sedsberg Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Bobla det er snakk om her er jo i prinsippet en Golf. Det vil jo da bare være en eGolf.... som allerede finnes. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Det høres noe selvmotsigende ut. Du vil ha bil med grill - men synes det er greit at den ikke har grill likevel siden det er en boble? Funksjonen til en grill er at den skal slippe inn luft som brukes til kjøling (via radiator osv). Elbiler trenger ikke så mye kjøling fordi den ikke har så stort varmetap som fossilbiler, derfor er grillen enten mindre eller helt fraværende. I Utseende fungerer grillen som munnen i bilens "ansikt". "Sinte" ansikter er populært. Moderne biler bruker mer "øynene"/lysene til å forme ansiktsuttrykk. e-golfen ser lit små-morsk ut, Teslaen direkte sint, Leaf 1 ser litt mer kamelon-aktig ut. Audi og Volvo har noen ganske tøffe øyne på noen av de nyeste fossilmodellene sine, men jeg husker ikke helt hva de heter. Eldre Tesla model S har oval "munn"/"grill" som jeg ikke liker selv, men hvis det er det utseendet du er ute etter så har du i hvert fall den. Nyere model S har erstattet munnen med en stump bred, litt hai-aktig nese. Frontspoileren har blitt den nye "munnen". De eldre Tesla model S-enes ovale munn kan godt utstyres med påklistrede krom-striper hvis du liker at bilen viser "tenner". Så, er det funksjon eller utseende du tenker på når du ønsker grill? Eller synes du det er flaut med elbil og ønsker å kamuflere det med en design som til forveksling kan se ut som en vanlig fossilbil? I så fall, hva skyldes flauheten? Redd for å bli assosiert med MDG, kalt Kurt Oddekalv eller noe sånt? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Bobla det er snakk om her er jo i prinsippet en Golf. Det vil jo da bare være en eGolf.... som allerede finnes. Jeg ser ikke problemet med det. Nissan har Leaf og e-NV200 med store likheter i innmaten, men store forskjeller i design. VW kunne fint gitt e-golfen et boble-inspirert skall og solgt begge. Det eneste er at det er ganske mange konkurrerende små elbiler. Det er mer slunkent med konkurrenter i formatet SUV og stor stasjonsvogn. F.eks Sharan, Tiguan, Caravelle, Touran, Passat. En av disse med e-golfens drivsystem + hengerfeste og tak-rails kunne blitt en norsk folke-elbil. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Det er ikke motsigende iogmed at boblen orginalt er laget uten grill og så og si alle vet hvordan en boble ser ut Hovedsaken er at den ser ikke ut som en elbil Elbiler skal ha ladekontakten hvor tanklokket på en bil er, og ikke i fronten Enormt upraktisk å ha ladepunktet i font, når en alltid rygger inn for å parkere Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Min erfaring er at de aller fleste parkerer med nesa inn. Bare vi to og kanskje 4-5 andre i hele norge som rygger inn. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) Det er ikke motsigende iogmed at boblen orginalt er laget uten grill og så og si alle vet hvordan en boble ser ut Hovedsaken er at den ser ikke ut som en elbil Det høres ut som hverken grillens funksjon eller utseende er særlig viktig for deg, men at det er viktig for deg at elbilen kan forveksles med en eller annen fossilbil. Traff jeg spikeren på hodet med noen av spørsmålene i siste avsnitt? Endret 14. juli 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Hvilke spørsmål? og ja, jeg vil ha en elbil, som ikke ser ut som en elbil Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Så, er det funksjon eller utseende du tenker på når du ønsker grill? Eller synes du det er flaut med elbil og ønsker å kamuflere det med en design som til forveksling kan se ut som en vanlig fossilbil? I så fall, hva skyldes flauheten? Redd for å bli assosiert med MDG, kalt Kurt Oddekalv eller noe sånt? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Tesla er den eneste elbilen jeg synes er fin i fronten, resten har noe som er feil, som f.eks ladeluke Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 (endret) - Hva med e-golf da? Smak og behag, men jeg synes den ser bra ut foran og har ladeluke på siden bak. - Samme med Hyundai Ionic og Mercedes B250e - Ford focus elektric synes jeg også ser ok ut foran og har ladeluke på siden foran. (horribel bil av andre grunner, men det skal jeg ikke spore av med nå) - Samme med grillen og ladeluka til Opel Ampera-e og Jaguar I-pace Se der, 6 alternativer i tillegg til Teslaen som du liker designet til og en potensiell e-boble som du kanskje vil like designet til. Da er vi oppe i 8 stk som bryter med forestillingen din om hvordan elbiler er. Som sagt - det finnes både stygge og pene elbiler, bensinbiler og dieselbiler. Endret 14. juli 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Har nok ikke fulgt med på hva som er på markedet, bare ser at alle kjøre Leaf eller Tesla Lenke til kommentar
tore_uio Skrevet 26. september 2018 Del Skrevet 26. september 2018 Hvorfor skal egentlig en el-bil bare ha ladeluke et sted? Må da være praktisk å ha luken nær laderen, og noen meter ekstra ledning og en ekstra kontakt kan da ikke være så dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå