Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

VM 2018: Kvartfinaler

Latias

Anbefalte innlegg

Belgia er gode, men hjelpes meg det er helt utrolig at ikke Brasil fikk minst uavgjort her. Et klasselag, men i dag var ikke marginene på deres side. Coutinho og Neymar var dessverre ute av det.

Deilig, da er vi allerede kvitt alle barnehagebarna fra latinamerika. Kjenner jeg er mer enn mett på filming, sutring, uthaling, usportsligheter og stygt spill fra Argentina, Brasil, Colombia og Uruguay. Lyspunktet fra den kanten av verden var helt klart Mexico.

:rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket Vm har du sett på? Brasil (og Neymar) er jo kongene av overspilling. Colombia pleide jeg å respektere, men måten de flokket seg rundt dommeren i sin kamp var pinlig å se på. De lagene du nevner har jo oppført seg greit..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, forsvar er också fotball. Glitrende angrepsspill er ikke hva det en gang var, mange "dårligere" landslag som kan ligge dypt uten å slippe gjennom så mye som en fis gjennom forsvarsmuren sin. Utrolig at faktisk Russland og Sverige har en god sjanse til å komme seg til VM-finalen... 

Lenke til kommentar

Synes vi har fått mange eksempler på fantastisk angrepsspill i dette mesterskapet, i hvert fall om man sammenligner med EM for to år siden. Sverige og Russland er selvfølgelig ikke eksempler på det, men det er to lag med stor forbokstav. Det er også gøy å se på når ddt funker.

Lenke til kommentar

Har det blitt avklart om fellingen til Kompany skulle blitt straffe? Forsto at det ikke er straffe om fellingen skjer etter at ballen er ute, men i følge VG var ikke ballen ute før fellingen? Rare greier i såfall, med VAR som så situasjonen flere ganger fra alle vinkler.

Lenke til kommentar

Har det blitt avklart om fellingen til Kompany skulle blitt straffe? Forsto at det ikke er straffe om fellingen skjer etter at ballen er ute, men i følge VG var ikke ballen ute før fellingen? Rare greier i såfall, med VAR som så situasjonen flere ganger fra alle vinkler.

Virker ikke som VAR-teamet var helt samstemt heller, så ut som det var mye diskusjon.  

Lenke til kommentar

https://www.tv2.no/sport/9959566/

Reagerer på straffesituasjoner etter Brasil-exit: – De blir snytt

"Gabriel Jesus ble taklet av Vincent Kompany helt nede ved dødlinjen. Jesus sparket ballen ut over streken, og ble samtidig lagt i bakken av Belgias kaptein. Dersom ballen var over streken da Jesus ble tatt kan ikke dommeren blåse straffespark, i henhold til reglene.

- Min vurdering er at han blir tatt mens ballen er i spill, og da er det straffe. Jeg synes den er helt klar, sier NRKs Lise Klaveness."

Typisk at håpløse dommere skulle ødelegge for Brasil. To klare straffer, det ser alle. Men er blitt en greie med å hetse Neymar, idiot følger idiot greie.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

At de ikke mistet en sjanse er ikke ensbetydende med at det ikke var straffespark

Er uansett enig i avgjørelsen som ble tatt :)

Nei, men det hadde ikkje noko innverknad på kampen. Brasil kunne ikkje scora på sjansen, så straffe hadde vore ein bonus. Dei kunne fåtr straffe, men det hadde òg vore beste utfall. Hadde ikkje Kompany vore borti Jesus, ville resultatet blitt det same. Reglane tar ikkje omsyn til det så lenge ballen er i spel.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...