golf. Det nye Audi-systemet, MMI Touch, brukes også av Lamborghini Urus og kommer helt sikkert til å spre seg som pesten utover i VW-gruppens modeller etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå