Gå til innhold

Jernbanedirektoratet vil utsette utbygging på Østlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge, som stat burde ha råd til ( dvs. arbeidskraft/ resurser) til å lage stamveier og dobbeltsporet jernbane i alle nord, sør, øst, vest-retninger. ( Og uten bompenger)

Så burde nasjonen ellers  (kommuner) bygge ( over tid) hvert sitt nett fra ønskede knutepunkter; avhengig om de ville ha trafikk innen sitt område eller ikke, med eller uten bompenger. 

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Bløffet om jernbaneutbygging for å vinne valget" kan da altså legges til samferdselsministerens prestasjoner. Det er i godt selskap sammen med "ignorerer 50 års kunnskap om at mer vei gir mer bilbruk" og "motarbeider trafikksikerhetstiltak av ideologiske grunner (streknings-ATK)".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere to snakker som om lille norge hadde 50mill innbyggere, samme gjør ap/sv.

På tide å våkne opp og tenke litt :hmm:

Glem heller ikke at AP og SV "glemmer" egne manglende planer og gjennomføringsevne gjennom titalls av år. FrP og Høyre har sørget for fremskynding av samferdsel siden de fikk makten. At deres ønsker om snarlig gjennomføring av planene skyldes praktiske forhold burde ikke avstedkomme kritikk fra den fronten ihvertfall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sigbjørn Johnsen fikk iaf bygget både jernbane og 4-feltsmotorvei rett hjem til bygda Hamar. Ikke dårlig å snyte Østfold, Buskerud, Vestfold, Telemark, Aust-Agder og Vest-Agder regionen for dobbeltspor. Han må være Norges flinkeste lokalpolitiker igjennom arbeiderpartiets historie

Lenke til kommentar

 

Dere to snakker som om lille norge hadde 50mill innbyggere, samme gjør ap/sv.

 

Syns jo man burde klare å ha bane og god vei fra nord til sør og øst vest. og dobbeltspor der det er nødvendig.  resten som dette prosjektet fergefri E39 og andre prosjeklter burde komme i neste rekke. folket vet at man bor i Norge. 

Lenke til kommentar

Norge, som stat burde ha råd til ( dvs. arbeidskraft/ resurser) til å lage stamveier og dobbeltsporet jernbane i alle nord, sør, øst, vest-retninger. ( Og uten bompenger)

Så burde nasjonen ellers  (kommuner) bygge ( over tid) hvert sitt nett fra ønskede knutepunkter; avhengig om de ville ha trafikk innen sitt område eller ikke, med eller uten bompenger. 

 

det er mulig å bygge dobbeltspor i alle rettinger både her og der, men det er ikke samfunnsøkonomisk basert på hvor mange som bor i Norge. På Østlandet bor det litt over 2,5 millioner mennesker det er omtrent halvparten av Norges Befolking. Det satses derfor stort på jernbane på Østlandet i første omgang. resten av dem ikke bor på Østlandet bor nok så spredt rundt i Norge. Kostnadene vil bli ganske så høy i forhold til hvor mange som kommer til å reise med tog utenfor Østlandet. Det er også planer om etter Intercity er ferdig og bygge dobbeltspor enkelte steder videre fra Lillehammer, Skien og Halden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...