North Pole Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Belgia er gode, men hjelpes meg det er helt utrolig at ikke Brasil fikk minst uavgjort her. Et klasselag, men i dag var ikke marginene på deres side. Coutinho og Neymar var dessverre ute av det. Deilig, da er vi allerede kvitt alle barnehagebarna fra latinamerika. Kjenner jeg er mer enn mett på filming, sutring, uthaling, usportsligheter og stygt spill fra Argentina, Brasil, Colombia og Uruguay. Lyspunktet fra den kanten av verden var helt klart Mexico. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Blir litt av siste spill i VM. Masse usportsligheter fra England, Kroatia, Belgia, Russland ikke minst. Trist at slike lag går videre i år. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Tror litt på Sverige jeg Hadde vært artig med Sverige i en finale. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Hvilket Vm har du sett på? Brasil (og Neymar) er jo kongene av overspilling. Colombia pleide jeg å respektere, men måten de flokket seg rundt dommeren i sin kamp var pinlig å se på. De lagene du nevner har jo oppført seg greit.. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Tror litt på Sverige jeg Hadde vært artig med Sverige i en finale. Det hadde vært fantastisk! Utifra det som er blitt vist hittil så har Sverige definitivt mulighet til å komme seg til finalen. England og Russland/Kroatia er ikke lette kamper men jeg har troen! Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Fantastisk kamp av frontreeren og midtbanen til Belgia. Hazard var på sitt aller beste, de Bruyne, Lukaku og Chadli også helt vilt gode lenge. Fellaini og Witsel også veldig gode. Fortjent videre! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Håper rett og slett ikke belgerne er like gode i pl som i VM. Lenke til kommentar
#EmeryOut Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Vel, forsvar er också fotball. Glitrende angrepsspill er ikke hva det en gang var, mange "dårligere" landslag som kan ligge dypt uten å slippe gjennom så mye som en fis gjennom forsvarsmuren sin. Utrolig at faktisk Russland og Sverige har en god sjanse til å komme seg til VM-finalen... Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Synes vi har fått mange eksempler på fantastisk angrepsspill i dette mesterskapet, i hvert fall om man sammenligner med EM for to år siden. Sverige og Russland er selvfølgelig ikke eksempler på det, men det er to lag med stor forbokstav. Det er også gøy å se på når ddt funker. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Har det blitt avklart om fellingen til Kompany skulle blitt straffe? Forsto at det ikke er straffe om fellingen skjer etter at ballen er ute, men i følge VG var ikke ballen ute før fellingen? Rare greier i såfall, med VAR som så situasjonen flere ganger fra alle vinkler. Lenke til kommentar
#EmeryOut Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Har det blitt avklart om fellingen til Kompany skulle blitt straffe? Forsto at det ikke er straffe om fellingen skjer etter at ballen er ute, men i følge VG var ikke ballen ute før fellingen? Rare greier i såfall, med VAR som så situasjonen flere ganger fra alle vinkler. Virker ikke som VAR-teamet var helt samstemt heller, så ut som det var mye diskusjon. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Haha, artig. Gleder meg enormt til kamp. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 (endret) https://www.tv2.no/sport/9959566/ Reagerer på straffesituasjoner etter Brasil-exit: – De blir snytt "Gabriel Jesus ble taklet av Vincent Kompany helt nede ved dødlinjen. Jesus sparket ballen ut over streken, og ble samtidig lagt i bakken av Belgias kaptein. Dersom ballen var over streken da Jesus ble tatt kan ikke dommeren blåse straffespark, i henhold til reglene. - Min vurdering er at han blir tatt mens ballen er i spill, og da er det straffe. Jeg synes den er helt klar, sier NRKs Lise Klaveness." Typisk at håpløse dommere skulle ødelegge for Brasil. To klare straffer, det ser alle. Men er blitt en greie med å hetse Neymar, idiot følger idiot greie. Endret 7. juli 2018 av Lami Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Du mener en VM-dommer og et rom med X antall VAR-dommere tar feil, mens Lise Klaveness som sitter foran TVen på Kontraskjæret har full kontroll? Den dommerklagingen din er latterlig. 5 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 (endret) VAR avgjorde, så me får stola på dei. Uansett så mista ikkje Brasil ein sjanse sidan Jesus aldri hadde fått tak i ballen igjen. Endret 7. juli 2018 av Zeph Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 At de ikke mistet en sjanse er ikke ensbetydende med at det ikke var straffespark Er uansett enig i avgjørelsen som ble tatt Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Synes ikke det så ut som et straffespark, da ballen omtrent var ute av banen og det så ut som Jesus oppsøkte situasjonen selv. Helt greit å la være å dømme straffe på den. Det er ikke derfor Brasil røk ut i går. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 At de ikke mistet en sjanse er ikke ensbetydende med at det ikke var straffespark Er uansett enig i avgjørelsen som ble tatt Nei, men det hadde ikkje noko innverknad på kampen. Brasil kunne ikkje scora på sjansen, så straffe hadde vore ein bonus. Dei kunne fåtr straffe, men det hadde òg vore beste utfall. Hadde ikkje Kompany vore borti Jesus, ville resultatet blitt det same. Reglane tar ikkje omsyn til det så lenge ballen er i spel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå