steinjarle Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Er på tegnebrettet, bekrefter Volkswagen.«Bobla» kan gjenoppstå i elektrisk utgave Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Ja til enkel elbil, men tipper de skal stappe den full med all slags duppeditter som gjør den alt for dyr 4 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 ..og uten tilhengerfeste 6 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 ..og uten tilhengerfeste …eller bagasjeplass. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 ..og uten tilhengerfeste Er vel ikke mange Bobler (nyere type) der ute med tilhengerfeste? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Norge må vel være eneste landet i verden hvor man ikke kjøper Mazda MX-5 da den mangler tilhengerfeste. 3 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Er vel ikke mange Bobler (nyere type) der ute med tilhengerfeste? Jeg vet du ikke er helt ny her, men Luske_Ludvig sin kommentar om hengerfeste handler altså ikke om eBobla. Kommentaren konstanterer snarere at annonseringen av eBoble bare føyer seg inn i rekken av bilfabrikantene sin utpregede vegring mot å levere noe som helst som kanskje, såfremt, muligens kunne bli oppfattet som en elektrisk familiebil. I klartekst, elektrisk stasjonsvogn med takskinner for skiboks, god bagasjeplass samt tilhengerfeste tiltenkt normale tilhengervekter glimrer fortsatt med sitt fravær. Nei, Model X er ikke der, og Audi har med tiden sabotert e-Tron Quattro. Den elektriske familiebilen mangler altså fortsatt, og er ei heller annonsert (etter e-Tron sitt fall.) Det grelleste eksempelet er BMW i3, som er å anse som ekstrautstyr til BMW X5. Endret 5. juli 2018 av 1P4XZQB7 3 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg tror det handler om at produsenter ikke vil lage elbiler. Og hvorfor skal de? Hvorfor dumpe en gullgruve som har fungert i 100 år. 1 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg tror det handler om at produsenter ikke vil lage elbiler. Og hvorfor skal de? Hvorfor dumpe en gullgruve som har fungert i 100 år. Nei ikke sant? Og Osram, Philips og GE levde godt på å selge glødepærer. 3 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Jeg tror det handler om at produsenter ikke vil lage elbiler. Og hvorfor skal de? Hvorfor dumpe en gullgruve som har fungert i 100 år. Nei hvorfor skulle Kodak gidde å endre seg? Gikk jo bra for dem. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Nei hvorfor skulle Kodak gidde å endre seg? Gikk jo bra for dem. Ikke så ille som mange tror, faktisk. Noen mener til og med at Kodaks vilje til å forsøke nye ting var en av tingene som ødela for dem. https://salvadorbaille.com/2017/01/19/the-fabricated-myths-about-kodak-that-every-innovator-and-ceo-should-know/ Endret 5. juli 2018 av tommyb 3 Lenke til kommentar
Tom Ovlien Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Burde vært gjort for et par år siden. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Nei hvorfor skulle Kodak gidde å endre seg? Gikk jo bra for dem. Ikke så ille som mange tror, faktisk. Noen mener til og med at Kodaks vilje til å forsøke nye ting var en av tingene som ødela for dem. https://salvadorbaille.com/2017/01/19/the-fabricated-myths-about-kodak-that-every-innovator-and-ceo-should-know/ Interessant lesning. Disse produktene som ikke slo ann - hva var disse? Åpenbart har jeg ikke fulgt med mer enn hva jeg er blitt fortalt, så hadde vært greit å vite dette for å få et litt mer helhetlig bilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Nei hvorfor skulle Kodak gidde å endre seg? Gikk jo bra for dem. Nokia er et bedre eksempel til neste gang ? Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) Nokia er et bedre eksempel til neste gang Nei, hvorfor det? Nokia avgikk med døden fordi styret kom til at beste måten å bekjempe koldbrann i tærne var å infisere pasienten med en kjøttetende bakterie[‡] kalt Stephen Elop som CEO. Nokia er følgelig et utmerket skrekkens eksempel, men ikke i den fortolkning du foreslår. [‡] Den mer vanlige karakteristikk er dog muldvarp fra M$. Endret 6. juli 2018 av 1P4XZQB7 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Interessant lesning. Disse produktene som ikke slo ann - hva var disse? Åpenbart har jeg ikke fulgt med mer enn hva jeg er blitt fortalt, så hadde vært greit å vite dette for å få et litt mer helhetlig bilde. Blant annet digitalkameraer, morsomt nok. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 En el-boble kunne absolutt vært noe! Jeg har alltid likt boblas enkle og kompakte form. En folkevogn som gjør akkurat det den skal - frakte folk fra A til B. Ikke et fartsmonster, ikke et bagasjemonster, ikke trekkvogn for cabincruiseren og ingen presidentbil. Men det kan bli litt tett i det markedet. De fleste små-elbiler forsøker jo på hver sine måter å være den nye A-B folkebilen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Problemet med EL-biler er at de ser ut som EL-biler omg jeg skulle kjøpt en boble, så skulle den ha sett ut som en boble Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Dubious: Man trenger ikke lete lenge for å finne stygge fossilbiler heller. Det finnes både stygge og pene elbiler, bensinbiler, dieselbiler osv.. VW designer nok e-bobla i tråd med den historiske tradisjonen og forventningene til både utseende og egenskaper. Hvis ikke så velger de nok et annet navn. E-passat for eksempel.. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Jeg vil ha en elbil, som ser ut som en bil, med "normal" grill Med bobla så er løsningen der allerede, siden den ikke har grill i fronten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå