Gå til innhold

Forbrukere sliter med bilproblemer – Tesla peker seg negativt ut


Anbefalte innlegg

 

 

Dysse hva ned? Jeg påpeker det faktum at det er et lite mindretall som har problemer. Hva med å forholde deg til det jeg skriver i stedet for å klikke i vinkel fordi jeg ikke angriper Tesla?

 

 

Jada, ta noen tall ut av løse luften og spre litt mer FUD. Godt jobbet.

 

Tja de som ikke har store personlige problemer eller ordblindhet burde kanskje lese det andre innlegget i denne tråden?

 

Men som vanlig er det jo ikke fakta og virkelighet som står i sentrum når noen aner en mulighet til å angripe Tesla eller noen som ikke alltid spyr ut løgn og negativ propaganda om Tesla.

Hvorfor står det haugevis av 1-2-3 år gamle Tesla på bilopphøggern hvis de er så bra? Er vel litt tidlig å skrote en bil som har mange år med garanti igjen vel?  Seriøse bilmerker tester nye biler lang tid for og luke ut "barnesykdommene" før de slippes ut på markedet. Tesla dropper dette og pøser ut biler med feil og mangler. Er det rett måte å gjøre? 

Haugevis og 1-2-3-4 år gamle med garanti. Jammen er du troverdig :D

Stod i Hedmark Arbeiderblad forrige lørdag. Opphøggern i Brummundal er stedet. Har ikke Teslaer som er 1-3 år garanti??? Hvis dette er bløff får dere ta det med den avisa!! Når det står flere titalls Teslaer der som ikke kom dit fordi de har kollisjonskader så er el det haugvis når en tenker på antall biler det merket har i landet. Er vel største delelager til Tesla dette. hehehe......

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med slike løgnangrep? Jeg påpekte selv at de har kapasitetsproblemer på servicestedene sine. Og så påstår du at jeg "neglisjerer" det?

 

Hva er galt med deg egentlig?

Jeg er ikke alene om oppfatningen at du neglisjerer Tesla problemet med kommentarer som "Det er bare et mindretall som har problemer med bilen,...", hvis det ikke var det du mente eller sa, foreslår jeg at du uttrykker deg mer tydelig.

 

At du blir rasende og kommer med løgnangrep påstander fordi noen muligens har misforstått hva du mente, synes jeg du heller skal ta på din egen kappe.

 

Synes bare det var litt morsomt å se forskjellig personlighet mellom deg og Elon Musk. Var bare det.

 

Det er så mye som er galt med meg at det er best å ikke brette ut om det her, er dessuten alt for off-topic.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Stod i Hedmark Arbeiderblad forrige lørdag. Opphøggern i Brummundal er stedet. Har ikke Teslaer som er 1-3 år garanti??? Hvis dette er bløff får dere ta det med den avisa!! Når det står flere titalls Teslaer der som ikke kom dit fordi de har kollisjonskader så er el det haugvis når en tenker på antall biler det merket har i landet. Er vel største delelager til Tesla dette. hehehe......

Biler som er kondemnert pga. kollisjonsskade har ikke garanti nei, den utgår i det øyeblikket bilen blir kondemnert. 

Noen titalls kondemnerte biler av godt over 26.000 registrerte er vel heller ikke "haugevis". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjennbruk/reparasjon skaper jo også arbeidsplasser.

Ser for meg at det blir flere også, ettersom produksjon ofte er optimalisert med maskiner, mens vedlikehold ennå krever human touch.

Men Tesla er jo og bevis for alle som tror maskiner kommer til å ta over at det ikke er slik. Tesla puttet inn mange maskiner for å lage bilene, fordi Musk tror på fremtid der maskiner skal drive å produsere det meste. Kanskje stemmer det, men det er en fjern fremtid. 

 

Musk sine produksjonslinjer stappfulle med roboter sliter stort og det viser seg visst at det å i stor grad bruke mennesker med maskiner til hjelp fortsatt er det klart beste. I Tyskland så øker jo antall ansatte i bilproduksjon. 

 

Og Tesla med mye flere roboter og folk og telt på parkeringsplass lager fortsatt færre enn det GM og Toyota gjorde for lenge siden:

https://nordic.businessinsider.com/tesla-factory-built-more-cars-when-it-belonged-gm-and-toyota-2017-10?r=US&IR=T

 

Så nei jeg tror begge deler vil trenge mye mennesker fremover jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er selskapets dårlige økonomiske situasjon som gjør at de MÅ ha penger snart fra bilsalg.

Nei, de kan gå gjennom flere kvartaler til med stort underskudd. Og hvis de får problemer så vil de ganske lett kunne hente inn nye penger.

 

Og Tesla med mye flere roboter og folk og telt på parkeringsplass lager fortsatt færre enn det GM og Toyota gjorde for lenge siden:

Næh! En ganske ny produsent med et nytt produkt har ikke samme produksjonskapasitet på dag 1 som et selskap som har vært her i flere tiår? Nå står ikke verden til påske...

 

Spørsmålet er hvem som klarer å skalere opp. Tesla skalerer opp i rekordfart.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Jeg er ikke alene om oppfatningen at du neglisjerer Tesla problemet med kommentarer som "Det er bare et mindretall som har problemer med bilen,...", hvis det ikke var det du mente eller sa, foreslår jeg at du uttrykker deg mer tydelig.

 

At du blir rasende og kommer med løgnangrep påstander fordi noen muligens har misforstått hva du mente, synes jeg du heller skal ta på din egen kappe.

 

Synes bare det var litt morsomt å se forskjellig personlighet mellom deg og Elon Musk. Var bare det.

 

Det er så mye som er galt med meg at det er best å ikke brette ut om det her, er dessuten alt for off-topic.

Ja, det er et mindretall som opplever problemer. Det betyr ikke at de som faktisk opplever problemer også opplever kø for å få service.

 

Hvis du hadde lest det jeg skriver i stedet for å klikke i vinkel så hadde du fått med deg poenget mitt.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Tesla er konkurs (i beste fall et nisje merke) når de store seriøse kommer på banen med EL biler. Så Hekomo, det er bare å stålsette seg for marerittet som kommer.

Det blir tungt men du kommer nok gjennom det.

Amerikanerne klarer ikke å konkurere med Japanere og Tyskere når det kommer til kvalitet, effektivitet, logistikk, ettermarked osv. De har ikke klart det inntil nå, og Tesla kommer heller ikke til å klare det.

Endret av Simkin
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at de har store økonomiske problemer. Den gigantiske gjelden de har nå vil gjøre det vanskelig å få tilgang på ny kapital. Ikke rart de tyr til reservasjonsdepositum fra kunder, men det er selvfølgelig begrenset hvor langt dette rekker.

 

Selskapet hadde både negativ arbeidskapital (2,2 mrd. USD) og negativ fri kontantstrøm (1,1 mrd. USD) i Q1. Selskapet gikk også med underskudd, selv om man ser bort fra R&D. Det skyldes primært skyhøye SG&A. Tipper Q2 blir blodig, selv om de skal kvitte seg med 9 % av staben. Restrukturering koster penger, selv i et land som USA.

Endret av tlwrtpmc
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, de kan gå gjennom flere kvartaler til med stort underskudd. Og hvis de får problemer så vil de ganske lett kunne hente inn nye penger.

 

 

Næh! En ganske ny produsent med et nytt produkt har ikke samme produksjonskapasitet på dag 1 som et selskap som har vært her i flere tiår? Nå står ikke verden til påske...

 

Spørsmålet er hvem som klarer å skalere opp. Tesla skalerer opp i rekordfart.

Ser du hva du selv skriver? Flere kvartaler. Flere kvartaler er ikke lenge... Og de har hentet inn gigantiske summer med stadig lavere kredittrangering, penger vokser ikke på trær. De kan ikke bare hente inn penger til evig tid, spesielt om de ikke leverer.

 

 

Tesla er nå 15 år gammelt. Fabrikken til NUMMI stengte i 2010. Tesla bruker samme fabrikk som NUMMI men produserer altså langt færre biler over samme areal med flere ansatte og flere roboter. Selvfølgelig forventer jeg ikke at de slår japanerne. Egentlig noengang. Men jeg bare påpeker at deres modell ikke fungerer veldig bra. De har altså 10.000 ansatte mot Toyota sine 4700 på det meste. Åpenbart har de en lang vei å gå om de skal kunne håpe å oppnå effektiviteten til Toyota.

 

Hva er poenget å bygge mye biler om det koster deg masse penger, du bruker midlertidige løsninger, du har ikke service, du ignorerer kvalitet? Det er en grunn til at ingen andre gjør slikt. Det er kun Tesla som gjør det, fordi de er desperate, fordi de må gjøre det for å overleve. Det kommer selvfølgelig du aldri til å akseptere, men Musk er veldig klar over det. Men du virker jo å være enda større forsvarer av Tesla en selv Musk er. Han er i det minste klar over problemene i selskapet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som er kondemnert ja..

Har vel ikke så mye å si hva årsaken er, poenget med elbler skal jo være miljøvennlighet. Om de forsvinner fra veiene mye raskere enn bensinbiler så er jo det rimelig problematisk. Det er jo dårlig business for Norge om vi subsidierer biler som havner til opphugging så raskt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har vel ikke så mye å si hva årsaken er, poenget med elbler skal jo være miljøvennlighet. Om de forsvinner fra veiene mye raskere enn bensinbiler så er jo det rimelig problematisk. Det er jo dårlig business for Norge om vi subsidierer biler som havner til opphugging så raskt.

Men nå er det jo ingenting nevnt her som tyder på dette, det eneste som kommer fram her er at elbiler blir kondemnert de også. Sjokk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men nå er det jo ingenting nevnt her som tyder på dette, det eneste som kommer fram her er at elbiler blir kondemnert de også. Sjokk!

Vi har jo den artikkelen fra forsikringsselskap som bekrefter at det er et problem. Det er heller ikke mange gamle Teslaer på veiene, så de burde fint å klare å kjøre på veien i 15 år. Problemet virker og å ramme andre produsenter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har jo den artikkelen fra forsikringsselskap som bekrefter at det er et problem. Det er heller ikke mange gamle Teslaer på veiene, så de burde fint å klare å kjøre på veien i 15 år. Problemet virker og å ramme andre produsenter.

Jeg har ikke sett noen artikkel som tilsier at elbiler skrotes tidligere enn fossilene, men du må gjerne vise til slike tall om du sitter på de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...