herzeleid Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 (endret) Hei, Etter å ha sittet på en annen komplett-pc jeg er veldig fornøyd med i seks år tenker jeg på å kjøpe en ny pc. Har sett på en ny pc fra komplett som ser temmelig hvass ut og vurderer å bestille denne. https://www.komplett.no/product/11368/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i175?offerId=KOMPLETT-310-11368# I den forbindelse har jeg to spørsmål: 1) Er dette et godt kjøp? Jeg ser den er satt ned 4500, og jeg regner med det er en grunn til dette? 2) Svaret her forklarer kanskje spørsmål 1: Hvordan ser utviklingen på hardware-fronten ut fremover? Er det sannsynlig med noe større økning i ytelse den nærmeste tiden eller bør en regne med mindre prosentandeler økning mellom også de neste iterasjonene av skjermkort og prosessorer? Er det noe nytt rett om hjørne som gjør det verdt å vente? Endret 3. juli 2018 av herzeleid Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. juli 2018 Del Skrevet 3. juli 2018 Om ikke lenge lanserer Nvidia ny generasjon med skjermkort, prisdroppen skyldes nok i hovedsak det da pascal-kort vil bli mer tungsolgt eller solgt med langt lavere avanse når neste generasjon kommer. Lenke til kommentar
varra Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Spørs om man faktisk får kort i hånda ved launch eller om vi får paperlaunch. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 (endret) 1) Er dette et godt kjøp? Jeg ser den er satt ned 4500, og jeg regner med det er en grunn til dette? Det er CPU og skjermkortet som er mest verdt noe i denne PC'n da. 8700K er en god gaming CPU som vil holde en stund. Skjermkortet kan du jo bytte ut senere ved behov, samme kan du jo egentlig med de andre komponentene også. Corsair H60 CPU kjøleren er jo ikke noe bedre enn en luft kjøler da, og vil nok bråke mer enn en Noctua U14S ville ha gjort f.eks. 2) Svaret her forklarer kanskje spørsmål 1: Hvordan ser utviklingen på hardware-fronten ut fremover? Er det sannsynlig med noe større økning i ytelse den nærmeste tiden eller bør en regne med mindre prosentandeler økning mellom også de neste iterasjonene av skjermkort og prosessorer? Er det noe nytt rett om hjørne som gjør det verdt å vente? Som Cowboystrekk nevnte, så er det ventet at nVidia kommer med nye skjermkort til høsten. Ingen bekreftet dato enda. Disse kan det lønne seg å vente på da. På CPU fronten skjer det vel ikke noe spennende før neste år, eller året etter. Det er ventet at Intel lanserer en 8-kjerne CPU senere i år som skal erstatte 8700K. Denne vil nok kjøre på litt lavere frekvenser enn 8700K, men du får 2 kjerner mer da. Om den er verdt å vente på....tja. Hva med å bygge PC selv? Istedenfor å bytte ut hele kassa hvert 6. år, så bare oppgraderer du komponentene etter behov. Da ville jeg satset på et godt kabinett og kvalitets strømforsyning nå, som holder en del år. Resten av komponentene velger du da etter lommebok og behov her og nå. - Kabinett : Fractal Design Define R6 TG - Blackout - Kabinett - Miditower - Svart eller Fractal Design Meshify C TG Light - Kabinett - Miditower - Svart - PSU : Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 Strømforsyning (PSU) - 1000 Watt - 135 mm - 80 Plus Titanium sertifisert Endret 4. juli 2018 av Betroz Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 16. juli 2018 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) Komplett Gamer Premium i175 er et godt kjøp til kr 16499. Veldig god cpu og skjermkort. Resten av komponentene er gode valg. Og prisen er god. Endret 16. juli 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå