Judgement Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Hvis de bare hadde gjort 4K tilgjengelig for alle og ikke bare de som enten har en 7. gen Intel CPU eller en 4K TV. Jeg har en shield og en 1080p prosjektor og jeg sikler etter bitraten på 4K strømmen til Netflix. Desverre blir det ikke noe av. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Liten vits i å betale for 4k om en ikke har 4k TV Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Hvis de bare hadde gjort 4K tilgjengelig for alle og ikke bare de som enten har en 7. gen Intel CPU eller en 4K TV. Jeg har en shield og en 1080p prosjektor og jeg sikler etter bitraten på 4K strømmen til Netflix. Desverre blir det ikke noe av. Tenker du at 4k stream nedskalert til 1080p vil gi et bra bilde på 1080p projektoren (bedre enn 1080p streaming)? Spennende. Finnes det ikke noe billig brukt du kan bruke? Xbox S eller noe? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Men holder det å ha 40/40 Mbps Altibox for 4K HDR strømming da? De anbefale minst 25Mbps så tror du skal være godt innenfor. 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Skikkelig Royal Kebab Pizza dette 5 Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Nei. Blodpris for labert innhold. Vi har 139kr varianten pga ungene og at noe innhold vil vi voksne se i 4K. Går prisen opp kommer vi til å nedgradere abonnementet vårt i stedet Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Hørtes ut som en god ide for netflix og en dårlig ide for kundene. Lenke til kommentar
jarle engerdalen Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Jeg har både premium og UHD HDR TV, men ellers takk du får ikke 4k UHD hvis ikke hastigheten er høy nok. bildet tilpasser seg hastigheten du har. for å få 4k så trenger du 30 mb pr sekund eller helst høyere. vis ikke så ser du på vanlig hd Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Nei. Da blir det torrents... 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 du får ikke 4k UHD hvis ikke hastigheten er høy nok. bildet tilpasser seg hastigheten du har. for å få 4k så trenger du 30 mb pr sekund eller helst høyere. vis ikke så ser du på vanlig hd Har stabilt 120/120 så det er heller ikke noe problem Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 30 kr ekstra kun for HDR? At premium ikke allerede inkluderer HDR er horribelt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Linjen min takler så vidt HD, så det blir aldri 4k Netflix på meg Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Behandle kunder som søppel fordi de tester ut hvor mye kunder er villige til å betale for en tjeneste?! Hvor gammel er du egentlig, 15? Ja, å gjøre produktet dårligere for samme pris er å behandle kunder som søppel. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Hvorfor har de fjernet HDR, og redusert antal enheter fra 4 til 2 for "vanlig" Premium? Snakk om og tvinge folk til og betale for Ultra. Endret 5. juli 2018 av Nvidia Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Hadde vært bedre om de hadde testet ut regionfri løsning for 300 kroner.. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Hmm, Atmos ligger jo inne i det dyreste abb også.... 4k og HDR klarer jeg meg fint uten, men Atmos er det verre med - hvis det blir mye nytt som kommer med det. Synes de begynner å nærme seg smertegrense prismessig. Det er tross alt en del måneder i året hvor Netflix ikke blir brukt. Kanskje man skulle begynne å melde seg ut når man har sett det man vil - så vente til det har samlet seg en del man er interessert i og så melde seg inn igjen? Får se hva dette ender opp med. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Sammenlignet med 4K bluray er det søppel når det gjeller både lyd og bilde. Nå støtter Netflix Dolby Atmos å da, og det er Dolby Atmos om det kommer fra netflix, eller om det kommer ra en optisk disk. De må følge spekken til Atmos for å kalle det Atmos. Bildet vil selvsagt ikke ha like stort POTENSIAL som en UHD BD-disk. Men fakta er at de fleste UHD BD'er som slippes ikke er i nærheten av å bruke potensialet til medium og Netflix kan definitivt konkurrere med de aller fleste utgivelser på bildekvalitet. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Atmos er ok fra Netflix, men det er lossy og mangler en god del sammenlignet med ukomprimert Atmos fra blu ray/UHD. Lenke til kommentar
monitor Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 At kynismen rår, gjelder alle aktører som leverer varer og tjenester. Profittmaksimering driver alle med i alle bransjer, og kjenner ingen grenser. Enig i at Nettflix er kynisk og er opptatt av å tjene mest mulig penger på kortest mulig tid, helst med å gi oss i Europa, et så dårlig mulig tilbud som mulig, men tilstrekkelig til at vi fortsatt betaler penger. Det hadde vært kjempebra om mange bare sa opp sitt abonnement i ren protest, men de fleste er nok allerede en gissel for Nettflix, desverre. Jeg synes at politikerne også skal på banen: hvorfor skal vi her i Europa betale betydelig mer for en amputert og overpriset produkt enn i USA...og np skal vi melkes enda mere.... Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Dummeste jeg har lest. Har du i det hele tatt en 4k tv du ser på? Husker første serien jeg så i 4k på netflix var Frontier. Bildekvaliteten er helt upåklagelig. Husker jeg kunne sitte å telle porer i huden på nesen til en gammel mann de filmet på nært hold. Eller antall øyenbryn på han hovedpersonen. Vanlig HD er ikke i nærheten i HDR hvis du har noe ordentlig å se på. Håper du faktisk har prøvd premium før du slenger ut vås her i tråden. Sammenlignet med 4K bluray er det søppel når det gjeller både lyd og bilde. Selvsagt, det er vel ingen som har hevdet noe annet her? M en når det kommer til ikke fysiske media er det noe av det bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg