AfterGlow Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Nyversjonene av Shenmue I & II får slippdato og ny trailer Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Det er meget synd de ikke fikser 60 fps. De trenger ikke å komme å si at det ikke går an eller ødelegger opplevelsen. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Det er meget synd de ikke fikser 60 fps. De trenger ikke å komme å si at det ikke går an eller ødelegger opplevelsen. Tja, de har sannsynligvis brukt en del "key frame animasjon" eller knyttet animasjon og funksjoner opp med å fungere etter et visst antall frames. Eksempelvis, hvis jeg lager en animasjon i Adobe Animate, og jeg har valgt i starten at animasjonen skal være 30fps. Da vil hele animasjonen gå dobbel så fort hvis jeg senere endrer animasjonen til å kjøre i 60fps. Ja, jeg kan fikse dette problemet, men det kan være ganske tidkrevende - Der jeg har satt opp animasjon med keyframes, må jeg manuelt inn i hvert layer / symbol / undersymbol / grafikk og flytte et og ett punkt, på en tidslinje som består av kanskje tusenvis av frames for hundre (eller tusenere) av objekter. Dessuten kan jeg ha satt actionscrips til å starte ved en viss keyframe. Og i actionscipt koden igjen, refrert til annen kode som skal gjøre noe i et annet symbol, ved et definert ntall frames (og det tallet vil også være helt feil eter å ha endret framerate.) Så å endre oppløsning er mye enklere. Hvis jeg skal gå fra 4:3 til widescreen, må jeg kanskje tegne nye bakgrunner, eller passe på at animasjoner som egentlig begynte rett utenfor din synsvinkel, blir flyttet på og re-animert slik at det ikke ser korny ut etter at jeg endret til widescreen. For eksempel har jeg ofte ikke animert ordentlig det som kommer utenfor synsvidde. Dette er helt sikkert et problem med spill også. Kort sagt, porting og endring av framerates er mye vanskeligere enn de fleste tror. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Tja, de har sannsynligvis brukt en del "key frame animasjon" eller knyttet animasjon og funksjoner opp med å fungere etter et visst antall frames. Eksempelvis, hvis jeg lager en animasjon i Adobe Animate, og jeg har valgt i starten at animasjonen skal være 30fps. Da vil hele animasjonen gå dobbel så fort hvis jeg senere endrer animasjonen til å kjøre i 60fps. Ja, jeg kan fikse dette problemet, men det kan være ganske tidkrevende - Der jeg har satt opp animasjon med keyframes, må jeg manuelt inn i hvert layer / symbol / undersymbol / grafikk og flytte et og ett punkt, på en tidslinje som består av kanskje tusenvis av frames for hundre (eller tusenere) av objekter. Dessuten kan jeg ha satt actionscrips til å starte ved en viss keyframe. Og i actionscipt koden igjen, refrert til annen kode som skal gjøre noe i et annet symbol, ved et definert ntall frames (og det tallet vil også være helt feil eter å ha endret framerate.) Så å endre oppløsning er mye enklere. Hvis jeg skal gå fra 4:3 til widescreen, må jeg kanskje tegne nye bakgrunner, eller passe på at animasjoner som egentlig begynte rett utenfor din synsvinkel, blir flyttet på og re-animert slik at det ikke ser korny ut etter at jeg endret til widescreen. For eksempel har jeg ofte ikke animert ordentlig det som kommer utenfor synsvidde. Dette er helt sikkert et problem med spill også. Kort sagt, porting og endring av framerates er mye vanskeligere enn de fleste tror. Det er helt sikkert mye arbeid i det som du sier. Fromsoftware gjorde dette for Dark Souls da, og jeg må si jeg forventer at andre utviklere gjør det samme når de tar så mye penger for eldgamle spill. Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Det er helt sikkert mye arbeid i det som du sier. Fromsoftware gjorde dette for Dark Souls da, og jeg må si jeg forventer at andre utviklere gjør det samme når de tar så mye penger for eldgamle spill. 300 kroner for 2 spill er ikke så mye penger synes jeg. Men så er disse to spillene mine to favorittspill, så mitt syn på hva jeg får for pengene er sikkert ikke det samme som ditt 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 300 kroner for 2 spill er ikke så mye penger synes jeg. Men så er disse to spillene mine to favorittspill, så mitt syn på hva jeg får for pengene er sikkert ikke det samme som ditt Vel, noen kaster bort ti tusenvis av kroner på virtuelle romskip til et spill som aldri ser ut til å i det hele tatt bli ferdig, så ja, folk har forskjellig syn på verdien av penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå